صحن علنی مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: 160 نماینده در نامه‌ای به رئیس جمهور انحلال مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی و شیوه جذب آنها را ظلمی بزرگ در حق دانش‌آموزان با بهره هوشی بالا دانستند.

به گزارش مشرق، برخی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور از طرح انحلال مدارس نمونه دولتی و سمپاد انتقاد کردند و این موضوع را ظلم بزرگی به دانش‌آموزان نخبه‌ای که توان مالی تحصیل در مدارس غیرانتفاعی را ندارند، دانستند.

«معصومه آقاپورعلیشاهی» با بیان اینکه 160 نفر از نمایندگان در نامه‌ای به رئیس جمهور خواهان تجدیدنظر در انحلال مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی و شیوه جذب آنها شدند، اظهار داشت: در مدارس نمونه دولتی و سمپاد امکانات آموزشی بهتر و بیشتری نسبت به مدارس دولتی وجود دارد و از آنجایی که دانش‌آموزان تیزهوش به امکانات آموزشی مناسب‌تری نیاز دارند این مدارس می‌توانند این نیاز را تامین کنند.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

کسب و کار مدارس غیردولتی و وضعیت دانش آموزان محروم

بلاتکلیفی ونگرانی خانواده‌ها از حذف آزمون

واکنش حاجی‌بابایی به حذف مدارس سمپاد

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت انحلال مدارس نمونه دولتی و سمپاد برخی از خانواده‌ها توانایی پرداخت هزینه‌های مدارس غیردولتی را ندارند و دانش‌آموزان ناچارند در مدارس دولتی ادامه تحصیل دهند بنابراین دانش‌آموزان نخبه از امکانات آموزشی مناسب بی‌بهره می‌مانند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حذف مدارس سمپاد ظلمی بزرگ در حق دانش‌آموزانی است که بهره هوشی بالایی دارند اما توان مالی ادامه تحصیل در مدارس غیردولتی را ندارند؛ مدارس تیزهوشان زمینه‌ را برای پرورش نوابغ و نخبه‌های آینده کشور فراهم می‌کند.

آقاپورعلیشاهی تاکید کرد: برخی افراد ادعا می‌کنند آزمون مدارس سمپاد نشاط را از دانش‌آموزان گرفته و باعث استرس آنها شده است در حالی که این ادعا صحت ندارد چرا که این آزمون اختیاری است و مانند امتحانات نهایی و هماهنگ اجباری برگزار نمی‌شود؛ دانش‌آموزانی که مایل به ادامه تحصیل در مدارس سمپاد هستند می‌توانند در این آزمون‌ها شرکت کنند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: دانش‌آموزان علاقمند به ورود به مدارس سمپاد در مقاطع خاص در آزمون ورودی مدارس شرکت می‌کنند؛ این دانش‌آموزان پس از قبولی در آزمون مدارس چند سال بدون نگرانی از امکانات آموزشی بالا استفاده می‌کند؛ وزیر آموزش و پرورش با این تصمیم فرصت تحصیل دانش‌آموزان نابغه در مدارس سمپاد را از آنها گرفت.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • سعید IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
    2 0
    غلط کردند /نمایده از اوضاع مدارس چه می داند؟من که معلم هستم می فهمم کلا مدارس تیز هوشان و نمونه باید حذف شوند /تبیض بین دانش آموزان بین معلمانو ...
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      0 1
      چرا خودت را بعنوان معلم جا زده ای تا به نمایندگان مردم توهین کنی...
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      0 1
      خجالت بکش حق توهین به نمایندگان ملت را نداری
  • مهدی IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
    2 0
    من بعنوان پدر دو دانش اموز با اقدام وزیر اموزش و پرورش موافق هستم اول اینکه اضطراب و استرس را از فرزندانم دور کرد دوم اینکه تفکیک هوشی که باعث افت دانش اموزان می شد و نوعی بی عدالتی بود را مرتفع کرد
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      0 0
      امکان تحصیل برای دانش آموزانی که تلاش بیشتری دارند و میخواهند امتحان بدهند و در مدارس تیز هوشان ادامه تحصیل بدهند بستر سازی برای رشد و ارتقاء بعدی این دانش آموزان است. حالا اگر طبق نظر جنابعالی بچه ها اگر دلشان نخواهد درس بخوانند و امتحان بدهند و بیشتر رشد کنند پس بجایش باید چطوری درس بخوانند تا جنابعالی راضی شوی؟
  • ali IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
    2 0
    چرا هیچ کس به فکر مدارس دولتی نیست؟ کار وزیر درست است، نمایندگان کارشناس آ پ نیستند باید از کارشناسان نظرخواهی کنند.
  • US ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
    0 0
    برای اینکه آینده علمی و صنعتی و نظامی و سیاسی این کشور راحتتر کنترل بشه، از مدارس ابتدایی شروع میکنن، نسل آینده، نخبه علمی، و وطنپرست، و .... نخواهد داشت تا در مقابل برجامهای آتی مقاومت بکنه.
  • ناصر IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    0 0
    اين كار وزير اصلا درست نيست؛ باید از اول سال اعلام می کرد
  • راد IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    0 0
    آقای مدیر و وزیر محترم : شما که یک شبه تصمیم میگیرید ومدعی هستید روش گزینش دانش آموزان که طی 30 ساله گذشته غلط است ( نقل به مضمون صحبت آقای وزیر و مدیر ) وراهکار چایگزین هم ندارید و صورت مسله را پاک میکنید و میگوید خذف !! آیا راهکار و روش جایگزین قبل از اعلام فکر کردید؟ مشاورین شما به شما مشورت و راهکار اعلام نمی کنند؟ کار مشاور alert نمودن مدیر بالا دست است!!! آقای وزیر و مدیر محترم شما که اعلام میکنید این روش برای خانواده های مرفه است که فرزاندانشان به این گونه مدارس راه پیدا میکنند!!! ( نقل به مضمون صحبت آقای وزیر و مدیر ) آقای وزیر و مدیر محترم شما نگران خانواده های مرفه نباشید اینگونه حانواده ها در کل ایران چند نفر هستند ( لطفا جامعه آماری را مطالعه نمایید) آنها به راحتی روشها و راهکار جایگزین را دارند و انتخاب کرده اند شما نگران خانواده های مرفه و پول دار نباشید.شما نگران خانواده های ضعیف و فقیر باشید که در کل ایران هستند و نمی توانند به این گونه مدارس راه یابند و استعداد سوزی. میکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس