الهه کولایی

اخبار و شواهد حکایت از لابی ها و پشت پرده‌های سیاس یو نه علمی از درون دانشگاه تهران دارد، دانشگاهی که بواسطه مدیریت اصلاح‌طلبانه، استبداد را بر دموکراسی ترجیح می‌دهد.

سرویس سیاست مشرق - خبر بسیار کوتاه است؛ الهه کولایی برخلاف رأی اکثریت اساتید یکی از دانشکده دانشگاه تهران، رئیس گروه مطالعات منطقه‌ای شد.

چندی پیش؛ در رأی‌گیری انتخاب مدیر گروه مطالعات منطقه‌ای، الهه کولایی ۵ رأی و احمد دوست محمدی ۸ رأی (از مجموع ۱۳ رأی) را کسب کرده بود اما نهایتاً بعد از گذشت ۳ ماه، نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران حکم را بار دیگر به نام الهه کولایی زد تا شکل جدیدی از روند دموکراسی در مهم‌ترین دانشگاه کشور به نمایش گذاشته شود.

گروه‌های آموزشی در دانشگاه تهران هر دو سال یک‌بار برای انتخاب مدیر گروه، انتخابات برگزار می‌کنند و جالب آنجاست که هم‌زمان با رأی‌گیری اساتید گروه مطالعات منطقه‌ای، این رأی‌گیری در گروه علوم سیاسی نیز برگزار شد که یکی از اساتید با گرایش اصلاح‌طلبی رأی بیشتری آورد و حکم وی نیز بلافاصله صادر شد.[۱]

دکتر محمدصادق کوشکی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا دراین‌باره می‌گوید: "مشکل ازاینجا شروع شد که انتخابات برگزار، اما بر اساس رویه غلطی، فرد دیگری از سوی رئیس دانشگاه تهران انتخاب شد. من درباره اشخاص حرف نمی‌زنم و همه ما استاد دانشگاه هستیم؛ اعتراض ما نسبت به رویه غلطی که رئیس دانشگاه به آن تن داد، است."

وی ادامه داد: "رئیس دانشگاه تهران بعد از دو ماه معطلی حکم را به نفع بازنده صادر کرد و او را به‌عنوان مدیر گروه مطالعات منطقه‌ای برگزید. آقای نیلی احمدآبادی ادعا دارند که بر اساس اختیارات خودشان کسی که کمترین رأی را داشت انتخاب کرده است.

درباره آنچه درون دانشگاه تهران می‌گذرد بیشتر بخوانید:

کودتا در گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران

سؤال این است که چرا رئیس دانشگاه تهران، شأن اساتید دانشکده سیاسی و گروه مطالعات منطقه‌ای را به سخره گرفته است؟ اگر از ابتدا به دنبال ریاست الهه کولایی یا همفکران او بوده‌اند، چرا انتخابات برگزارشده است؟

به نظر می‌رسد در پشت پرده دانشگاه تهران، اتفاقاتی افتاده است که اساتید از آن بی‌خبر هستند و معلوم نیست دراین‌بین، میان الهه کولایی و مسئولان دانشگاه تهران به‌خصوص رئیس این نهاد علمی، چه رابطه و لابی پنهانی برقرار شده است که برخلاف رأی اکثریت، چنین استبداد آشکاری را از خود نشان داده‌اند!

«احمد دوست‌محمدی»، استاد گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران با ابراز تعجب از این اقدام گفت: "اینکه چه کسی مسئولیت مدیرگروه را برعهده می‌گیرد در درجه اول موضوعیت ندارد؛‌ مساله مهم این است که اساتید دانشگاه به‌نوعی احساس بی‌احترامی به رای خود دارد و این موضوع را نوعی توهین به رای و نظر اساتید تلقی می‌کنند."

این اقدام محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران با واکنش نخبگان و دانشجویان دانشگاه تهران روبه رو شد. کاربران فضای مجازی نیز در واکنش به این اقدام مستبدگونه به این انتصاب واکنش نشان دادند.

سعیدتوانا راد در صفحه مجازی خود به این انتصاب واکنش نشان داد و گفت: دکتر نیلی (رئیس دانشگاه تهران) شخصاً مبانی دموکراسی در علوم سیاسی و جامعه شناسی را متحول کرده است. دانشگاه تهران مصداق بارز یک #دانشگاه_جناحی تمام عیار است. با وجود رأی بیشتر دکتر احمد دوست محمدی در انتخاب مدیر گروه مطالعات منطقه‌ای، باز هم الهه کولایی اصلاح طلب منصوب شد!

سیامک شادکام نیز با انتقاد از شیوع مدیرت اصلاحاتی نوشت: دانشگاه تهران دوتا مدیر گروه اومدن انتخاب کنن. یکی منطقه یکی هم سیاسی. سیاسی که اصلاح طلب بود بیشترین رای رو اورد و حکمش رو زدن؛ اما منطقه اصلاح طلب نبود بیشترین رای رو هم اورد و حکمش رو نزدن. به جاش #الهه_کولایی اومد

#دموکراسی #اصلاحطلب_نیستی

در میان افکار عمومی نقل می‌شود که جریان اصلاحات به‌ظاهر معتقد به این عبارت است "که زنده‌باد مخالف من"؛ و رئیس دانشگاه تهران نشان داد، مخالف من، هیچ محلی از اعراب ندارد و من برخلاف اکثریت، آنچه خود می‌پسندم را اجرا می کنم.


[۱] -http://ana.ir/news/۳۴۷۲۳۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • محمدصالح IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    26 3
    هر اصلاح طلبی کودتا گر نیست اما هر کودتا گری اصلاح طلب است. با این روش هم منطق یاد میگیریم هم اینکه کودتا چیه.....
  • محمد IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    34 2
    استبداد در ذات اصلاحاته
  • کپل IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    17 2
    سهو قلم بوده اومده بنویسه دوست محمدی شده کولایی ایراد نداره که مهم نیت خیره
  • CA ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    34 2
    شما متوجه نشدید که حضرات دموکراسی به شرط چاقو را قبول دارند. یعنی مثل رفقای غربی شان دموکراسی و رای تا وقتی خوب است که نتیجه اش به نفع ایشان باشد والا نه!
  • IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    24 3
    اصلاح طلبان ملعون و منافق عین آفت به هر جا رخنه کنن ارمغانی جز فساد و ویرانی و جاده بازکنی آمریکا بهمراه ندارن . مرگ بر اصلاح طلبان نفوذی و برانداز
  • AU ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    26 2
    مردم کی اینارو میخان بشناسن و بهشون رای ندن
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    13 0
    بر وضعیت دانشگاه تهران فاجعه است. کافی برید سراغش ببینید چه کارهای لازمی هست که انجام نمی شود و چه کارهایی که باید انجام شود اما هرگز انجام نمی شود. مساله مفتضح تر از آن است که در اصلاح طلبی و جناح بازی خلاصه شود.
  • دانشجو IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    15 0
    این هم دروغ اصلاح طلبان که رای اکثریت مهم است/هرجارای مردم به نفعشان است اکثریت مهم است وگرنه.....
  • US ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    18 0
    روانشاسی و جامعه شناسی، برخلاف تصور عمومی علم بررسی و تنظیم رفتارهای فردی و اجتماعی جهت اصلاح آنا نیستند، بلکه ابزارهای هک کردن مغز توده مردم و تغییر آن بسمت دلخواه حکومتها و دولتها در سطح قدرت جهانی است. اگر چه این علوم در سالیان پیش توسعه یافتند و بیشتر برای مصارف داخلی کشورهای غربی در کنترل افکار عمومی جوامع خودشان کاربرد داشت، اما پس از اثبات موفقیت آمیز بودنش کاربردی جهانی برای آن یافتند. بسرعت دستگاه های تبلیغاتی و اطلاعاتی بترویج و تشویق این شبه علم در رسانه ها پرداختند، و علمی بودن آنرا جار زدند، مجازاتهایی نیز برای عدم تطابق رفتاری مردم با قوانین این شبه علم تدوین شد که تحت عنوان مداوای بیماران روانی بخورد مردم داده شد، و خاطیان نیز بعنوان انسانهای با عدم تعادل روانی به بازداشتگاه ها و زندانهایی که جهت تلطیف افکار عمومی بدانها لقب مراکز رواندرمانی نهاده شد انتقال یافتند. بسرعت قشری از جامعه برای اینکه به این مراکز نروند مجبور به تطبیق رفتارهای خود با قوانین این رشته شدند، دانشگاهها و اساتید شروع به بزرگنمایی در ناهنجاریهای روانی کردند، و این رشته بعنوان بک رشته مفید، مطرح و بارز توسط ابزار جنگ روانی خودش به خورد اجتماع داده شد، و اعتقاد به آن نوعی پرستیژ و وقار برای مردم محسوب میشد. مخالفان این قوانین تحمیلی به ظاهر علمی کسانی بودند که از دیدگاه حکومتها قابلیت فرمانبرداری از حکومت را نداشتند، لذا بنوع مخالفان حکومتی بودند، با برچسب زدن به این افراد تحت عنوان بیماران روانی و روانه کردنشان به مراکز رواندرمانی، مشکل دولتها جهت آرامسازی افکار عمومی حل میشد زیرا دیگر مسئله حقوق بشر، و آزادی افکار، بیان، و... توسط جامعه در مورد این افراد مطالبه نمیشد، و مردم این افراد را خطرناک قلمداد نموده و از نزدیکی با آنان خودداری میکردند، بدین ترتیب قشر مخالف و افکارشان بسرعت از جامعه بدون بروز تنش حذف میشد. در مقابل این شبه علم تعاریف و استانداردهای خاصی از رفتار طبیعی تعریف شد که مردم بناچار و جهت دیوانه خوانده نشدن آنرا پذیرفنند و جامعه بسویی رفت که حکومتها میخواستند. با استاندارد قراردادن این علم با تعریف غربی در کشورهای دیگر و تدریس کلاسیک آن در دانشگاه ها، قدرتها همیشه پیاده نظام فکری خود را در کشورهای دیگر بوجود میاوردند تا دز صورت نیاز در باندازی حکومتهای متمرد از آن
  • US ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    19 0
    ....ادامه استفاده کنند. امروز، تمام مراکز علوم اجتماعی و انسانی جهان حتی کشورهای مسلمان و معتقد تبدیل به رحم اجاره ای تفکر غربی شده، و حکومتهای منطقه ای غافل از این شبیخون، زمام کنترل افار و رفتار فردی و اجتماعی و استاندردسازی رفتاری را بغفلت و اعتمادی اشتباه به این مراکز سپرده اند که خروجی و محصولی جز تنباهی فکری و رفتاری در اجتماع، و پرورش خیل مخالفان خود در درون نخواهد داشت. یعنی این علوم بشکل یک ویروس فکری موفق در همه جوامع نفوذ کرده و تولید، تکثیر و گسترش خود را حتی در مذهبی ترین و مخالفترین کشورها با شیوه زندگی غربی به اوج رسانده که حاصلش بروز انقلابهای رنگین، تحرکات اجتماعی و خلاف عرف، تمرد مدنی از قوانین جاری مملکت، حتی فروپاشی داخلی حکومتها خواهد بود. فارغ التحصیلان این رشته ها، در واقع ناقلان بیماری هستند که این ویروس فکری را با خود حمل کرده، و پس از خروج از دانشگاه، یا در مراکز بالای حکومتی، یا در کرسی تدریس دانگشاهی مقیم خواهند شد، جاییکه شروع به انتقال این ویروس به جامه و تربیت نسل جدیدی نظیر خود برای تکثیر هر جه بیشتری خواهند نمود. در پی چند نسل تمامی مراکز علمی، حکومتی و اجتماعی کشورها در تسخیر این افراد با تفکرات خاص خود خواهد بود و این یعنی متلاشی کردن نظامهای فکری، عقیدتی، و حکومتی از درون. امثال دکتر کولایی و سایرینی که امروزه سردمدار و مدافع برخی تفکرات و رفتارهای خاص و تمرد اجتماعی هستند، همان ناقلان این ویروس هستند، که ژنتیک فکری خود را به ذهن جامعه القاء کرده اند، و امروز منتظر تولد تفکرهای بیمار و آلوده و ناقل جدید مثل خود در جامعه هستند، البته افرادی نظیر ایشان هرگز خود را بیمار و ناقل این ویروس تصور نمیکنند، بلکه دیگرانی را که با رفتارهای آنها مطابقت رفتاری و فکری ندارند بیمار میدانند، در برخی از این افراد رفتارشان حاصل ویروس فکریست و تعمدی در کار نیست زیرا باورشان این است که رفتارشان بهترین است، حال انکه دیگرانی هستند که با پیوند به مراگز فرامرزی عامدانه اقدام به چنین تخریبهایی میکنند. و این چرخه تا بینهایت و تا فروماشی کامل نظامهای فکری سنتی ادامه خواهد یافت مگر اینکه ریشه چنین تفکراتی با تغییر استانداردهای علوم اجتماعی از روش غربی به اسلامی در دانگشاه ها و مدارس بکلی خشکانده و دست افراد ناقل بیمار از تصدی و تدریس در این مراکز کوتاه شود
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    4 0
    هیچ موقع از اصلاح طلب جماعت کسی انتخاب نکنید؛ همچنین از روشنفکر نمای غرب پرست؛ که هم توشون جاسوسه وهم مشکلات فرهنگی زیادی دارند؛دیگه بقیش مختارید
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    3 0
    اصلاح طلبان دقیقا روش کدخدارو دارند؛به بهانه حقوق بشری؛چه جنایاتی که مرتکب نمیشوند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس