کد خبر 831375
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
سید امامی

کاووس سید امامی اگر چه عضو هیات علمی دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) بود ولی خبر خودکشی‌اش ابعاد پنهانی از زوایای شخیصتی این جاسوس دوتابعیتی (ایرانی-کانادایی) را آشکار کرد.

به گزارش مشرق، کاووس سید امامی که خبر خودکشی‌اش چند روزی است در محافل و رسانه‌ها پیچیده است ابعاد مختلفی دارد و نشان میدهد او و چند تن دیگر در قالب یه موسسه محیط زیستی دست به رصد مراکز نظامی و حساس کشور زده‌اند و با سرویس های جاسوسی آمریکا و اسرائیل در ارتباط بوده‌اند:

خبر خودکشی کاووس سیدامامی که در روز 19 بهمن ماه توسط رسانه‌ها منتشر شد باعث تعجب تعداد زیادی از دانشجویان و افرادی که با وی تعامل داشتند گردید ولی مستندات پرونده وی خبر از یک پروژه پیچیده نفوذ در قالب موسسه‌های «زیست محیطی» دارد.

کاووس سید امامی اگر چه عضو هیات علمی دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) بود ولی خبر خودکشی‌اش ابعاد پنهانی از زوایای شخیصتی این جاسوس دوتابعیتی (ایرانی-کانادایی) را آشکار کرد.

پدر کاووس سید امامی، احمد سیدامامی از سناتورهای رژیم شاهنشاهی بوده که بر خلاف دیگر سناتورهای آن زمان منصوب شخص شاه در حوزه سیاست خارجی دربار بوده و ترددهای بسیاری میان تهران-تلاویو داشته است.

بیشتر بخوانید:

پزشکی قانونی خودکشی سیدامامی را تایید کرد/ اظهار نظر و دخالت در امر قضایی اشکال دارد

فیلم/ روایت مطهری و بروجردی از نحوه خودکشی سیدامامی

ایرج برهمی مرودشتی، باجناق کاووس سیدامامی نیز از بازداشتی‌های کودتای ننگین نوژه بوده که بعد از محاکمه به دلیل دخالت‌های موثر و خیانت‌های عمیق به کشور، اعدام شده بود.

کانال‌های ضدانقلاب دیروز تصویری از یکی از اردوهای سیدامامی با برخی از دانشجویان در داخل کشور منتشر کردند که علی رغم اینکه این استاد جامعه شناسی چهره متدینی از خود در دانشگاه امام صادق (ع) ساخته بود، تقیدات نه چندان محکم او را به اصول اولیه اسلام نشان می‌دهد.

در پرونده کاووس سیدامامی بحث جاسوسی برای سرویس های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و آمریکا دیده می‌شود و باتوجه به صراحت قانون برای جاسوسان اسرائیل که اعدام در نظر گرفته شده و همچنین به دلیل تعهد بالای سیدامامی به تشکیلات و جهت لو نرفتن شبکه همکار وی در ایران و اهمیت بسیار بالای شبکه مذکور برای آمریکایی‌ها، این شخص تصمیم می‌گیرد در دستشویی زندان خودکشی کند.

کارشناسان بر این نکته صراحت دارند که سیدامامی دوره‌های ضدبازجویی را توسط یک سرویس اطلاعاتی گذرانده و نوع خودکشی او و اعترافات 15 روز بازجویی این فرد، این نکته را کاملا تایید می‌کند.

اگر چه پوشش سیدامامی مباحث محیط زیستی در قالب موسسه «حیات وحش میراث پارسیان» بوده ولی دوربین‌هایی که وی و تیم همکارش در قسمت های مختلف کشور تحت عنوان رصد حیوانات کمیاب کشور و همچنین اکوسیستم گیاهی کشور نصب کرده‌اند، برای رصد مراکز نظامی جمهوری اسلامی خاصه سایت‌های موشکی کشور کاربرد داشته است.

شدت اعترافات جاسوس‌های بازداشت شده در این پرونده بر ضدسیدامامی و همچنین اقراریات وی، ابعاد جدیدی از پرونده «نفوذ محیط زیستی» در کشور را طی روزهای آینده بر ملا می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 67
  • mehrzad IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    اظهارات آقای تابش در زیر سوال بردن سپاه در کشف ارتباط این خیانت و جاسوسی در جلسه صبح امروز مجلس بسیار سوال برانگیزه، به نظر میاد لیبرال های مجلس خیلی نگران کشف این ارتباط ها هستند همین جا به آقای تابش میگم شما عددی نیستی که بخوای تعیین تکلیف کنی، سپاه همونطور که اسمش با خودشه نگهبان انقلاب ونظام اسلامی است و ضابط قضایی ، نگران چی هستی آقای تابش؟
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      26 6
      ننوشتید این آقا چی گفتند
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      61 12
      ایرج برهمی مرودشتی، باجناق کاووس سیدامامی نیز از بازداشتی‌های کودتای ننگین نوژه بوده که بعد از محاکمه به دلیل دخالت‌های موثر و خیانت‌های عمیق به کشور، اعدام شده بود.
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      79 20
      وقتی به هر جای این مملکت نگاه میکنی و میبینی داره محیط زیست نابود میشه مشخصه عمدی تو کاره وگرنه چرا باید برای جلوگیری از ریرگردها درخچه اای کاشت که تو استرالیا ریشه کنشون میکنن یا چرا اینهمه سدهای بیخود و بیجا قطعا جایی تعمدی تو کاره ولی چون مسئولین اکثرا بی سوادن متوجه نمیشن همه کارارو تو مملکت باید سپاه انجام بده؟
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    16 50
    من اطلاعاتی دارم که نشان میدهد ایشون عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق بوده است
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      37 2
      خوب همه که قبل از شما هم همینو گفتن
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      56 2
      خسته نباشید!
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      39 2
      اطلاعات؟ خسته نباشی. همه جا نوشته و همه گفتن
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    جوسازی علیه سپاه همش کار رسانه ای است و برای زدن انقلاب و حزب الله .اینها با دین خدا مشکل دارند
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    73 13
    اگر همیشه همینطوری توضیح میدادید این همه دشمن رو مخ مردم کار نمیکرد
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      من نمی دونم مردم باید تو هر کاری دخالت کنن و نظر بدن بدون داشتن تخصص و اطلاعات کافی !؟ عملیات های ضد جاسوسی یکی از پیچیده ترین نوع عملیات ها هستن که باید بطور سری پیگیری شن تا به نتیجه برسن متاسفانه سرویس های اطلاعاتی دشمن خیلی خوب یاد گرفتن وقتی یکی از مهره ها شون به تور نیروهای ایرانی می افته با استفاده از شبکه های جاسوسی و ستون پنجم داخلی یک موجی راه می اندازن تا این عملیات نیروهای ایرانی رو متوقف کنن و سایر مهره هاشون رو فراری بدن و یا مثل رضائیان جاسوس رو آزاد کنن و متاسفانه یک عده الاف فضای مجازی هم شدن لشکر سایبری موساد و سیا
  • جمهوری IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    شمابااین همه اطلاعات ازاین ملعون چرا انقدجای حساسی گذاشته بودینش که همه چی رو رصدکنه حالا مییایین میگید که باباش فلان جاسوس بوده باجناقش چنان بوده ننش فلان بوده وبی بیش فلان...حالا دیگ فایده نداره همون اولش بایداین ملعونها رو ازهمه چی دورکنید
  • احدی IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    83 19
    فرمایش مقام عظمای ولایت در خصوص نفوذ را آقایان جدی نگرفتند این یکی دیگه از نمونه هاش برایشان فرقی نمیکند سیاسی روحانی استاد دانشجو نظامی سراغ همه میروند اینروزها سپاه آماج هر گونه ناسزا قرارگرفته چه از ناحیه دشمن خارجی و چه از سوی معاندین داخلی چون راهش درسته ولی خیالی نیست حفاظت از انقلاب و اسلام اینها رو داره
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    22 12
    البته که مردم باید تو هر کاری دخالت کنن و نظر بدن . مگر یادتان رفته که از اول قرار بود که انقلاب ما مردمی و حکومت ما مردمی باشد . حالا اگر هم در هر کاری نباید دخالت کنیم ، در این مورد که باید دخالت کنیم چون یک نفر از ما مردم کشته شده . فکر نمی کنید حق داشته باشیم دخالت کنیم ؟! در ضمن الاف غلطه و علاف درسته . و اگر همین علافها نبودند هیچ کدام از این وبسایتها هم حیات نداشتند . ما نه تنها لشکر سیا و موساد نیستیم بلکه از آنها متنفر هم هستیم . حالا که بهتان زدن اینقدر آسان است ، پس تو هم شدی لشکر شیطان !
  • رضا IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    74 7
    چطور با اون سابقه ی پدرش به عنوان عضو هیئت علمی چنین دانشگاهی دراومده اگر اینطوری باشه کم کم باید منتظر جاسوس هایی داخل نهادهای امنیتی هم باشیم، بعد موقعی که جوانی رو می خواهند استخدام کنن تا رنگ لباس زیر طرف رو درمیارن طرف پدرش تو نظام طاغوت کاره ای بوده اصلا زحمت ندادن برن ببینن چی کاره بوده همینا میرن توی سیستم اموزشی که یک مشت دانشجوی بی دین عشق غرب از سیستم اموزشی بیرون میاد، بعد انتظار داریم نیروی مدافع تفکرات انقلاب بیرون بیاد وای به روزگار این مملکت که وطن فروشی به کجاها رسیده.
  • US ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    45 6
    خوب شما فکر کنید این همه تو مملکت ما استاد و دکترا و فوق لیسانس ، لیسانس گیاهشناسی، جانور شناسی، زیست شناسی، هواشناسی، مرتعداری، جنگلداری، ...... و رشته های مرتبط با گرایشهای تخصصی و فوق تخصصی داریم. چرا یک جامعه شناس باید بشه محقق و دلسوز حیات وحش و اقلیم شناسی ما اگر ...؟
  • مرتضی IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    37 8
    بنظرم این بهایی هم بوده که چنین عقیدتی کار تشکیلاتی میکرده و یا شاید از یهودیان مخفی که تبار رییس سابق سازمان ح م ز هم به تبار یهودیان مخفی میخوره
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    10 26
    اطلاعات سپاه چه فرقی با FBI داره ؟
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      25 5
      روز چه فرقی با شب داره!؟
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    63 6
    از سابقه اطرافیان و عکس هایی که داره من تعجب می کنم تو دانشگاه امام صادق چه کا می کرده اون وقت بچه مذهبی های ما نمی تونن تو دانشگاه های ایران استخدام بشن
  • علی IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    51 4
    از خانم ابتکار چه خبر؟؟؟؟؟؟ یک فعال فعال محیط زیست!!!!
  • قاصدک IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    66 21
    زنده باد سربازان گمنام امام زمان .
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    34 3
    دوست عزیز برای اینکه مردم به همه چیز بدبین شده اند و علت آن هم این هست که از مسئولین عزیز به جز دو رویی چیزی ندیده اند.
  • GB ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    22 70
    تهمت به سید اولاد پیغمبر کار بسیار زشت و ناپسندیه
  • حسن US ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    11 43
    عضو هيت علمي و جاسوس؟ بي معني است.
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      30 9
      تو این کشور رئیس جمهور جاسوس پیدا شده چه برسه به این خیلی هم خوش تیپ تر بود ش و خیلی هم ظاهر الصلاح تر جناب بنی صدر رو می گم
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      22 2
      پیدا شده و خواهد شد
  • US ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    31 5
    آقا این اسم دانشگاه رو درست نوشتین؟ جل الخالق!!!! نمی دونم چرا همه دزدان بیت المال و جاسوسان تبعه کانادا هستند!!!
    • ناشناس CH ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      37 3
      خوب فهمیدی ولی در ادامه عجیبه هیچکس تا کنون نپرسیده نقش سفارت کانادا در تهران در دادن ملیت به عده ای از مسئولین رده بالای ایران و همچنین دزدهای فراری میلیاردی چه بوده ؟ و آیا این سفارت در مسئله پول شویی وانتقال پول به کانادا هم نقشی داشته یا خیر ؟
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    35 8
    کاووس سید امامی شاید بهایی بوده تظاهر به اسلام می کرده . پدرش در زمان شاه به تل اویوو زیاد مسافرت داشته . یک چنین ادمی که پدرش در دربار شاه بوده چرا صاحب پست و مقام در جمهوری اسلامی شده ؟
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    30 6
    دو تابعیتی یعنی جاسوس . چرا دوتابعیتی ها را اخراج نمی کنید
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
      0 0
      دوتابعیتی یعنی خائن
  • ناشناس آذری IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    12 7
    معتاد نبود؟
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    33 6
    پدرش ترددهای زیادی به تل اویو داشته . چرا ؟ چون بهایی ها و یهودی ها تردد زیادی به اسراییل دارند . این اقا بهایی یا یهودی بوده .
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    8 7
    چقدر خوب که با این سرعت این اطلاعات بدست آمد
  • حسین IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    8 3
    ایا اگه خود کشی نمیکرد نامش فاش میشد
  • خسرو IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    27 3
    مگر مجازات جاسوسان اعدام نیست ؟از موقعی که دولت طرفدار غرب روی گار آمده جاسوسان را حداکثر از ۲ الی۵ سال زندانی برایشان در مظر میگیرند و سپس با فشار غرب بعد از مدتی آزاد میکنند و چون دو تابعیتی هستند با خیال راحت میروند بهتر نیست تا اصلاح طلبها در راس کار هستند فقط به جاسوسها تذکر داده شود و این همه حیاهو ایجاد نکنند چون تعهد این آقایان به غرب برای مردم روشن است
  • DE ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    11 33
    خخخخخخخخ! تحليل آبدوغخياري!
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    24 11
    به شما عزیزان توصیه می کنم کتاب تاریخ مستطاب آمریکا رو که به صورت طنز هم هست مطالعه کنید یا کتاب‌هایی که در مورد تاریخ سراسر ننگین هولناک کابوهای آمریکاست. آی کاش رئیس جمهور و وزیرانش و همه آقایان غرب دوست درباره تاریخ آمریکا و اسرائیل و اروپا مطالعه کنند بعد وطن عزیز و گرانبهاو پر افتخارشان رو به آنها بفروشند. البته تا ملت آگاه باشند اینها هیچ غلطی نمی توانند بکنند. چون خدا با ملتهای آگاه و آزاد و باغیرت همراه هست. به غرب گراها میگوییم خدا با ماست تا سیه روی شود آنکه در او غش باشد.
  • قنبر IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    28 3
    معلوم نیست چگونه چنین فردی با پیشنه ی اعلامی چگونه در دانشگاهی که اکثر مسئولان فارغ التحصیل آن هستند وخیلی مهم می باشد بعنوان استاد پذیرفته شده ولی برای استخدام یک کارمند ساده هفت پشتش را تحقیق میکنند ولی ...........
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
      0 0
      دمت گرم
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    35 2
    همه اینا تازه کشف شده؟؟ بعد از خودکشی؟؟ چطور همچین آدمی٬ هیئت علمی دانشگاه امام صادق بوده پس؟؟!
  • مسعود دیپلمات IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    59 5
    خودکشی این جاسوس بخاطر لو نرفتن تعدادی از نزدیکان و بستگان و عزیزان خودش بوده است. لذا همه آنها نیز باید بازجویی شوند قبل از اینکه فرار کنند.
  • رضا IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    47 4
    خسته نباشید وخداقوت به سربازان گمنام امام زمان درسازمان اطلاعات سپاه.بازهم سپاه خوش درخشید.سپاه بایدتموم دوتابعیتی هاروزیرنظربگیره
  • رضا بهاری IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    42 15
    این آقا یه جاسوس بالفطره بوده دوربینهای تو بیابون گذاشته بود که تشعشعات اتمی نوترونی لیزری رو از پوست مارمولک بزمچه سوسمار گاندو دایناسور و سایر جک وجونورا تشخیص میداد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس