کد خبر 830807
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱
قتل

پسری که پس از اطلاع از مزاحمت‌های دوستش برای دختر مورد علاقه‌اش اطلاع پیدا کرده بود او را با ضربات چاقو به قتل رساند.

به گزارش مشرق،  پسر نوجوانی که رقیب عشقی‌اش را در درگیری کشته بود با رأی قضات دیوان عالی کشور از قصاص گریخت و به پرداخت دیه و حبس محکوم شد:

رسیدگی به این پرونده از سوم آبان‌ سال ٩٤ با گزارش مرگ پسر جوانی در میدان اصلی شهر ورامین شروع شد. با حضور کارآگاهان جنایی در محل و تحقیقات مقدماتی مشخص شد مقتول پسر جوانی به نام رامین است که به‌دلیل اصابت ضربه چاقو به سینه‌اش در بیمارستان جان باخته است.

به گفته شاهدان مقتول در درگیری با چند نفر و با چاقوی پسر نوجوانی به‌نام «سجاد» مجروح شده بود. با این سرنخ جست و جو برای یافتن عاملان نزاع شروع شد و سرانجام مأموران سجاد را دستگیر کردند.

پسر نوجوان متهم به قتل

این نوجوان در بازجویی‌ به قتل اعتراف کرد و گفت: با رامین (مقتول) در یک گروه تلگرامی آشنا شدم. اما بعد از مدتی متوجه مزاحمت‌های او برای دختر مورد علاقه‌ام شدم و به همین دلیل با هم قرار دعوا گذاشتیم و در یک نزاع دسته جمعی با ضربه چاقو او را از پا درآوردم.

با این اعترافات پرونده برای رسیدگی در اختیار شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفت و اولیای دم خواستار قصاص شدند.

بیشتر بخوانید:

قهرمان رزمی، قربانی رقابت عشقی +عکس

سپس متهم در جایگاه ایستاد و گفت: آن روز من و رامین به اتفاق دوستان‌مان برای دعوا به میدان شهر رفتیم. تعدادمان زیاد بود و به جان هم افتادیم که من ناخواسته باعث قتل رامین شدم.

در این جلسه وکیل مدافع سجاد هم گفت: موکلم هنگام ارتکاب جرم زیر ١٨ سال بوده به همین خاطر تقاضا دارم طبق ماده ٩١ قانون مجازات اسلامی جدید که برای محکومان زیر ١٨ سال در نظر گرفته شده است، برای موکلم حکم صادر شود.

در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند و با توجه به سن کم قاتل او را به پنج سال حبس و پرداخت دیه کامل محکوم کردند.

در این دادگاه یکی از نزاع‌کنندگان به نام رضا نیز به‌دلیل شرکت در نزاع دسته‌جمعی منجر به قتل به سه سال حبس و به‌دلیل قدرت‌نمایی به یک سال حبس محکوم شد. این احکام روز گذشته از سوی قضات شعبه نوزدهم دیوانعالی تأیید شد.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    104 4
    سن کم قاتل! کجای شرع و فقه ما میگه اگه کسی زیر 18 سال آدم کشت نباید قصاص بشه!؟ شرط رشد عقلی و تکلیف در اسلام مگه 15 سال نیست
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    36 4
    بس که خانواده ها بچه ها رو کم عقل و ساده بار میارن ! آخه یکی نیست بگه پسر جان عشق و عاشقی کیلو چنده . یه سر به دادگاهها بزن ببین چجوری دخترایی که گرگی در لباس میش با مهریه بالا ازدواج می کنن بعد کمتر از یکسال از زندگی میرن با اجرای مهریه پسر رو به خاک سیاه می نشونن . آخه دختر ارزش قتل و بدبختی رو داره ؟؟؟؟
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      2 5
      خوش به حال تو که میش هستی در لباس گرگ ! آقا پسر ! واقعا راست گفتی دختر که ارزش قتل و بدبختی رو نداره ! تو که پسری ارزش قتل رو داری . چون گوسفندی و آدم اگه سرت رو ببره و کبابت کنه خیلی می چسبه
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    18 0
    قاتل را به پنج سال حبس و پرداخت دیه کامل محکوم کردند. قاتل دیگه آدم نمیشه. بعد از پنج سال دوباره......
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    9 0
    ادمکش
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    1 5
    قصاص يعني چه
    • وحید IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      4 0
      قصاص یعنی هر عملی انجام داده روی خودش صورت بگیره قتل = اعدام قاتل و قطع عضو=قطع عضو و ......
  • سید IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    13 3
    من انسان منطقی هستم تا احساسی.دختری که تو تلگرام بیاد با چند.نفر دوست بشه اصلا ارزش نگاه کردن هم نداره چه عاشق شدن.تو دوره نوجوانی باید پخته عمل کرد.من تو دانشجویی زیاد از این گروه ها و ادم هم دیدم.مشرق خدایی چاپ کن.
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    9 1
    پس چرا در موارد دیگه صبر می کنند نوجوان 15 ساله به سن 18 سال برسه بعد او را اعدام می کنند>؟
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    11 0
    خوبه منم زیر 18 سالم فردا میرم چن نفرو میکشم ازشون حرص دارم قصاص نمیشم که!
    • حامد IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      1 1
      آدم بی مخی هستی...من با یکی مشکل داشتم و با ماشین کشتمش و بعد کنترل ماشینو که از دست دادم زدم به یک زن و بچش و هر دو فوت کردن... بالاخره بعد 5 سال زندانی، دیه دادم و منو بخشیدن.. اما الان 2 ساله که شبا خواب ندارم. همش میترسم. دلم میخاد فقط یک شبانه روز راحت بخابم و حتی دیگه بمیرم. فقط میخام خابم ببره.... تو خیلی بی مخی
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      1 1
      تو رو با این اعترافات به دلیل مجنون بودن میبرند تیمارستان تحت حفاظت شدید ! تا آرزوی مرگ کنی !!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس