کد خبر 830048
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
نتانیاهو نمایه

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند تل‌آویو با ارسال پیامی به مسکو، از روسیه خواسته که به ایران بگوید که اسرائیل به دنبال درگیری و تنش نیست.

به گزارش مشرق، نشریه «یدیعوت آحارونوت» به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده است که رژیم صهیونیستی در پیامی به مسکو، از روسیه خواسته «به سرعت» وارد عمل شده و به ایران و سوریه اعلام کند که اسرائیل به دنبال درگیری نیست.

بنا بر این گزارش، در این پیام از روسیه خواسته شده که میانجیگری کند و به تهران و دمشق بگوید که با وجود حملاتی که امروز اسرائیل در سوریه انجام داد، اما خواهان بالا گرفتن تنش‌ها و درگیری نیست.

به نوشته این نشریه، اسرائیل پیام مشابهی هم به واشنگتن ارسال کرده و خواهان آن شده که آمریکا میان این رژیم و لبنان میانجیگری کند. در روزهای گذشته طرح اسرائیل برای دیوارکشی در مرز لبنان و همچنین تلاش این رژیم برای دست بردن به منابع زیرزمینی لبنان، موجب تنش میان طرفین شده بود.

بیشتر بخوانید:

پیام مهمی که پهپاد برای اسرائیل داشت

یک جنگنده دیگر اسرائیلی شکار سوریه شد

روز شنبه سامانه پدافندی سوریه توانست یک فروند جنگنده اف-16 ارتش اسرائیل را که به خاک این کشور تجاوز کرده بود، ساقط کند. ارسال پیام‌ اسرائیل به مسکو برای کاهش تنش، پس از این حادثه انجام گرفته است.

در چند سالی که از جنگ سوریه می‌گذرد، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بارها مناطقی از سوریه را هدف حمله قرار داده‌اند. هفته گذشته ارتش سوریه با صدور بیانیه‌ای، تأکید کرد که در صورت تکرار چنین حملاتی، «پاسخی درخور» به آن خواهد داد.

از سال 1982، این اولین بار است که یک جنگنده اسرائیلی توسط پدافند هوایی سوریه ساقط می‌شود. روزنامه «نیویورک‌تایمز» نوشته است که این رخداد، ضربه‌ای جدی به «اعتبار» نیروی هوایی اسرائیل است.

در پی سقوط این جنگنده، رسانه‌های اسرائیلی نسبت به بالا گرفتن تنش میان دمشق و تل‌آویو ابراز نگرانی کرده‌اند. روزنامه «هاآرتص» نوشته است که در صورت تشدید درگیری‌ها و تبدیل مناقشات کنونی به یک جنگ، حزب‌الله لبنان با در اختیار داشتن بیش از 130 هزار موشک، می‌تواند شهرهای مختلف در فلسطین اشغالی را موشک‌باران کند. همزمان جولان هم می‌تواند جبهه‌ای جدید پیش روی اسرائیل باشد. به نظر می‌رسد این موضوعات همراه با جدی شدن احتمال محاکمه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پرونده فساد مالی، هرگونه جنگ و درگیری نظامی را به کابوسی برای تل‌آویو بدل کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    39 2
    به امید روزی که هیچ جنگی در دنیا نباشد .
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
      4 0
      و باید دانست که چنین روزی خود به خود به وجود نمیاد و باید آن را ساخت!
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
      8 0
      به امید روزی که تمام ظالمان به درک واصل بشن
    • GB ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
      3 0
      منم امیدوارم. اما توی چند هزار سال تمدن بشری، شاید فقط چند سال در هیچ جای کره زمین جنگی نبوده.
    • IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
      4 0
      به امید روزی که اسراییل در دنیانباشد
  • hami IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    3 0
    مشکل برات پیش آمده کسگم ..از ترس اونته که دس به دامن این واون شدی.. بلند پروازی کنید پراتانه قیچی میکنن تا خروسای محلتان یه حالی بهتان بدن..بی ادبی نمیکنن،فقط ..........
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
    3 0
    پس چرا تحریم می کنید داعش تولید میکنید
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
    1 0
    ناموسا زورت میرسه؟؟؟؟ نمیرسه دیگه چرا بلوف میزنی .
  • IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
    4 0
    تنها راه حل اتمام جنگ در سوریه . ایجاد در گیری با رژیم صهیونیستی است..برای رفع تحریم ها و کاهش فشار استکبار بر مردم ایران . حمله به نقطه ضعف آمریکا یعنی اسرائیل است..
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
    0 0
    مومن 40 بار اسرائیل حمله کرده 1000 نفر را در سوریه کشته سوریه فقط یک موشک شلیک کرده از اسد بیشتر از این انتظار نمی رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس