کد خبر 829839
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
صفحه نمایش

با بررسی اندازه‌های صفحه نمایش گوشی در سال ۲۰۱۷ به نظر می‌رسد که صفحه نمایش بزرگ‌تر، در کشورهای در حال توسعه از محبوبیت ‌بیشتری برخوردار بوده است.

به گزارش مشرق، آیا اطلاع دارید در حالی که شما با افتخار و غرور در مورد گوشی‌های پرچم‌دار دارای صفحه نمایش با وضوح تصویر Quad HD بحث و پیگیری می‌کنید، هنوز هم وضوح تصویر HD، بیشترین میزان گسترش را در بین گوشی‌های سراسر دنیا دارد؟ یا حتی قطرهای صفحه نمایش گوشی به نظر می‌رسد وابستگی به منطقه و کشور و یا میزان توسعه اقتصادی دارد؟

خب پس با ما همراه باشید تا آخرین اطلاعات درباره روند رو به رشد گوشی‌های هوشمند که در گزارش تحقیقاتی جدید DeviceAtlas منتشر شده است را بررسی کنیم. در این گزارش مواردی چون محبوب‌ترین اندازه‌های صفحه نمایش گوشی در سال ۲۰۱۷ را از طریق بررسی داده‌های ترافیکی وب در سراسر دنیا به‌دست آورده‌اند و به نظر می‌رسد که صفحه نمایش بزرگ‌تر، در کشورهای در حال توسعه از محبوبیت ‌بیشتری برخوردار بوده است.

بیشتر بخوانید:

علت محبوبیت برخی گوشی‌های هوشمند

خب به نظر هم منطقی می‌آید، زیرا در اغلب جوامع در حال توسعه، در بخش‌های روستایی با کاهش رونق کامپیوترهای شخصی، افراد به طور مستقیم به گوشی‌های هوشمند روی آورده‌اند و انقلابی فناورانه را به راه انداخته‌اند، به‌طوری‌که در گوشی‌های هوشمند موجود در جیب و کوله‌پشتی‌ها به اولین انتخاب و تنها وسیله محاسباتی تبدیل شده است، پس بنابراین صفحه نمایش بزرگ‌تر، طبیعتا بهتر نیز است.

به عنوان مثال، اندازه صفحه نمایش ۵.۷ اینچی در کشورهای مالزی و مصر از محبوبیت بیشتری برخوردار است، به طوری که بین ۸ تا ۱۲ درصد از میزان گوشی‌های فروش رفته در بازار را به خود اختصاص داده‌اند و به دنبال آن رتبه بعدی نیز متعلق به گوشی‌های با اندازه ۵.۵ اینچی است که در هند و مالزی در حدود ۲۵ درصد از فروش گوشی‌های این دو کشور را در بر گرفته است.

عدد طلایی میانگین صفحه نمایش در سطح جهان ۵ اینچی است، البته گوشی‌هایی با اندازه کوچک‌تر مانند ۴ اینچی نیز همچنان درصد بالایی از بازار را پوشش می‌دهند، برای مثال بیش از ۹ درصد در ایالات متحده و همچنین بیش از ۱۶ درصد در آفریقای جنوبی. البته باید در نظر داشت که بیشتر این موارد متعلق به اپل است.

شایعاتی نیز در باره اپل به گوش می‌رسد که میانگین اندازه صفحه نمایش گوشی‌های آن به طرز معناداری در این سال‌ها رشد کرده است. به هر حال هدف معلوم بوده و تنها مسیر موجود همگام شدن با علم و علاقه به سوی تعالی است.

منبع: آی تی رسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس