کد خبر 829429
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
سوگند در دادگاه

زن میانسال که 10 سال از سرنوشت دخترش بی‌اطلاع بود با حضور در دادگاه حاضر به بخشش متهم به قتل دخترش با دریافت دیه شد و مقرر گردید براساس تصمیم قضات، دیه مقتول از صندوق بیت المال پرداخت شود.

به گزارش مشرق،  قضات شعبه چهارم دادگاه کیفری با گذشت 10 سال از مرگ مشکوک زن جوانی در حالی که به بن‌بست رسیده بودند تصمیم گرفتند با اجرای مراسم قسامه (سوگند) به این پرونده رسیدگی کنند.

 28 شهریور 89 مأموران پلیس جسد زن جوان را در مقابل خانه‌ای نیمه کاره در خیابان گرگان تهران پیدا کرد و تحقیقات مقدماتی نشان داد زن 32 ساله برای مصرف شیشه با چند مرد در ارتباط بوده است.

بیشتر بخوانید:

متهم: نامادری‌ام من را فریب داد +عکس

اعدام؛ عاقبت عشق عروس و برادر شوهر


پلیس در تجسس‌های بعدی چندین مظنون را دراین باره بازداشت کرد اما به نتیجه‌ای نرسید. تا اینکه با بررسی تلفن همراه زن جوان مشخص شد ساعاتی پیش از کشف جسد این زن، مرد 37 ساله‌ای به‌ نام «محمد» بیش از 30 بار با او تماس گرفته است.اما مظنون ماجرا، اتهام قتل را رد کرد و مدعی شد دو دوستش به‌ نام‌های گل آقا و عباس که به افغانستان گریخته‌اند، با بهاره مواد مصرف می‌کردند و به همین خاطر چندین بار با تلفن همراه وی به بهاره زنگ زده‌اند و آنها قاتل هستند.درحالی که اولیای دم شناسایی نشده بودند با مدارکی که علیه محمد به دست آمد وی در دادگاه پای میز محاکمه ایستاد و به درخواست دادستان به قصاص محکوم شد. حکم صادره در شعبه 13 دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و قضات دیوان عالی کشور با مطرح کردن دو ایراد حکم قصاص صادره را شکستند و پرونده برای رسیدگی دوباره به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

دیروز صبح محمد در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی اصغرعبداللهی و با حضور دو مستشار محاکمه شد.

در ابتدای این جلسه مادر بهاره که به‌همراه پسرش در جلسه حاضر شده بود به قضات گفت: «من و پسرم در مشهد زندگی می‌کنیم. 10سال قبل بهاره ازدواج کرد و به تهران آمد اما یکسال بعد وقتی به مشهد آمد فهمیدیم از همسرش جدا شده است.


مادر مقتول سپس دیه فرزندش را خواست و باتوجه به اینکه علیه دو متهم متواری هیچ مدرکی وجود نداشت آنها از اتهاماتشان تبرئه شدند و قرارشد برای متهم اصلی هم به‌ دلیل نبود مدارک کافی مراسم سوگند برگزار شود.

به همین خاطر ابتدا قضات از مادر بهاره خواستند پنجاه شاهد را برای مراسم قسانه به دادگاه بیاورد تا سوگند یاد کنند که متهم دستگیر شده قاتل دخترش است، اما او گفت نمی‌تواند چنین شاهدانی را معرفی کند. بنابراین قضات پس از مشورت از متهم خواستند پنجاه بار قسم بخورد که بهاره را به قتل نرسانده است.


سپس باتوجه به اجرای این مراسم متهم از اتهام قتل عمد زن جوان نجات یافت و قرارشد دیه مقتول باحکم قضات از طریق صندوق بیت‌المال پرداخت شود.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    0 2
    بازم افغانی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس