کد خبر 829355
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
پیراهن استقلال

تیم فوتبال استقلال در ۱۶ دوره گذشته لیگ‌های برتر از ۱۶ بازی صاحب ۷ پیروزی، ۷ مساوی و ۲ شکست است و برای هفدهمین بار در این هفته به مصاف سپیدرود می‌رود.

به گزارش مشرق، شاگردان شفر در هفته بیست و سوم لیگ برتر میزبان سپیدرود رشت هستند. این دومین دیدار بین دو تیم در همه ادوار لیگ برتر است. دیدار نخست  دو تیم با نتیجه دو بر یک به سود استقلال خاتمه یافت. 

استقلال در ۱۶ دوره گذشته لیگ‌های برتر ۱۶ بار در چارچوب هفته بیست و سوم به میدان رفته که حاصل این ۱۶ بازی ۷ پیروزی، ۷ مساوی و ۲ شکست بود. آبی پوشان از مجموع ۴۸ امتیاز موجود در این هفته‌ها ۲۸ امتیاز گرفته‌اند تا ۵۶ درصد امتیازات این هفته را کسب کرده باشند. به برخی نکات آماری دیگر در خصوص همه دیدارهای هفته‌های بیست و سوم آبی پوشان در زیر اشاره می کنیم.

* ۱۱ میزبانی برای آبی پوشان
آبی پوشان عمدتا در هفته‌های بیست و سوم میزبان بوده‌اند و در این فصل هم آنها در چنین هفته‌ای از حریف خود در خانه پذیرایی می‌کنند. استقلالی‌ها از این ۱۱ بازی خانگی ۴ پیروزی، ۵ تساوی و ۲ شکست دارند. آنها در خانه ۱۶ گل زده و ۱۲ گل خورده هم دارند و در مجموع ۱۷ امتیاز کسب کرده‌اند که ۵۲ درصد مجموع امتیازات می‌شود.

* نتایج خوب خارج از خانه
استقلال در این هفته‌ها تنها ۵ بازی خارج از خانه انجام داده که در هیچ کدام از این بازی‌ها شکست نخورده است. آبی پوشان ۳ بار خارج از خانه پیروز شدند و ۲ بار هم کارشان با مساوی به اتمام رسیده است. آنها با ۹ گل زده و تنها یک گل خورده از این حیث آمار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند. پیکان تنها تیمی است که هفته بیست و سوم فصل ۸۳-۸۲ موفق به گشودن دروازه آبی پوشان خارج از خانه این تیم شده است.

آبی پوشان ۱۱ امتیاز از مجموع ۱۵ امتیاز که معادل ۷۳ درصد کل امتیازات است را در دیدارهای خارج از خانه خود کسب کرده‌اند.

* تنها شکست های خانگی
آبی پوشان تنها دو بار در هفته‌های بیست و سوم شکست خورده میدان را ترک کرده‌اند که هر دو بار این اتفاق در ورزشگاه آزادی افتاده است. آنها ابتدا در فصل ۸۴-۸۳ با نتیجه سنگین ۳ بر صفر مغلوب ذوب آهن شدند که این بدترین نتیجه این تیم در این هفته ها هم محسوب می شود. دومین شکست خانگی این تیم در هفته‌های بیست و سوم به شکست یک بر صفر آنها مقابل نفت تهران باز می‌گردد. نفت در ۹۴-۹۳ و با سرمربیگری علیرضا منصوریانی موفق شد استقلال را در هفته بیست و سوم شکست دهد.

* بهترین نتایج
آبی پوشان در این هفته‌ها ۳ بار حریفان خود را با نتایج مشابه ۳ بر صفر شکست دادند که این بهترین نتایج این تیم در این هفته‌ها است. آنها یکبار سپاهان را در فصل ۸۱-۸۰ و با دو گل نوازی و دین‌محمدی و گل به خودی جواد محققیان این نتیجه را رقم زدند. آبی‌ها در فصل ۸۲-۸۱ توانستند با گل‌های نیکبخت واحدی، سامره و هاشمی نسب ذوب آهن را با این نتیجه شکست دادند و سومین بار هم فجر سپاسی را در فصل ۸۵-۸۴ با ۲ گل رضا عنایتی و تک گل سیاوش اکبرپور با این نتیجه مغلوب کردند.

* دربی، پر تکرار ترین بازی
نکته جالب اینجاست که استقلال بیشترین تعداد بازی را در این هفته‌ها با تیم پرسپولیس داشته است. آبی پوشان ۳ بار در هفته بیست و سم برگزار کننده دربی بودند که هیچ کدام از این دربی‌ها برنده نداشت و هر سه بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید. 

دو مساوی بدون گل و یک مساوی یک - یک حاصل سه دربی است که در هفته های بیست و سوم برگزار شده است.

* پر گل ترین بازی
پر گل ترین بازی استقلال در هفته‌های بیست و سوم به فصل ۸۷-۸۶ و پیروزی ۴ بر ۲ استقلال مقابل برق شیراز باز می‌گردد. این بازی با رد و بدل شدن ۶ گل پرگل ترین بازی آبی‌پوشان در این هفته‌ها است. آبی پوشان در آن بازی با گل های میثم منیعی، امیدرضا روانخواه، علیرضا منصوریان و محسن یوسفی حریف خود را شکست دادند.

* بهترین گلزنان
بهترین گلزنان استقلال در این هفته‌ها مجتبی جباری، سید مهدی سید صالحی و فرهاد مجیدی با ۲ گل زده هستند. امید ابراهیمی، حنیف عمران زاده، علیرضا عباسفر، میثم منیعی، امیدرضا روانخواه، علیرضا منصوریان، محسن یوسفی، علی علیزاده، سیاوش اکبرپور، فرزاد مجیدی، نیکبخت واحدی، علی سامره، مهدی هاشمی نسب، محمد نوازی و سیروس دین محمدی دیگر گلزنان استقلال در این هفته‌ها هستند که هر کدام یک بار موفق به گلزنی شده‌اند.

* پنالتی زنان هفته
استقلالی‌ها در هفته‌های بیست و سوم ۴ بار از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شده‌اند. مجتبی جباری با ۲ پنالتی بهترین پنالتی زن آبی‌ها در این هفته است. امید ابراهیمی و محمد نوازی دیگر پنالتی زنان استقلال در هفته‌های بیست و سوم هستند. سیاه جامگان، تراکتورسازی و سپاهان سه تیمی هستندکه ۴ بار از روی نقطه پنالتی دروازه شان مقابل استقلال باز شده است. تراکتورسازی در یک بازی دو بار مقابل استقلال مرتکب خطای پنالتی منجر به گل شد که زننده هر دو گل مجتبی جباری بود.

* ۴ سال پی در پی گل نزدن

آبی پوشان کلا در این ۱۶ بازی در ۵ بازی موفق به گلزنی نشدند که ۲ بار آن به دربی باز می گردد. استقلال در ۴ فصل ۹۲-۹۱ مقابل پرسپولیس، ۹۳-۹۲ باز هم مقابل پرسپولیس، ۹۴-۹۳ مقابل نفت تهران و ۹۵-۹۴ مقابل پدیده موفق به گلزنی نشد ۴ سال پی در پی در این هفته‌ها موفق به گلزنی نشده باشد.

آنها یکبار هم در فصل ۸۴-۸۳ مقابل ذوب آهن موفق به گلزنی نشدند که این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر به سود ذوب آهن به پایان رسید. 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس