کد خبر 829349
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴
جواد قراب

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال معتقد است با برنامه‌هایی که شفر دارد روزهای خیلی خوب این تیم از راه می‌رسد و به زودی این تیم در قله فوتبال ایران قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال بعد از نتایج خوبی که در لیگ برتر گرفت و صعود به فینال جام حذفی، مقابل ذوب آهن شکست خورد. اما عضو هیات مدیره این باشگاه معتقد است مجموعه باشگاه این شکست را فراموش کرده و برای یک بازی روحیه بخش مقابل سپیدرود و متعاقب آن حضوری موفق در لیگ قهرمانان آسیا آماده شده است. مشروح گفتگو با «جواد قراب» عضو هیات مدیره و عضو کمیته فنی باشگاه استقلال را در زیر می‌خوانید.

* آقای قراب قبل از هرچیز در خصوص دیدار با سپیدرود صحبت کنید.

- با اطمینان می گویم شکست مقابل ذوب آهن به دست فراموشی سپرده شده و لذا صلاح نمی‌دانم در خصوص آن بازی صحبت کنم. اما قطعا مقابل سپیدرود یک بازی خوب ارائه می دهیم و حریف این هفته مان را با شکست بدرقه می‌کنیم. پیروزی در این بازی برای تیم ما بسیار حائز اهمیت است.

* از نظر جدولی؟
- هم به لحاظ جدولی و هم به لحاظ روحی و انگیزشی. پیروزی در این بازی ما را در جدول بالا می‌آورد و برای تکرار نایب قهرمانی آماده می‌کند. ضمن این که بعد از این بازی باید در لیگ قهرمانان حضور یابیم و پیروزی در این بازی روحیه تیم ما را برای حضوری پر قدرت در این مساباقت معتبر آسیایی بالا می‌برد. 

* استقلال بعد از بازی با سپیدرود باید ۳ بازی خارج از تهران به میدان برود. چون تیم مدتی از تهران دور است انتظارتان از هواداران استقلال در این بازی خانگی چیست؟

- من همیشه گفته‌ام استقلال با هوادارانش زنده است و صاحبان اصلی این تیم همین هواداران هستند. اصلا اگر هوادار نباشد فرق این تیم با خیلی از تیم‌های معمولی چه می‌شود؟ اگر استقلال قدمتی بیش از هفتاد سال دارد یکی از اصلی ترین عوامل ماندگاری‌اش همین هواداران هستند. لذا من بعنوان پیشکسوت این باشگاه از هواداران توقع دارم که با همه قوا در این بازی از تیم خود حمایت کنند البته من یک صحبت خاص با عده‌ای معدود از هواداران مان دارم.

* بفرمایید.
- یک گروه از هواداران استقلال هستند که در گوشه‌ای مشخص از ورزشگاه می‌نشینند و از باشگاه و مدیریت آن انتقادات تخریبی می‌کنند. من نمی‌دانم این عده معدود از چه شخص یا گروهی خط می‌گیرند، اما از آنها که قطعا هوادار تیم هستند و دل شان برای تیم می‌سوزد می‌خواهم به ندای دل شان گوش داده و آنطور که دلشان می‌خواهد با سایر هواداران هم صدا شده و تنها تیم را تشویق کنند. آدم‌ها می‌آیند و می‌روند و این تیم استقلال است که می‌ماند. این عزیزان برای اعتلای تیم محبوب خودشان هم که شده با اکثریت هواداران هم صدا شوند.

* روی انتقاد آنها بیشتر به چه سمتی است؟
- به مدیریت و هیات مدیره. من بعنوان یک پیشکسوت استقلال که عضو هیات مدیره هم هست با اطمینان از سوی همه اعضای هیات مدیره و به نیابت از آنها می‌گویم که همه اعضای هیات مدیره هم و غم خود را برای سربلندی و اعتلای این تیم صرف می کنند. هدف ما موفقیت استقلال است و سزاوار نیست که مدیریت و هیات مدیره توسط گروهی خاص تخریب شوند. 

* رسم خوبی که باشگاه استقلال با همت کمیته پیشکسوتان بدعت گذاشته تقدیر از دو پیشکسوت در هر کدام از بازی‌های این تیم است. در این خصوص صحبت بفرمایید.
- من خودم را قبل از این که عضو هیات مدیره بدانم پیشکسوت این تیم می‌دانم. لذا از انتظار و جایگاه پیشکسوت کاملا اطلاع دارم. ما با هدف شناساندن پیشکسوتان به نسل جدید هواداران و بازیکنان این بدعت را گذاشتیم. خواستیم تا بازیکنی که الان برای تیم بازی می‌کند بداند در گذشته پیراهنش بر تن چه کسی بوده و ارزش و قدر این پیراهن را بداند. ما در بازی‌های خانگی از دو پیشکسوت تقدیر می‌کنیم و در سفرها هم دو پیشکسوت را با خود می‌بریم. ما حتی برنامه داریم که در جریان دیدارهای آسیایی هم ما برای هر بازی دو پیشکسوت را همراه تیم اعزام می‌کنیم.

* شفر در این زمینه نظر خاصی ندارد؟
- اتفاقا نظر شفر روی پیشکسوتان ما خیلی مثبت است. او هم از این موضوع استقبال می‌کند و خوشحال است که باشگاه هوای پیشکسوتاننش را دارد. 

* به جز پیشکسوتانی که شما برای تقدیر دعوت می‌کنید کمتر دیده می شود که دیگر پیشکسوتان به منظور حمایت از تیم به ورزشگاه بیایند.
- متاسفانه همینطور است. من از همه پیشکسوتان عزیز باشگاه دعوت می‌کنم تا به ورزشگاه بیایند و تیم خودشان را مورد حمایت قرا ر دهند. نگران هم نباشند چون ما ساز و کار حضور آنها را در ورزشگاه آماده می‌کنیم. بلیط جایگاه را هم خودمان به آنها می‌دهیم تا مشکلی نداشته باشند. امیدوارم از این به بعد بیشتر شاهد حضور پیشکسوتان در جریان بازی‌های خانگی استقلال باشیم. 

* استقلال بعد از غلبه بر صنعت نفت به فینال جام حذفی رسید و خیلی‌ها قهرمانی این تیم را در جام حذفی مسجل می‌دانند.
- من هم مثل همان خیلی‌ها تیم را از همین الان قهرمان جام حذفی می‌دانم. این جام (جام حذفی) را ما برای خودمان کنار گذاشتیم. بهرحال در این فصل یک جام به استقلال تعلق دارد و کسب یک جام قطعا ارزشمند است. ضن این که ما در لیگ برتر هم به کسب عنوان نایب قهرمانی امیدوار هستیم.

* استقلال اخیرا دو بازیکن خارجی جذب کرده. نظر شما به عنوان پیشکسوت، عضو هیات مدیره و عضو کمیته فنی در خصوص این دو بازیکن جدید چیست؟ آیا این دو می‌توانند خیلی زود خودشان را با شرایط تیم تطبیق دهند؟

-  روزی من خودم در ایام جوانی در تیم برق آقای گل تهران بودم و با این شرایط به استقلال آمدم. فکر می‌کردم خیلی زود خودم را با شرایط جدید تطبیق می‌دهم. اما دیدم فضا در استقلال با دیگر تیم‌ها تفاوت دارد و برای بازیکنان جدید زمان می‌برد تا خودشان را با شرایط این تیم تطبیق دهند. این یک قانون کلی است که در خصوص همه تیم ها صدق می‌کند. اما در خصوص این دو بازیکن باید بگویم که گرچه ملیت یکی از آنها آفریقایی است، اما به لحاظ فوتبالی هر دو اروپایی محسوب می‌شوند. به نظر من این دو بازیکن آنقدر حرفه‌ای هستند که در مدت زمان کمی خودشان را با شرایط تیم بزرگ استقلال تطبیق دهند. 

* تیم شما به زودی وارد لیگ قهرمانان آسیا می‌شود. آنجا فضا کاملا با رقابت‌های داخلی متفاوت است. با توجه به گروه دشواری که در آن قرار دارید ارزیابی‌تان از عملکرد تیم در این گروه و رقابت با الهلال، العین و الریان چیست؟

- قبل از هر چیز این را بگویم همانطور که گفتید فضای آسیا با فضای مسابقات داخلی کاملا متفاوت است. آنجا همه تیم ها حرفه‌ای هستند و با همه قوا وارد این مسابقات می‌شوند. من خودم بازی های الهلال والعین را رصد کردم و می‌دانم این تیم‌ها در چه حدی هستند. ما هم در حد خودمان آماده حضور در این مسابقات می‌کنیم. امیدوار به صعود از گروه مان هستیم چون خودمان را کمتر از این تیم‌ها نمی‌دانیم. اما حتی اگر قرار باشد در این مسابقات از تیمی شکست بخوریم قطعا اتفاقات سال پیش تکرار نخواهد شد. الان تیم ما هم یک مربی خارجی شناخته شده دارد. بازیکنان خوبی هم داریم و با دو بازیکن جدیدی که گرفتیم شخصیت  حضور در این مسابقات را داریم. ما به حضور پر قدرت در این مسابقات امیدوار هستیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    0 0
    ای بابا این پیش کسوت مون هم صداش از جای گرم بیرون میاد و هرز گاهی یه چیزی برای خودش میگه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس