کد خبر 828864
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
صادق زیباکلام نمایه

درحالی که پول کمک‌های مردمی در حساب شخصی زیباکلام است و مشخص نیست سود آن به حساب چه کسی می‌رود؛ کار به مشاجره میان این استاد دانشگاه و سازمان مدیریت بحران کشیده شده است.

سرویس سیاست مشرق - «صادق زیباکلام»، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران به گفته خودش 3 میلیارد و چهارصد میلیون تومان برای کمک فوری به زلزله‌زدگان کرمانشاه از مردم نیکوکار پول جمع کرد. اما بعد از بیش ازدو ماه هنوز این پول را برای مردمی که خانه و کاشانه‌شان را از دست داده و به دنبال دست و پا کردن سرپناهی برای خود هستند، هزینه نکرده است.

در همین رابطه «روزنامه اصلاح‌طلب شرق» در گفتگویی سراغ این پول‌ها را از زیباکلام گرفت و وی عنوان کرد که هنوز این پول‌ها در حسابش موجود است و قرار است با آن روستای فرهنگی نمونه در کرمانشان با عنوان «دهکده امید»‌ شامل کتابخانه و مراکز فرهنگی و هنری تاسیس کند. این موضوع مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت که چرا استاد دانشگاهی در سطح زیباکلام شرایط را درک نمی‌کند و به جای رسیدگی فوری به زلزله‌زدگان که در نیازهای اولیه خود مانند خانه و سرپناه در سرمای زمستان وامانده‌اند در خوش‌بینانه ترین حالت به دنبال نیازهای ثانویه آنان رفته است.

مصاحبه زیباکلام با یک روزنامه اصلاح‌طلب‌ها درباره سرنوشت پول کمک‌های مردمی

در این زمینه بیشتر بخوانید:

زیباکلام پول مردم زلزله‌زده را کجا خرج کرد؟

مردم زلزله‌زده کرمانشاه از سرما می‌لرزند؛ زیباکلام پول را در حساب خودش نگه داشته است!

تناقضات زیباکلام درباره نگه داشتن پول مردم زلزله‌زده کرمانشاه +فیلم

البته زیباکلام بدون توجه به این انتقادات سعی کرد پروژه خود را راه‌اندازی کند و در مراسمی با عنوان مراسم تاسیس دهکده امید سخنرانی کرد که بیشتر حمله به سازمان مدیریت بحران کشور بود زیرا چند روز قبل‌تر «اسماعیل نجار»، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد:

«برخی‌ها حساسیت دارند که این پول‌ها چه شده خب حق هم دارند ما در برنامه کاریمان ایجاد «دهکده امید» را نداریم بلکه می‌خواهیم بازسازی کنیم و تمام تلاش دولت این است سرپناه‌ها را سریع‌تر ایجاد کند تا زندگی به روال عادی برگردد.»

این مقام مسئول حتی عنوان داشت که برای اخذ این پول‌ها از زیباکلام با دادستان کل کشور هم مذاکره داشته‌ایم.

مراسم افتتاحیه «دهکده امید» و شلیک آتش توپخانه زیباکلام علیه منتقدان و منتقدان علیه او

همین موارد زیباکلام راعصبانی کرد و وی با انتقاد از مدیریت بحران زلزله زدگان گفت:

«اگر ذره‌ای عرضه در وجود شما بود من کتم را هم به شما می دادم. با یک برف، فرودگاه امام و اتوبان های تهران کرج و قزوین بسته شدند. آقای نجار به کارنامه ات نگاه کن. هنوز زلزله زدگان بم در کانکس هستنداگر مردم می خواستند به شما پول می دادند«.

با این حال کماکان هنوز پول زلزله‌زدگان در حساب شخصی آقای زیباکلام است و این پول به جای اینکه دوای درد مردم شود محل مناظره و مشاجره میان زیباکلام و مقامات مسئول در مدیریت بحران کشور شده است. با این حال برخی سئوال می‌کنند که چه مقدار سود به این پول هنگفت تعلق می‌گیرد و این سود به جیب چه کسی می‌رود؟

به هر جهت با پول سود این مبلغ نیز می‌توان به کمک برخی از هموطنان زلزله زده رفت. در هر حال متاسفانه با تمام دعواهایی که بر سر این پول شده است؛ اما هنوز مرهمی بر زخم زلزله‌زدگان کرمانشاهی نشده و گرهی از مشکلات بسیار آنان باز نکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • رسول ترک IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    20 5
    :)ولش کنید اینو دلش خوشه با این حرفا بذارید سرش گرم باشه از بیکاری دربیاد
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    15 4
    این مرد که شیمی خوانده چگونه معلم علوم سیاسی شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس