مفتی زاده

حضرت علامه مفتی زاده رهبر مذهبی اهل تسنن در یک تلگرام به حضور آیت‌الله العظمی امام خمینی ورود ایشان را به میهن تبریک گفت.

سرویس تاریخ مشرق- حوادث انقلاب در بهمن‌ماه ۱۳۵۷ آن‌چنان شدتی گرفت که هیچ‌یک از عناصر نظام شاهنشاهی یارای مقابله با آن را نداشتند و در نهایت در ۲۲ بهمن، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. بر همین اساس، تصمیم داریم روزنامه کیهان را از اول تا ۲۲ بهمن مرور کنیم و حوادث مهم این دوره را با شما در میان بگذاریم. .

**برای مشاهده اندازه اصلی روی تصویر کلیک کنید**

۱.  پشتیبانی رهبر اهل تسنن از امام خمینی

حضرت «علامه مفتی زاده» رهبر مذهبی اهل تسنن امروز در یک تلگرام به حضور آیت‌الله العظمی امام خمینی ورود ایشان را به میهن تبریک گفت و از رهبری‌های ایشان در طول مبارزات ملت قدردانی کرد و از امام خمینی پشتیبانی نمود.

آرشیو روزنامه‌های کیهان دهه فجر (سال 57) را از اینجا مشاهده کنید

۲. بخاطر نوشتن مقاله علیه ارتش: حاج‌سیدجوادی دستگیر شد

دکتر «علی‌اصغر حاج‌سیدجوادی» نویسنده معروف و رهبر گروه جنبش طبق ماده ۵ قانون فرمانداری نظامی بازداشت شد. اطلاعیه شماره ۲۷ فرمانداری نظامی تهران و حومه امروز به این شرح اعلام شد. نظر به اینکه آقای علی اصغر حاج‌سیدجوادی مقاله تحریک‌آمیز و برخلاف واقع و موهن علیه ارتش شاهنشاهی در روزنامه اطلاعات مورخ ۱۵/۱۱/۵۷ درج نموده بود، لذا طبق ماده ۵ قانون فرمانداری نظامی بازداشت و دستور داده شد که پرونده مقدماتی وی را برابر مقررات تنظیم و برای رسیدگی قانونی به مراجع ذیصلاح ارجاع نماید.

فرماندار نظامی تهران و حومه

سپهبد مهدی رحیمی

۳. امام خمینی: تظاهرات خیابانی باید ادامه یابد

جزییات این خبر در صفحه دوم کیهان این‌گونه نقل شده است: حضرت آیت الله العظمی امام خمینی دیروز طی سخنانی خطاب به جوانان آنها را به ادامه تظاهرات خیابانی و اعتصاب و ابراز مخالفت با دولت فراخواندند و گفتند جوانان ما با همت خود حواشی استبداد را نیز از میان خواهند برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس