محسن هاشمی نمایه

محسن هاشمی با انتقاد از عملکرد شهرداری گفت: باید معترف بود در 6 ماه سپری شده از دوران مسئولیت شورای پنجم و شهردار منتخب آن، انتظار عمومی از تحول در مدیریت شهری برآورد نشده است.

به گزارش مشرق، رئیس شورای شهر تهران گفت: باید معترف بود در ۶ ماه سپری شده از دوران مسئولیت شورای پنجم و شهردار منتخب آن، انتظار عمومی از تحول در مدیریت شهری برآورد نشده است و آنگونه که باید مدیریت شهری در انجام وظایف خود فعال عمل نکرده است.

محسن هاشمی رفسنجانی در ابتدای چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: در ایام دهه فجر قرار داریم و همچنین امروز سالروز صدور حکم ریاست دولت موقت از سوی امام خمینی برای مهندس بازرگان است که این حکم توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حضور امام قرائت شد و شاید بی‌مناسبت نباشد با توجه به شرایط فعلی جامعه و اعتراضات و دیدگاه‌های مطرح شده در رابطه با بازخوانی کاری و نقد انقلاب اسلامی نکاتی مطرح شود.

وی تصریح کرد: انقلاب مردم ایران در بهمن 57 یک گام تکاملی در راستای تلاش‌های آنان در طول سده اخیر محسوب می‌شود، انقلاب مشروط و نهضت ملی شدن صنعت نفت دو جنبش اجتماعی فراگیر دیگری بود که پیش از این ناکام شده بود و شاید اگر تجربه تلخ این دو گام ناکام نبود میزان مصمم بودن مردم نسبت به سرنگونی نظام پهلوی متفاوت بود.

بیشتر بخوانید:

زمزمه‌های رفتن نجفی از شهرداری تهران

رسانه‌های حامی نجفی نگران رقابت با محسن هاشمی شدند+عکس

رئیس شورای شهر تهران گفت: انقلاب اسلامی یک تجربه تاریخی بود، تجربه‌ای که مانند سایر تجربه‌های یک ملت توام با سعی و خطا، دستاوردها و هزینه‌ها، موفقیت‌ها و شکست‌ها، افتخارات و تاسف‌ها، لبخندها واشک‌ها، تصمیمات درست و اقدامات اشتباه و خرسندی و حسرت‌هاست و اگر امروز و با آگاهی و تجربه امروز بتوانیم به سال 57 بازگردیم قطعا به گونه‌ای دیگر و با عملکرد بهتری آن شرایط را سپری می‌کنیم اما افسوس که زمان به عقب بازنمی‌گردد و تجربیات گذشته می‌تواند نشانگر آینده باشد.

هاشمی بیان کرد: اکنون ما وارث این تجربه گرانسنگ و پرهزینه هستیم و شرط عقل آن است که نقاط قوت و مثبت این تجربه را حفظ و تثبیت کنیم و نقاط ضعف و اشتباهات آن را مایه عبرت و تجربه قرار دهیم و امروز نیز مانند گذشته صدای نارضایتی و اعتراض مردم را که با مشکلات شدید معیشتی و مطالبات پاسخ داده نشده اجتماعی، فرهنگی و سیاسی درگیرند را می‌شنویم.

وی افزود: انتظارات مردم از جمهوری اسلامی و انقلابی که با هزینه‌های فراوان و تقدیم صدها هزار شهید به ثمر نشسته و حفظ شده است با عملکرد فعلی 3 قوه و سایر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول فاصله و شکاف عمیقی دارد و به جای اینکه یکدیگر را متهم کرده و اعتراضات مردم و مشکلات و اعتراضات مردم را همانند سایر مسائل به موضوع مناقشه سیاسی تبدیل کنیم بهتر است آن را بشنویم و هر شخص، گروه یا دستگاه و نهادی قصور و تقصیر خود را در رقم زدن وضع موجود بپذیرد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: تزریق ناامیدی و تنش به جامعه نه تنها دوای درد آن نیست بلکه به جای آنکه مرهم و مسکنی برای زخم عمیق و کهنه باشد نمک پاشیدن بر آن است و اکنون که دهه چهارم انقلاب به پایان رسیده است انتظار مردم از مسئولان پرهیز از برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های پرهزینه و تشریفاتی و بازگشت به شعارها و روحیات ابتدای انقلاب است که پیوندی عمیق میان مردم و مسئولان وجود داشت. 

هاشمی بیان کرد: صدای مردم را بشنویم قبل از آنکه برای شنیدن دیر شده باشد و اصلاح و خدمت صادقانه و خالصانه را شتاب ببخشیم قبل از اینکه اینگونه اقدامات دیگر اثرگذار نباشد، امروز همه حوزه‌های عمومی با نارضایتی مردم مواجه هست، از شرایط اقتصادی و بی‌ثباتی قیمت ارز تا وضعیت قضایی، عملکرد قوه مقننه و نهادهای فرهنگی و اجتماعی است و در این زمینه حوزه مدیریت شهری نیز خالی از اشکال و ضعف نیست و باید معترف بود در 6 ماه سپری شده از دوران مسئولیت شورای پنجم و شهردار منتخب آن، انتظار عمومی از تحول در مدیریت شهری برآورد نشده است و آنگونه که باید مدیریت شهری در انجام وظایف خود فعال عمل نکرده است.

در همین رابطه بخوانید:

مهر مشروطی برکارنامه نجفی

وی گفت: در پایان امیدوارم سی‌ونهمین دهه فجر متفاوت و موثرتر از سال‌های قبل سپری شود و اگر ورود به سن 40 سالگی برای انسان باید همراه با اوج عقلانیت و پختگی فرد باشد، برای انقلاب نیز ورود به سن 40 سالگی بتواند پویایی، بالندگی، نقدپذیری و عقلانیت بیشتری از گذشته را به همراه بیاورد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    20 58
    لیست سیاسی برای شورا همین میشه دیگه !
  • محمد IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    19 41
    عاقبت رای دادن لیستی و تکرااااااااااری
  • محمد IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    13 28
    کی میشه به بلوغ سیاسی رسید وقتی فله ای رای مدید به اونا پیام مدید که هر که را دلشان بخواد بزارن تو لیست ولی اگه به بهترین های هر دولیست رای بدید دیگه اونا حساب کار میاد دستشان ملاک با افراد باشند نه لیست
  • ایرانی IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    11 0
    عدم تحول در مدیریت شهری به موقع ؟ نشان از ناتوانی و نبود مدیریت با کسب پول همین بلا را برسر جامعه می اورد؟
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    9 1
    7میلیون بشکه نفت را 6میلیون حساب کنید ویک شهردار افغانی بیاورید
  • سيد IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    4 5
    سلام/درود بر شرفت. بالاخره يكي پيدا شد يه حرف اساسي و مردانه يزند...
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    5 5
    نجفی استعفا دهد و محسن هاشمی شهردار شود. حداقل او فهم بهتری دارد از این کار و زمان قالیباف مدیر مترو بوده است.
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    5 11
    کاش و کاش فقط ذره از وجدان اصلاح طلبان را اصول گرایان و مشرق داشتند
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    4 0
    نجفی متأسفانه با وجود بیماری های متفاوت کاری از دستش برنمی آید... باید به فکر نیروی جوان و بالقوه دیگری باشیم
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    6 2
    باید بروند دست قالیباف را ببوسند وباعذر خواهی خواهش بکنندتادوباره بیاید شهردارشود
  • شهروند IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    1 0
    در دگرگونی روزگار جوهر مردان شناخته میشود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس