کد خبر 827958
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
پرچم انگلیس

سبک زندگی غربی انسان‌ها را در این کشورها جامعه گریز و خانواده گریز بار آورده است.انسان‌ها در این کشورها به موجودات ذره‌ای و اتمی تبدیل شده‌اند.

به گزارش مشرق، انسان ها در جوامع غربی به موجوداتی جامعه‌گریز تبدیل شده‌اند. این بحران کار را به جایی رسانده که دولت انگلیس برای مقابله با 9 میلیون انسانی که تنها زندگی می‌کنند، وزیر امور تنهایی تعیین کرده است.

سبک زندگی غربی انسان‌ها را در این کشورها جامعه گریز و خانواده گریز بار آورده است.انسان‌ها در این کشورها به موجودات ذره‌ای و اتمی تبدیل شده‌اند که غیر از خود و غار تنهایی خویش کسی و چیزی برایشان اهمیت ندارد. نگرانی از این بحران به قدری ذهن سیاستمداران غربی را به خود مشغول کرده است که در کشور انگلیس وزیری برای مقابله با تنهایی تعیین شده است تا این معضل سبک زندگی غربی را چاره کنند.


بر اساس گزارش‌ها دولت انگلیس، برای مقابله با پیامدهای تنهایی اجتماعی در این کشور، یک نفر را به‌عنوان «وزیر تنهایی» منصوب کرده است. خانم «تریسی کراوچ» از سوی دولت، پس از آن به‌عنوان وزیر تنهایی منصوب شده است که تحقیق‌ها در انگلیس نشان داده‌اند که یک نفر از هر 10 انگلیسی، «همیشه یا اغلب مواقع» احساس تنهایی می‌کند و صدها هزار کهنسال در این کشور اعلام کرده‌اند که گاهی برای یک ماه، حتی با یک دوست یا آشنا صحبت نمی‌کنند. کراوچ که عنوان رسمی‌اش «وزیر ورزشی و جامعه مدنی» است، باید راهبردی را برای مقابله با تنهایی در تمام سنین، برنامه‌ریزی و تدوین کند.

بیشتر بخوانید:

نزدیک به نیمی از کودکان لندن، بیرمنگام و منچستر در فقر زندگی می‌کنند+ آمار


«ترزا می» نخست وزیر انگلیس در این باره گفته است: برای بسیاری از افراد تنهایی واقعیت تلخ زندگی مدرن است.من می‌خواهم با این چالش که در جامعه ما وجود دارد، مقابله و در راستای توجه به تنهایی اقشار مختلف از جمله افراد مسن و افرادی که عزیزان خود را از دست داده‌اند و کسی را برای صحبت کردن و تبادل افکار ندارند، اقدام کنم.


صلیب سرخ انگلیس اعلام کرده که در حال حاضر بیش از 9 میلیون تن در این کشور همواره یا اغلب اوقات، تنها هستند. این نهاد تنهایی و انزوا را یک اپیدمی پنهان توصیف کرده که در میان تمامی رده‌های سنی شایع است. ایجاد این وزارت به پیشنهاد کمیته‌ای به یادبود «جوکاکس»، قانونگذار اپوزیسیون از حزب کارگر صورت گرفت که توسط یک فرد افراط‌گرای راستی به قتل رسید.


تنهایی، فقط مربوط به انگلیس نیست و در آمریکا هم آماری تکان‌دهنده از این پدیده ثبت شده است؛ برای نمونه نتایج یک نظرسنجی در آمریکا مشخص کرده است که بیش از یک‌چهارم از جمعیت این کشور تنها زندگی می‌کنند، بیش از نیمی از جمعیت کشور ازدواج نکرده و نرخ ازدواج و تعداد فرزند به ازای هر خانوار، نسبت به سرشماری‌های قبلی کاهش یافته است.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    2 0
    موجودات ذره ای و اتمی دیگه چیه ؟! چه اصطلاحاتی از خودت اختراع می کنی مشرق ! حداقل یه جوری متن را ترجمه کن که به اصلاحات رایج زبان ما همخوانی داشته باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس