نقشه میدانی دمشق.jpg

نیروهای ارتش سوریه در تلاش هستند در گام نخست، امینت را به حومه اداره مرکبات، دانشکده فنی و ساختمان فرماندهی بازگردانند و در ادامه جنوب شهرک حرستا و شمال شهرک عربین را به کنترل خود آورند.

سرویس جهان مشرق - آخرین تحولات میدانی از غوطه شرقی دمشق حاکیست، درگیری های شدید عناصر تروریستی «جبهه النصره، فیلق الرحمن و...» با نیروهای ارتش سوریه در جنوب شهرک حرستا همچنان ادامه دارد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات درگیری ها در جنوب شهرک حرستا اشاره کرد و گفت: تروریست ها همچنان تلاش می کنند مناطق راهبردی «اداره مرکبات، دانشکده فنی و مجتمع نظامی» را به اشغال خود در بیاورند تا راه را برای انتقال نیرو و تجهیزات به شهرک عربین باز کنند.

از مرز عراق و سوریه چه خبر؟

تنفس مصنوعی آمریکا برای احیای داعش در شرق رود فرات

وی از ناکام ماندن حملات تروریست ها برای اشغال این مناطق راهبردی خبر داد و گفت: درگیری های سنگین در حومه شرقی اداره مرکبات همچنان ادامه دارد و تلاش تروریست ها برای ورود به این منطقه نتیجه نداده است.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای ارتش سوریه از حالت دفاعی خارج و در موضع هجومی قرار گرفته اند، افزود: نیروهای سوری عملیات گسترده ای را علیه تروریست ها در حومه شرقی اداره مرکبات، شمال مجتمع نظامی و جنوب گاراژ «الحجز» آغاز کردند.

**نقشه میدانی دمشق**
**برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

این منبع میدانی با توضیح این که پیشروی ها در غوطه شرقی متر به متر صورت می گیرد، تصریح کرد: نیروهای سوری در این محور حدود ۳۰۰ متر در عمق پیشروی کردند اما تراکم ساختمانی و وجود تونل های انتحاری باعث شده عملیات با احتیاط انجام گیرد.

وی به پیشروی نیروهای سوری از حومه شرقی اداره مرکبات به سمت مزارع «اراضی الخمس» اشاره کرد و گفت: در جریان این عملیات حدود ۳۰ تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.

از حومه شمالی مجتمع نظامی هم خبر می رسد، درگیری های بسیار شدید در جریان است و نیروهای سوری درصدد هستند با پاکسازی میدان جنوبی شهرک حرستا و ساختمان های حومه، امنیت را به طور کامل به مجتمع فرماندهی بازگردانند.

از جنوب سوریه چه خبر:

آغاز سناریوی جدید رژیم صهیونیستی در جنوب سوریه

نیروهای سوری در حومه جنوبی گاراژ «الحجز» هم با حمله ناگهانی توانستند چند مجتمع را در شمال مسجد عثمان پاکسازی کنند؛ همزمان با پیشروی های ارتش سوریه در محورهای مختلف جنوب شهرک حرستا، چند پایگاه تروریست ها هم در عملیات یگان های موشکی منهدم شد.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه در تلاش هستند در گام نخست، امینت را به حومه اداره مرکبات، دانشکده فنی و ساختمان فرماندهی بازگردانند و در ادامه جنوب شهرک حرستا و شمال شهرک عربین را به کنترل خود آورند.

با تکمیل مرحله نخست عملیات، آزادسازی کامل شهرک های حرستا و عربین در دستور کار قرار می گیرد؛ در صورت آزادسازی شهرک حرستا و عربین نیروهای سوری خود را به دروازه غربی شهرک راهبردی دوما، پایگاه اصلی گروه های تروریستی در غوطه شرقی می رسانند.

با پاکسازی شهرک «عربین»، امنیت بخش های مرکزی شهر دمشق و محله های «القابون، تشرین و العباسین» هم تامین می شود و عناصر تروریستی دیگر نمی توانند پایتخت سوریه را با حملات خمپاره ای هدف قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس