ورود تروریست‌های ارتش آزاد به مرزهای سوریه

عناصر تروریستی داعش در شرق استان دیرالزور و حومه جنوب استان حسکه، حملات گسترده‌ای را با ۷ خودروی انتحاری علیه نیروهای بسیج مردمی در مناطق مرزی مشترک انجام دادند.

سرویس جهان مشرق- عناصر تروریستی داعش پس از شکست های سنگین در مناطق مختلف سوریه، این روزها در آخرین پایگاه خود در شرق رود فرات و تحت حمایت مستقیم نیروهای آمریکایی تلاش می کنند در عرصه میدانی عرضه اندام کنند.

صحنه گردانی گروه تروریستی داعش در ۳ ماه گذشته فقط به حملات کور در شرق استان دیرالزور و مناطق مرزی مشترک با عراق خلاصه شده و با وجود مانورهای رسانه ای مختلف، تاکنون به موفقیتی دست پیدا نکرده اند.

تروریست هایی که در روزگاری نه چندان دور بخش وسیعی از مناطق مختلف سوریه را به اشغال خود در آورده بودند و برای مردم منطقه خط و نشان می کشیدند حالا زیر چتر کامل نیروهای آمریکایی به دنبال احیای خود هستند.

** نقشه میدانی مناطق مرزی عراق و سوریه**
برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

در جدیدترین تحولات میدانی و تحرکات نظامی، عناصر تروریستی داعش در شرق استان دیرالزور و حومه جنوب استان حسکه (جنوب منطقه الشدادی)، حملات گسترده ای را با ۷ خودروی انتحاری علیه نیروهای بسیج مردمی در مناطق مرزی مشترک انجام دادند.

گذرگاه مرزی «تل صفوک» هدف تکراری بود که باز هم تروریست های داعش تلاش کردند به آن دست یابند اما نیروهای تیپ ۲۹ بسیج مردمی به خوبی توانستند برای چندمین بار متوالی تحرکات تروریست ها را در این محور رصد کنند.

درگیری های سنگین در حومه گذرگاه مرزی «تل صفوک» بیش از ۳ ساعت به طول انجامید و در نهایت نیروهای عراقی توانستند حملات را در این محور به طور کامل دفع کنند و تلاش تروریست ها را برای اثبات خود ناکام بگذارند.

از شمال سوریه چه خبر:

تساوی میدانی شبه نظامیان کُرد و ارتش ترکیه در هجدهمین روز درگیری‌ها در شمال سوریه

در جریان درگیری ها در این محور، شماری از تروریست ها کشته و زخمی شدند و چند خودروی نظامی آنان منهدم شد؛ دهها تن از تروریست های دیگر هم پس از شکست های سنگین به سمت مناطق جنوبی استان حسکه متواری شدند.

تروریست های داعش در شرق رود فرات و جنوب استان حسکه مساحتی حدود ۶ هزار کیلومتر مربع را در اشغال دارند و همین مسئله باعث شده مناطق مرزی عراق در بازه های زمانی مختلف شاهد حملات این گروه تروریستی باشد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: تروریست های داعش در مقابل دیدگان ائتلاف غربی به رهبری آمریکا، دهها مرتبه مواضع نیروهای عراقی را در مناطق مرزی هدف قرار داده اند و ائتلاف هیچ گونه عکس العملی نسبت به این حملات نشان نداده است.

منابع میدانی همکاری مثلث «ائتلاف غربی - نیروهای دموکراتیک کرد - داعش» را در شرق رود فرات موضوعی عادی توصیف می کنند که شاید پیشتر برای افکار عمومی غیرقابل هضم بود اما در مقطع فعلی نیروهای آمریکایی با تشکیل اتاق های عملیات به حملات داعش علیه نیروهای عراقی در مناطق مرزی نظارت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • GB ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    30 2
    بعد از درگیری نیروهای کرد بازوی امریکا در سوریه با ترکیه امریکا میخواد بازوی دیگه خودشو داعش رو تقویت بکنه
    • GB ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
      10 0
      طبیعیه! آمریکا همیشه یکسری عروسک خیمه شب بازی داره که باهاشون بازی میکنه و منطقه رو خراب میکنه! زمانی پهلوی! زمانی عردوغان! زمانی بارزانی! زمانی هم داعش!
  • offer IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    11 1
    با سلام ؛ این ها به کنار ، وضع افغانستان دارد روز به روز وخیم تر میشود ، بیخ گوشمان است ... وضع بدجور است در افغانستان . خدا لعنت کند برادران افسانه ای را - هاشمی و خاتمی - که در 16 سال کشور را به این جا رساندند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس