جرارد گوهو

مطرح شدن نام فوتبالیست ساحل عاجی برای حضور در استقلال و همراهی این تیم از سوی برخی رسانه ها مایه امیدواری طرفداران این تیم را بوجود آورده است.

سرویس ورزش مشرق برخلاف دو گزینه قبلی که برای شرکت در تست پزشکی تیم استقلال وارد تهران شدند به نظر می رسد گزینه ای که قرار است این بار برای تست دادن به تهران بیاید دارای رزومه ای قابل دفاع باشد. هرچند که رقم قراردادش بسیار بالاست! مگر اینکه بخواهد تخفیف قابل توجهی به آبی پوشان تهران بدهد.

بر اساس این گزارش جرارد گوهو (Gerard Gohou) نام بازیکنی است که به عنوان جدیدترین گزینه مدنظر باشگاه استقلال برای بازی در پست مهاجم این تیم معرفی شده است. فوتبالیستی با کارنامه درخشان در امر گلزنی و البته حضور در جشن های قهرمانی و یا فینال های متعدد. مروری بر کارنامه 8 سال اخیر این بازیکن سیه چرده مشخص می کند در صورت پیوستن این بازیکن به استقلال صبر وینفرد شفر برای جذب بهترین گزینه مدنظرش بی دلیل نبوده است! فوتبالیستی که در 102 بازی اخیرش در لیگ قزاق ها 80 گل به ثمر رسانده است.

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

شفر چشم بازار را کور کرد!/مهاجم گل نزنی که به استقلال انداختند! +عکس و فیلم

در ادامه کارنامه موفق این بازیکن را مرور می کنیم:

*مهاجم 29 ساله ساحل عاجی

جرارد گوهو متولد 24 دسامبر سال 1988 است و ماه قبل شمع تولد 29 سالگی اش را فوت کرده و حالا در ماه های آغازین 30 سالگی قرار دارد. او 184 سانتی متر قد و 80 کیلوگرم وزن دارد.

*قیمت سرسام آور!

پایگاه اینترنتی ترانسفر مارکت قیمت این ستاره ساحل عاجی را 2.5 میلیون یورو در نظر گرفته که با قیمت یورو در ایران چیزی در حدود 15 میلیارد تومان برای یک فصل می شود. عددی تقریبا برابر با نیمی از هزینه های یک فصل استقلال!

تکنیک و گلهای «جرارد گوهو» را می توانید اینجا ببینید

آخرین قیمت جرارد گوهو در سایت ترانسفر مارکت که هفتمین بازیکن ازاد گران جهان محسوب می شود

*هفتمین گرانقیمت آزاد فوتبال

طبق اعلام ترانسفرمارکت که از سایت های معتبر قیمت گذاری روی بازیکنان است جرارد گوهو در حال حاضر هفتمین بازیکن گرانقیمت آزاد فوتبال جهان محسوب می شود. پیش از او نفراتی همچون سمیر نصری، باکاری سانیا و یا نیلمار برزیلی هستند!

*غیبت در تیم های معتبر!

او پس از دو فصل بازی در ساحل عاج و مراکش، فوتبالش در اروپا را از سوییس و در سال 2009 با تیم زاماکس استارت زد. پس از یکسال و نیم بازی در این کشور به لیگ ترکیه رفت و در دو تیم دنیزلی اسپور و کایزری اسپور توپ شزد. بعد از دو فصل توپ زدن برای عثمانی ها راهی لیگ روسیه شد و به کراسنودار پیوست اما دوران موفقی نداشت. گوهو سپس راهی قزاقستان شده و به تیم غیرت این کشور پیوست و تا همین دو ماه قبل برای تیم غیرت افتخار آفرینی کرد. با وجود مهارت در گلزنی هرگز در تیم های معروف توپ نزده است!

گوهو سه بار آقای گل لیگ برتر قزاقستان شده است

*آقای گل در سه فصل اخیر!

این مهاجم گلزن در سه فصل اخیر همواره در لیگ قزاقستان آقای گل بوده است. او در اولین سال حضور در تیم غیرت نیز با 12 گل رده سوم جدول گلزنان را به خود اختصاص داده بود. او در سه فصل اخیر به ترتیب با 24، 22 و 22 گل کفش طلا را در دستان خود گرفت.

*آقای گلی در ترکیه

گوهو که در دو تیم ترکیه ای بازی کرده در تیم کایزری اسپور با 19 گل عنوان آقای گلی را از آن خود کرد. این مهاجم 184 سانتی متری در همان فصل با کایزری قهرمان لیگ دسته یک ترکیه هم شده است.

قهرمانی و آقای گلی با تیم کایزری اسپور ترکیه در فصل 13-2012

*مهاجم عنوان دار!

او با تیم غیرت ظرف 4 سال موفق به کسب 3 نایب قهرمانی در لیگ، 3 قهرمانی و یک نایب قهرمانی در جام حذفی و دو قهرمانی در سوپرکاپ این کشور شده است. همچنین در تیم کراسنودار در روسیه نیز با این تیم عنوان قهرمانی را بدست آورد. با کایزری اسپور هم که قهرمان لیگ دسته یک آن کشور شده است.

*سیاه مهربان!

او در همه این سالها در لیگ هرگز کارت قرمز دریافت نکرد. تنها کارت قرمز سالهای اخیرش در فینال جام حذفی 2017 بود که البته خودش گل قهرمانی را هم زد و بعد اخراج شد. به نظر می رسد استقلال سراغ فوتبالیست مهربانی رفته است.

جرارد گوهو در مسابقات لیگ هرگز از زمین اخراج نشده است

*آقای گل جام حذفی

این بازیکن در جام حذفی هم آقای گل شده است. او در فصل 2017 با تیم غیرت و پس از به ثمر رساندن 3 گل این عنوان را در آن سطح هم بدست آورد.

*رویارویی با سردار آزمون!

مهاجمی که گفته می شود مدنظر استقلال است در فصل 14-2013 لیگ روسیه یک بازی هم روبروی ستاره ایرانی تیم روبین کازان انجام داده است. او که در آن فصل فقط در 6 بازی فرصت حضور در میدان را از سوی مربی تیمش پیدا کرد در آن مسابقه همچون سردار آزمون از ابتدا در ترکیب تیمش بود و 56 دقیقه رودرروی هم تلاش کردند تا دروازه تیم مقابل را باز کنند که البته هیچ یک در این کار موفق نشدند. چون آزمون در دقیقه 56 از میدان خارج شد و 5 دقیقه بعد هم گوهو از ترکیب تیم کراسنودار بیرون رفت. هرچند جانشین گوهو پس از ورود تک گل برتری تیمش را به ثمر رساند.

گوهو در کراسنودار 6 بار بیشتر فرصت بازی پیدا نکرد

*گوهو تا آخرین روز گل زد

لیگ برتر قزاقستان حدود دو ماه پیش به پایان رسید. این بازیکن که فصل را با 24 گل به اتمام رساند در ددیدار پایانی تیمش هم برای غیرت گلزنی کرد و یکی از سه گل بازی را زد تا در نهایت غیرت با نتیجه 2-3 پیروز میدان شده و عنوان نایب قهرمانی لیگ را از آن خود کند.

*11 گل در یورو لیگ!

گلزنی های این مهاجم به لیگ و جام حذفی ختم نمی شود. او در یورو لیگ هم موفق شده در 19 بازی 11 بار برای تیمش گلزنی کند. گوهو در سه فصل حضور در یورو لیگ این گلها را زد. او به همراه تیم غیرت در 4 بازی آخر این تیم در یورو لیگ 18-2017 4 گل زد. یعنی در هر بازی یک گل گرچه تیمش در مرحله پلی آف حذف شد و به دور نهایی نرسید.

*کاندیدای بازی در جام جهانی 2014 برزیل

او 4 سال پیش برای حضور در اردوی تیم ملی ساحل عاج برای شرکت در مسابقات جام جهانی 2014 برزیل هم به تیم ملی دعوت شد. هرچند که با وجود ستاره های صاحبنام آن  زمان تیم ملی شان فرصت بازی حتی برای یک دقیقه هم به او نرسید.

5 بازی و سه گل حاصل حضور در تیم زیر 23 سال ساحل عاج

*گلزنی و قهرمانی با تیم زیر23 سال

گوهو هر جا بازی کرده گل زده است. او در تیم زیر 23 سال ساحل عاج نیز در سال 2010 در تورنمنت تولون فرانسه به میدان رفت. مسابقات 8 جانبه ای که در دو گروه با حضور تیم های ساحل عاج، فرانسه، کلمبیا و ژاپن در گروه اول و شیلی، دانمارک، قطر و روسیه در گروه دوم برگزار شد. گوهو در دور گروهی دو گل به کلمبیا زد تا تیمش 0-2 برنده شود. او همچنین پس از رسیدن تیم کشورش به فینال در دیدار نهایی رودرروی دانمارک گل دوم تیمش را زد تا در نهایت ساحل عاج با نتیجه 2-3 برنده و قهرمان تورنمنت شود.  

*آقای گلی های بدون پنالتی

نکته جالب توجه در کار این مهاجم به ویژه در فصولی که توانسته عنوان آقای گلی را برای تیمش بدست بیاورد این است که او فقط سه بار در 4 فصل از روی نقطه پنالتی موفق به باز کردن دروازه حریفان شده و سایر گلها را در جیان بازی زده است.کلا به نظر می رسد گوهو میانه خوبی با پنالتی زدن ندارد.

مهاجم مدنظر استقلال در 80 گل آخرش در لیگ قزاقستان فقط 3 گل از روی نقطه پنالتی زده است

*مرد جام های حذفی

گوهو که در کارنامه اش سه قهرمانی و یک نایب قهرمانی در جام های حذفی به همراه تیم غیرت را دارد قطعا می تواند مهره قابل اعتمادی برای استقلالی که به فینال جام حذفی رسیده باشد.

با توجه به اینکه دو مهره قبلی مدنظر استقلال پس از شرکت در تست پزشکی نتوانستند شرایط مطلوب موردنظر استقلال را داشته باشند، باید دید آیا این مهاجم می تواند تا قبل از سه شنبه هفته جاری که آخرین مهلت برای رد کردن لیست نهایی تیم برای لیگ قهرمانان آسیاست با استقلال قرارداد ببندد یا نه!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    35 34
    امیدواریم بتونه استقلال بگیره هر چند با این کزیر ضد استقلالی و این جو ضد تاجی بعید به نظر میرسه قصد تقویت استقلال رو داشته باشند اگر پرسپولیس بود سریع براش پول جور میکردند
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    33 20
    یا خدا از کجا 15 میلیارد تومن برای این بنده خدا می خان بدن آتیش زدین به بیت المال با پول این دو تا باشگاه
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      16 15
      پرسپولیس غلط کنه بازیکن 15 میلیاردی بخره منشا رو با 350 هزار دلار خریدن
    • امیر IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      10 4
      پرسپولیس فقط برای ژوزه و گولچ ۱۵ میلیارد هزینه کرد..
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      6 3
      پرس پول لیس واسه همین طارمی اندازه نیمار هزینه کرد
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    31 15
    فقط واس پول داره مياد . بعد دوسال يك شكايتي از استقلال به فيفا مي كنه بازم پول به جيب ميزنه. بنظرم دولت استقلال رو بفروشه بهتره .
  • استقلال سرور شیشپولیس IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    23 24
    استقلال وتراکتور و سپاهان رو تضعیف کردن تا پرسپولیس بعد 10سال با قرارداد جعلی قهرمان بشه
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      16 7
      کل فوتبال ایران رو نابود کردن تا لنگ بتونه جام بگیره.
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      7 13
      قهرمانی های پرسپولیس با دایی در جام حذفی در این ده ساله حساب نیست!؟؟؟
  • مهدی IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    8 1
    تیمهای پرقدرت لیگ مثل استقلال تراکتور سپاهان رو با محرومیت و... نابود کردند تا سوگولی فدراسیون قهرمان بشه
  • محمد IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    4 5
    نه استقلال هرسال قهرمان میشدحال نابودش کردند
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    7 5
    این همه پول رو استقلال از کجا میاره بریزه تو حلق این از رده خارج؟ بیت المال ؟
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    2 1
    قیمت مامه تیام، مهاجم مد نظر باشگاه استقلال در سایت ترانسفرمارکت ۱/۳ میلیون یورو (بیش از ۸ میلیارد تومان) است!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس