کد خبر 827764
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
وزیر دفاع آمریکا

وزیر دفاع آمریکا مذاکرات صلح سوریه را که هفته گذشته در شهر سوچی روسیه برگزار شد، بی‌نتیجه خواند.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع آمریکا کنفرانس صلح سوریه را که در شهر سوچی روسیه برگزار شد را بی نتیجه خواند.

«جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا طی کنفرانسی مطبوعاتی در واشنگتن، گفت: «ما می‌خواهیم به ماموریت نابودی داعش، نابود کردن پایگاه‌های آن و تحقق شرایطی در سوریه بازگردیم که امکان مشارکت بسیار آزادانه در مذاکرات ژنو را فراهم کند.»

بیشتر بخوانید:

ماتیس افزود: «دیدید که( مشارکت‌کنندگان) در کنگره سوچی چیزی حاصل نکردند. به نطر من، این بهترین جمله برای توصیف نتیجه( کنگره سوچی) است. بله، شرکت کنندگان در این نشست و استفان دی‌میستورا( فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه) به ژنو بازگشتند.»

کنگره گفت‎وگوهای ملی سوریه، که روزهای 29 و 30 ژانویه( پنجشنبه و جمعه گذشته) در بندر سوچی روسیه برگزار شد با صدور سه بیانیه شامل بیانیه پایانی، پیام شرکت‌کنندگان و فهرست نامزدهای کمیته قانون اساسی پایان یافت.

بیشتر بخوانید:

از سوی دیگر در ادامه ادعاهای مطرح‌شده علیه دولت سوریه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در غوطه شرقی، جیمز ماتیس هشدار داد آمریکا آماده بررسی اقدام نظامی برای خنثی‌کردن حملات شیمایی از سوی نظام دمشق است.

وزیر دفاع آمریکا با این ادعا، که نیروهای دولتی سوریه بارها از گاز شیمیایی استفاده کرده‌اند، اعلام کرد با این حال آمریکا هنوز به شواهد معتبری که نشان دهد حکومت سوریه از گاز سارین استفاده کرده، دست پیدا نکرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس