کد خبر 827680
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۶
کودک ربایی

زوج جوان که متهم هستند بعد از فریب دختران خردسال آنها را ربوده و طلاهایشان را سرقت می‌کردند، بازداشت شدند.

به گزارش مشرق، خردادماه امسال بود که مردی در جنوب تهران سراسیمه به اداره پلیس رفت و از زن و مرد پراید سواری به اتهام ربودن دختر خردسالش شکایت کرد.‌

شاکی در توضیح ماجرا گفت: چند سالی است که همراه خانواده‌ام در منطقه یافت‌آباد زندگی می‌کنیم. مادرم هر روز همراه دختر کوچکم برای نماز به مسجد محله‌مان می‌رود. چند ساعت قبل آنها مثل همیشه به مسجد رفتند و ساعتی قبل هم من با خودروام راهی مسجد شدم تا آنها را به خانه بیاورم.

در نزدیکی مسجد از دور به رفتارهای زن جوانی مشکوک شدم. او دختر بچه‌ای را زیر چادرش گرفته بود و به طرف خودروی پرایدی که در آن نزدیکی توقف کرده بود به سرعت گام بر می‌داشت.

هنگام سوار شدن به خودرو لحظه‌ای  چادر زن جوان کنار رفت و از پشت سر دختر بچه را دیدم. دختر بچه خیلی شبیه دخترم سارا بود و همان گلسری به موهایش داشت که مدتی قبل خودم برایش خریده بودم. پس از دیدن این صحنه نگران شدم و بلافاصله با مادرم تماس گرفتم و جویای احوال سارا شدم که گفت سارا داخل حیاط مسجد در حال بازی بوده و دقایقی است که او را گم کرده است و الان با زنان همسایه به دنبال او می‌گردد.

همان لحظه فهمیدم که دختر بچه همراه زن جوان، سارا بوده و به سرعت به تعقیب خودروی پراید که راننده آن مرد جوانی بود پرداختم.

خودروی پراید با سرعت زیادی در حال حرکت بود و هر لحظه از من دورتر می‌شد به طوریکه فقط توانستم دو عدد از پلاک خودرو که گل مالی شده بود بخوانم. تعقیب و گریز ما ادامه داشت، اما در نهایت او را گم کردم و هر چقدر در خیابان‌های اطراف چرخیدم ردی از خودروی پراید پیدا نکردم و الان هم به کلانتری آمدم تا کمک کنید دخترم را پیدا کنم.  

مادر بزرگ دختر گم شده هم گفت: من همراه تعدادی از همسایه‌ها داخل مسجد در حال عبادت بودم و سارا لحظاتی به داخل حیاط رفت. وقتی به داخل حیاط آمدم اثری از او نبود و وقتی نشانی‌های سارا را به زنان دیگر دادم گفتند که دختری با این نشانی‌ها همراه زن جوانی از داخل مسجد بیرون رفته است.

وی در پایان گفت: نوه‌ام النگو و گوشواره طلا همراه داشت و احتمال می‌دهم زن جوان به خاطر سرقت طلاهایش او را ربوده است. 

  

پیدا کردن دختر خردسال داخل پارک 

پس از طرح این شکایت تیمی از کارآگاهان زبده اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس دادسرای امور جنایی تهران برای پیدا کردن دختر خردسال وارد عمل شدند. 

در حالی که جست‌وجوهای پلیس برای شناسایی آدم‌ربایان ادامه داشت به کارآگاهان خبر رسید مأموران پلیس سارا را در پارکی حوالی جنوب غربی تهران پیدا کرده‌اند. 

بررسی‌ها نشان داد آدم‌ربایان که زن و مرد جوانی هستند پس از ربودن دختر بچه از مسجد و سرقت طلاهایش او را در نزدیکی پارکی رها کرده‌اند. 

سارا پس از پیدا شدن به مأموران گفت: داخل حیاط در حال بازی بودم که زنی به من نزدیک شد و گفت مادرم داخل خودروی منتظر من است. او مرا سوار خودروی پرایدی کرد که دختر بچه دیگری هم داخل خودرو بود.

آنها اول طلاهای دختر بچه اولی را باز کردند و او را در حالی که گریه می‌کرد داخل خیابانی از خودروی بیرون انداختند و بعد هم النگوها و گوشواره‌های مرا باز کردند و مرا در نزدیکی پارکی از خودرو پیاده کردند و رفتند. 

پس از این مأموران دوربین‌های مداربسته محل حادثه را بازبینی کردند اما دوربین‌ها خودروی پراید را شکار نکرده بود و فقط چهره زن ناشناس چادری را در حالی که سارا را با خود می‌برد ضبط کرده بود. 

  

دستگیری راننده خودروی پراید 

در حالی که مأموران از زن و مرد آدم‌ربا فقط دو شماره پلاک خودروی پرایدی داشتند، تحقیقات تخصصی خود را برای شناسایی آنها ادامه دادند تا اینکه پس از هشت‌ماه موفق به شناسایی صاحب خودروی پراید شدند. صاحب خودروی که زن میانسالی بود در تحقیقات گفت که خودرو پرایدش مدتی است در اختیار دامادش به نام ارسلان قرار داده و او هم با خودرو مسافرکشی می‌کند. 

پس از این مأموران ارسلان را بازداشت کردند. متهم ابتدا در بازجویی‌ها جرم خود را انکار کرد، اما وقتی سارا او را شناسایی کرد ناچار به جرمش اعتراف کرد و در ادعایی گفت: من با خودروی مادر زنم مسافرکشی می‌کنم. روز حادثه زن جوانی به صورت دربستی خودروی مرا کرایه کرد. او از من خواست به طرف خیابانی در حوالی یافت‌آباد بروم و بعد در نزدیکی مسجدی توقف کرد و از من خواست تا منتظرش بمانم. لحظاتی بعد او با دختر بچه‌ای برگشت و خواست او را به طرف غرب تهران ببرم. پس از طی مسافتی دختر بچه گریه کرد که متوجه شدم زن جوان به زور طلاهای او را از دستش بیرون می‌آورد. زن جوان مقدار از طلاها را به من داد و خواست درباره این موضوع با کسی حرفی نزنم و بعد هم دختر بچه را در نزدیکی پارکی رها کردیم و کمی هم آن طرفتر زن جوان از خودروی من پیاده شد. 

در حالی که ارسلان مدعی بود زن جوان را نمی‌شناسد مأموران در بررسی‌های فیلم دوربین‌های مداربسته دریافتند چهره زن کودک‌ربا شباهت زیادی به چهره زن ارسلان دارد. به همین خاطر مأموران زن ارسلان را به اتهام کودک‌ربایی دستگیرکردند.

متهم در بازجویی‌ها جرم خود را انکار کرد. دو متهم برای تحقیقات بیشتر و بر ملا شدن راز این کودک‌ربایی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند. همچنین مأموران تحقیقات برای شناسایی شاکیان احتمالی این دو متهم را آغاز کرده‌اند. 

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    6 0
    حالا چند سالی برن زندان آب خنک بخورند تا شاید آدم بشن
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      1 0
      باید اعدام بشن جرم کودک ربایی اعدام هست
  • محمود ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    4 0
    آخه نامرد بیشرف مادر خانمت ماشین بهت داده که مثل بچه آدم مسافرکشی کنی که بیکار و محتاج نشی نامرد. اونوقت اومدی برای بچه دزدی و زنت هم. تو این کار شریک کردی بیغیرت
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    2 0
    ..
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    2 0
    اون یکی بچه چطور شد؟
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    1 0
    اون یکی بچه چطور شد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس