دیوان محاسبات

واکنش مسئولان دولت روحانی و رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب نسبت به گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه سال ۱۳۹۵، سیاسی‌کاری این جریان را به خوبی نشان داد.

 سرویس اقتصاد مشرق - حمله گسترده مسئولان ارشد دولتی مثل نوبخت و زنگنه به دیوان محاسبات و اشتباه خواندن گزارش آن درباره تخلفات دولت در اجرای بودجه ۹۵، تقریبا امری بی‌سابقه محسوب می‌شود.

در گزارش تفریغ بودجه ۹۵، حجم تخلفات در وزارت نفت به ۲۴ هزار میلیارد تومان می‌رسد و اعلام شده دولت ۸۰ درصد احکام بودجه را اجرا نکرده است؛ اما مسئولان دولتی مدعی هستند که دیوان محاسبات اساسا اشتباه کرده است.

درهمین زمینه

سانسور تخلفات ۲۰ هزار میلیارد تومانی در رسانه‌های حامی دولت +عکس

مسئولان دولتی به نوعی درباره دیوان محاسبات سخن می‌گویند که گویی با گزارش یک دانشجو یا مقاله یک روزنامه یا سایت منتقد دولت مواجهند؛ این در حالی است که گزارش‌های تفریغ بودجه از متقن‌ترین گزارش‌های حسابرسی در کشورمان محسوب می‌شود و نتیجه هزاران ساعت کار بازرسی و حسابرسی توسط کارشناسان و متخصص دیوان محاسبات است که در این زمینه، تجربه و تخصص بالایی دارند و اساسا کارشان، بررسی بودجه و مباحث مالی است. کارشناسان دیوان محاسبات، به طور مستمر و تقریبا همه‌روزه، تمامی اسناد و صورتحساب‌های بودجه‌ای را به طور ریز و دقیق بررسی کرده که تقریبا می‌توان گفت مو را از ماست می‌کشند.

اما مسئولان دولتی از جمله نوبخت و زنگنه، همان رفتاری که با یک مقاله‌نویس یا خبرنگار رسانه‌های منتقد دولت دارند را با گزارش دیوان محاسبات داشتند.

در همین زمینه

۵۱ هزار میلیاردتومان از پول مردم چه شد؟ +جدول

با این وجود، آنچه سیاسی‌کاری دولتمردان کابینه روحانی را عیان‌تر می‌کند، رفتار دوگانه آنها با گزارش‌های دیوان محاسبات است. تا یک هفته قبل که گزارش تفریغ بودجه ۹۵ قرائت نشده بود، یکی از ادله مسئولان دولت یازدهم و رسانه‌های زنجیره‌ای درباره تخلفات دولت احمدی‌نژاد، گزارش‌های دیوان محاسبات بود.

در چند سال اخیر که دیوان محاسبات، گزارش‌های متعددی درباره تخلفات بودجه‌ای دولت‌های نهم و دهم منتشر می‌کرد، هیچ یک از رسانه‌های اصلاح‌طلب، خدشه‌ای در این گزارش‌ها نمی‌دید و آنها را با آب و تاب، منعکس می‌کرد. مسئولان دولت یازدهم نیز گزارش‌های دیوان محاسبات را نشانه تخلف‌کار بودن دولت قبل می‌دانستند.

جریان اصلاح‌طلب و حامیان دولت روحانی در حالی گزارش اخیر عادل آذر رئیس دیوان محاسبات درباره تخلفات دولت در سال ۱۳۹۵ را زیر سوال می‌برند، که پیش از این تمامی اظهارات عادل آذر درباره هر نوع تخلف در دولت قبل را در بوق و کرنا می‌کردند و مورد استناد قرار می‌دادند.

درهمین زمینه

متن کامل گزارش تفریغ بودجه ۹۵

این جریانات حتی کوچک‌ترین اظهارنظر مسئولان دیوان محاسبات درباره منتقدان دولت را به عنوان سند تخلف آنها منتشر می‌کردند.

انتشار تخلفات دولت احمدی‌نژاد در روزنامه اعتماد

تایید سخنان دادستان دیوان محاسبات درباره شهردار سابق تهران

واکنش رسانه های اصلاح‌طلب به گزارش دیوان محاسبات درباره احمدی نژاد

در ایام انتخابات ریاست جمهوری نیز که بحث پرونده ۶ میلیاردی اسحاق جهانگیری در دیوان محاسبات مطرح شد و دیوان محاسبات در اطلاعیه‌ای به نفع جهانگیری موضع گرفت، کسی از حامیان دولت روحانی نگفتند دیوان محاسبات اشتباه کرده است.

زمان انتخابات سخنانی درباره پرونده تخلف جهانگیری مطرح شده بود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    28 1
    واقعیت این است که دیوان محاسبات بشدت هوای دولت روحانی را داشته است و اتفاقا در مورد دیگران بسیار بیرحمانه عمل کرده است نظیر ماجرای دروغ گم شدن یک میلیارد دلار در آستانه انتخابات 88. فقط اینبار حجم تخلف دولت فعلی به قدری بزرگ بوده که ناگزیر بخشی از آن را اعلام کرده اند که همین هم دولت روحانی - که تحمل کوچکترین شفافیت و نقدی را ندارد اما شعار شفافیت و انتقاد پذیریش گوش ملت را کر کرده است- را عصبانی کرده است.
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    19 0
    باید در مورد این تخلفات سنگین مدعی العموم وارد بشه و از های و هوی این جماعت سیاست زده نترسید
  • انوش داودپور IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    6 0
    کلا اصلا مبهم است 1) یکی 4000 میلیارد تومان ((ناپدید کرده )) 2) یکی پنجاه هزار میلیارد
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    16 0
    امام زمان علیه السلام وروحی فدا باخلقش بزودی اسلام واقعی را پیروزمیکند . مرگتان بادای دشمنان آقاامام زمان عج احمدی نژادسگش شرف داردبه شما منافقان بی شرم سربازان خامنه ای ازطفل تا پیران آماده فرستادن دشمنان منجی عالم به زباله دان تاریخ هستند . ونریدانمن الذین استضعفوا فی الارض ونجلعلهم ائمه ونجلعلهم الوارثین
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    17 0
    روحانی کارت بسررسیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس