استان حلب.jpg

نیروهای جبهه مقاومت، صبح امروز عملیات آزادسازی خط راه آهن دمشق - حلب را از حومه غربی و جنوبی ارتفاعات «اربعین» آغاز کردند و توانستند خود را به خط راه آهن دمشق - حلب برسانند.

به گزارش مشرق، نیروهای جبهه مقاومت در ادامه عملیات پاکسازی شرق استان ادلب موفق شدند پس از درگیری های سنگین چند ساعته خط راه آهن دمشق - حلب را پس از ۵ سال از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

نیروهای جبهه مقاومت، صبح امروز عملیات آزادسازی خط راه آهن دمشق - حلب را از حومه غربی و جنوبی ارتفاعات «اربعین» آغاز کردند و با پاکسازی شهرک های «الواسطه، الوسیطه، تل فخار، تل جینه، ام الکرامیل، تل حسین و عطشانه غربی» توانستند خود را به خط راه آهن دمشق - حلب برسانند.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

عملیات نیروهای جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی انجام شد و در جریان درگیری ها حدود ۵۰ تن از عناصر تروریستی جبهه النصره، جیش العزه کشته و زخمی شدند؛ نیروهای جبهه مقاومت در این عملیات حدود ۸۰ کیلومتر مربع از مساحت آلوده را از اشغال تروریست ها خارج کردند.

با رسیدن نیروهای جبهه مقاومت به خط راه آهن «دمشق - حلب»، تمامی مناطق آلوده در مثلث «تل الضمان - ارتفاعات اربعین - فرودگاه ابوظهور» از اشغال عناصر تروریستی خارج شد و  راه برای پیشروی نیروهای جبهه مقاومت به سمت شهر راهبردی و بسیار مهم «سراقب» باز شد.

در حال حاضر، فاصله نیروهای جبهه مقاومت با شهر «سراقب» حدود ۱۵ کیلومتر است؛ سراقب در جنوب شرق شهر ادلب واقع شده و نزدیکی با شهرک های محاصره شده الفوعه و کفریا اهمیت این شهر را چند برابر کرده است.

به گزارش مشرق، نیروهای جبهه مقاومت در جریان عملیات ۳ ماه گذشته در شرق استان ادلب و جنوب غرب استان حلب حدود ۴۵۰ شهرک، روستا و ارتفاع را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کردند.

بیشتر بخوانید:

روایتی دردناک از ۳ سال محاصره الفوعه و کفریا: «دستمان خالی است اما برای استقبال از حاج قاسم سنگ تمام می‌گذاریم» + فیلم، عکس و نقشه میدانی

محاصره تروریست ها در مساحت هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربعی، آزادسازی مساحتی بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع، کنترل بر فرودگاه ابوظهور و رسیدن به خط راه آهن «دمشق - حلب» پس از ۵ سال فقط بخشی از دستاوردهای نیروهای جبهه مقاومت در استان های ادلب و حلب به شمار می آید که در ۹۰ روز گذشته محقق شده است.

با پیشروی های به دست آمده در شرق استان ادلب و جنوب غرب استان حلب فاصله نیروهای جبهه مقاومت با شهرک های محاصره الفوعه و کفریا به ۳۴ کیلومتر کاهش پیدا کرده و حالا باید منتظر ماند که عملیات شکست محاصره این شهرک ها از کدام محور آغاز می شود.

از شمال شرق استان حماه هم خبر می رسد، نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات علیه عناصر تروریستی داعش توانستند شهرک های «ابین، جب زریق، ابوخنادق جنوبی» و مزارع «العو» را به طور کامل پاکسازی کنند. در جریان این درگیری ها ۳۰ تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
    30 0
    الحمد لله؛ دمتون گرم، همیشه خوش خبر باشی مشرق، به امید آزادی تمام سوریه و پاکسازی اون از لوث وجود تروریستها
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
    22 0
    در جبهه سیاسی کنفرانس سوچی یک پیروزی بزرگ و راهبردی برای دولت و ملت و ارتش سوریه به شمار می رود. در کنفرانس سوچی همه مخالفان مشروعیت دولت را به رسمیت شناختند و قانون اساسی فعلی سوریه را به عنوان مرجع قانونی کشور به رسمیت شناختند و تنها بر سر تشکیل یک کمیته برای اصل بخشی هایی از آن به توافق رسیدند. لذا پیروزی های نظامی ارتش سوریه دنباله طبیعی کنفرانس سوچی است.
  • US ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    9 1
    قسمت سخت هم همین جاهای مسکونی بود. در سایر مناطق با تراکم کمتر جمعیتی و شهری و روستایی، مثل کوه و بیابان باید دست مقاومت برای اقدامات موثرتر نظامی بازتر باشه و اونجا سریعتر پاکسازی بشه.
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    4 0
    ای رزمندگان غیور خسته نباشید. سلام درود بر ببر سوریه جناب نمر از شما خواهش میکنم در عملیات پیشرو در استان حماه برای پاکسازی داعشیان جنایتکار با تمام خشم وغضب وارد معرکه شده واین کفتارهای بی رحم وقصاب با شدیدترین حملات نابود کرده واسرای داعش را ذبح کنید که اینها چطور شیعیان بیگناه ذبح میکردن وگلوی بچه 3ساله با تمام بی رحمی بریدن وچطور در یک روز 2000شیعه سر بریدن در عراق به اینا امان ندهید اولتد ابوسفیان از نسل شمر کثیف افسوس من فرمانده نیستم که چه بلایی سر اسرای داعش بیارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس