کد خبر 827095
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
ترامپ

بعد از بوش، ترامپ هم در یک سخنرانی محور شرارت مشخص کرد.

به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی با اشاره به سخنرانی سالیانه رئیس‌جمهور این کشور در کنگره، نوشت: «محور شرارت از نظر ترامپ، کوبا، ونزوئلا، ایران و کره شمالی هستند». اتهام‌زنی‌های رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی سالیانه او در کنگره به برخی کشورها، رسانه آمریکایی را بر آن داشت که گزارشی درباره «محور شرارت» مد نظر دونالد ترامپ منتشر کند.

سخنرانی سالیانه رئیس‌جمهور ترامپ در کنگره

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه اولین سخنرانی سالانه‌اش با عنوان «وضعیت کشور» را در کنگره آمریکا انجام داد.

اصطلاح «محور شرارت»(Axis of Evil) برای اطلاق به ایران، کره شمالی و عراق را اولین بار 29 ژانویه 2002 «جورج بوش» رئیس‌جمهور وقت آمریکا در سخنرانی سالیانه خود در کنگره مطرح کرد.

بوشِ پسر با ادعای حمایت آنها از «تروریسم» و تلاششان برای «دستیابی به «سلاح‌های کشتارجمعی» ایران، کره شمالی و عراق را متهم کرد و در نهایت در سال 2003 به بهانه‌های سلاحهای کشتار جمعی به عراق حمله نظامی کرد. بعدها مشخص شد که هیچ سلاح کشتار جمعی در کار نبوده و این موضوع تنها یک دستاویز برای فریب جامعه جهانی و تشکیل ائتلاف برای حمله به عراق بوده است.

حالا در واکنش به سخنرانی رئیس‌‎جمهور کنونی آمریکا در کنگره، پایگاه «مک کلاچی» گزارشی با عنوان «محور شرارت ترامپ: کوبا، ونزوئلا، ایران و کره شمالی» منتشر کرد.

خلاصه‌ این گزارش را بخوانید:

«رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در اولین سخنرانی وضعیت کشور خود در کنگره، 4 "دیکتاتوری کمونیستی و سوسیالیستی" را هدف قرار داد و نسخه مد نظر خود را از "محور شرارت" جورج بوش رئیس‌جمهور سابق را ایجاد کرد.

ترامپ، کوبا، ونزوئلا، ایران و کره شمالی را کشورهای یاغی خواند؛ کشورهایی که آمریکا باید به مقابله با آنها ادامه دهد و این کار را خواهد کرد.

ترامپ گفت که "دولت من تحریم‌های سختی علیه دیکتاتوری‌های کمونیستی و سوسیالیستی کوبا و ونزوئلا اعمال کرده است".

او در ادامه سخنرانی خود گفت که "هیچ رژیمی بیشتر و سرکوبگرانه‌تر از دیکتاتوری بی‌رحم در کره شمالی شهروندان خودش را سرکوب نکرده است".

حملات ترامپ به این 4 کشور نشاندهنده افزایش ضدیت و حملات او نسبت به کمونیسم است؛ حملاتی که در سراسر یک سال ریاست جمهوری او وجود داشته است.

ترامپ اشاره‌ای به دیگر دشمنان آمریکا شامل چین و روسیه کرد اما آنها را بیشتر، رقبای اقتصادی خواند نه تهدیدات ویژه علیه آمریکا یا مردم این کشور.  

ترامپ در این سخنرانی، قول داد که در کنار مردم ایران در مقابل حکومت "فاسد"شان می‌ایستد اما او توجه ویژه‌ای به کره شمالی کرد و گفت که "رفتار بی ملاحظه‌ای در جهت حصول به موشک‌های اتمی دارد" و تهدیدی واقعی برای خاک آمریکا است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس