واشنگتن پست

روزنامه «واشنگتن‌پست» روز سه‌شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مخالفت چا با بخشی از راهبرد ترامپ در قبال کره شمالی، موجب شده تا ترامپ از نامزد کردن او منصرف شود.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکایی می‌گویند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از نامزد کردن «ویکتور چا» برای سفارت در کره جنوبی منصرف شده است.

این مقام سابق دولت «جورج بوش» پسر از کارشناسان برجسته شرق آسیا به شمار می‌آید و تصور می‌شد که به زودی از سوی دولت ترامپ به عنوان سفیر آمریکا در سئول به سنا معرفی شود.

با این وجود، روزنامه «واشنگتن‌پست» روز سه‌شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مخالفت چا با بخشی از راهبرد ترامپ در قبال کره شمالی، موجب شده تا ترامپ از نامزد کردن او منصرف شود. 

بنا بر این گزارش، چا به صورت خصوصی به مقامات شورای امنیت ملی آمریکا گفته است که او با طرح «حمله محدود» به کره شمالی و همچنین برنامه ترامپ برای خروج از توافقنامه تجارت آزاد با کره جنوبی مخالف است. 

یک مقام کاخ سفید که خواسته نامش فاش نشود در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست تائید کرده که دولت اکنون گزینه‌های دیگری را برای سفارت کره جنوبی بررسی می‌کند: «ما هنوز کسی را برای این سمت نامزد نکرده‌ایم، اما قصد داریم به محض اینکه فرد مناسبی را یافتیم، این کار را انجام دهیم.»

این در حالی است که به نوشته واشنگتن‌پست روند نامزدی چا تا مراحل نهایی پیش رفته بوده و حتی واشنگتن تصمیمش برای نامزدی او را به کره جنوبی اعلام کرده و سئول هم با این تصمیم موافقت کرده است.

روز سه‌شنبه برخی منابع رسانه‌ای گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال توسل آمریکا به گزینه «حمله محدود» به تأسیسات اتمی و موشکی کره شمالی برای نشان دادن «قاطعیت» به پیونگ‌یانگ منتشر کردند. دولت آمریکا این گمانه‌زنی‌ها را تائید نکرده، اما یک مقام نظامی ارشد آمریکایی گفته است که واشنگتن قادر است «اغلب» زیرساخت‌های هسته‌ای کره شمالی را نابود کند.

یک مقام دولت آمریکا روز سه‌شنبه به شبکه سی‌ان‌ان گفت ترامپ در سخنرانی سالانه‌اش اظهاراتی درباره کره شمالی مطرح می‌کند که همه را «خیره» می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس