دولت آمریکا

امام خمینی در آخرین گفت‌وگوهای خود با نزدیکانش در فرانسه گفت: من بیعت خود را از شما برمی‌دارم، ما به‌طرف کار بزرگی می‌رویم، شما هم جانتان را به‌خطر نیندازید.

سرویس تاریخ مشرق- حوادث انقلاب در بهمن‌ماه ۱۳۵۷ آن‌چنان شدتی گرفت که هیچ‌یک از عناصر نظام شاهنشاهی یارای مقابله با آن را نداشتند و در نهایت در ۲۲ بهمن، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. بر همین اساس، تصمیم داریم روزنامه کیهان را از اول تا ۲۲ بهمن مرور کنیم و حوداث مهم این دوره را با شما در میان بگذاریم.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی تصویر کلیک کنید**

۱. امام صبح فردا در تهران است

در صفحه دوم کیهان یازدهم بهمن در این باره نوشته شده است: امام خمینی ساعت ۳/۵ بعد از نیمه شب امشب به‌وقت تهران با یک جمبوجت به‌طرف تهران پرواز می‌کنند و بین ساعت ۹ تا ۹/۵ صبح به پایتخت می‌رسند.

... امام خمینی امروز در آخرین گفت‌وگوهای خود با نزدیکانش گفت: من بیعت خود را از شما برمی‌دارم، ما به‌طرف کار بزرگی می‌رویم، شما  هم جانتان را به‌خطر نیندازید.

۲. سه اصل قانون اساسی جمهوری اسلامی

حسن نزیه درباره سه اصل قانون اساسی جمهوری اسلامی در صفحه آخر کیهان می‌گوید: قانون اساسی جمهوری اسلامی بر ۳ اصل آزادی، استقلال و عدالت اجتماعی مبتنی است. پیش‌بینی می‌شود امام خمینی این طرح را برای بررسی‌های بیشتر در تهران به معرض نظر صاحب‌نظران بگذارد. این طرح در نهایت به رأی مردم گذاشته می‌شود.

۳. خرید تسلیحاتی ایران از آمریکا کاهش می‌یابد

وزارت دفاع آمریکا دیروز اعلام کرد دولت ایران به خاطر فلج شدن اقتصاد کشور در پی آنست که خریدهای تسلیحاتی خود را از آمریکا که به ۱۲ میلیارد دلار (۸۴ میلیارد تومان) می‌رسد، کاهش دهد.

یک مفام عالی‌رتبه پنتاگون و ژنرال هایزر، معاون فرماندهی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) که هم‌اکنون در ایران به‌سر می‌برند با مقامات ایرانی در زمینه مشخص شدن این‌گونه کاهش‌ها سرگرم مذاکره هستند.

ایران بزرگترین خریدار اسلحه آمریکا در جهان بوده و تاکنون ۸ میلیارد دلار (۵۶ میلیارد تومان) خرید تسلیحاتی از آمریکا کرده است.

... دولت ایران بودجه‌ای به مبلغ ۶۰ میلیارد دلار (۴۲۰ میلیارد تومان) به آمریکا ودیعه سپرده است و پرداخت‌های جاری به فروشندگان اسلحه آمریکایی از این بودجه صورت می‌گیرد و مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که در صورت لغو قراردادها هزینه‌های مربوطه احتمالا از این ودیعه برداشته خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    9 0
    مبلغ ۶۰ میلیارد دلار (۴۲۰ میلیارد تومان) اونزمان بوده یعنی هر دلار هفت تومان .
  • مهماندار هواپیما GB ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    9 0
    ایا این پول قبلا پرداخت شده بوده و اگر چنین است ایا بعد از انقلاب پی گیری شده
  • محمود IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    4 0
    دلار هفت تومن بوده. شما که نتونستین چهارهزارتومن هم نگه دارین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس