کد خبر 826716
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
کیم جونگ نام

«کیم جونگ نام» پیش از مرگ با یک جاسوس آمریکایی دیدار کرده بود.

به گزارش مشرق، در حالیکه رسانه های کره شمالی ، عوامل این کشور را مسئول مرگ برادر رهبر کره شمالی می‌دانند، به تازگی اسنادی منتشر شده است که پای آمریکا در قتل را به وسط کشیده است.

اسناد جدید حکایت از آن دارند که «کیم جونگ نام» برادر ناتنی رهبر کره شمالی، ۴ روز قبل از آنکه در مالزی هدف سوءقصد قرار بگیرد با یک جاسوس آمریکایی دیدار کرده بود.

البته پیشتر نیز رسانه های ژاپن اعلام کرده بودند که کیم جونگ نام جاسوس آمریکا بود.

وکیل مدافع یکی از متهمان قتل کیم جونگ نام برادر ناتنی رهبر کره شمالی به دادگاه گفت: مقتول چند روز پیش از کشته شدن، در جزیره لنکاوی مالزی، با یک جاسوس آمریکایی دیدار کرده بود.

طبق اظهارات مطرح شده در آخرین جلسه دادگاه متهمان قتل کیم جونگ نام، وی روز ۹ فوریه ۲۰۱۷ (۲۱ بهمن ۹۵) با جاسوس آمریکایی در آپارتمانی در جزیره توریستی لنکاوی مالزی به مدت ۲ ساعت دیدار و گفتگو کرده بود.

«گوی سون سن» وکیل مدافع متهم اندونزیایی این پرونده، پس از جلسه روز دوشنبه دادگاه مطرح کرد که یکی از شاهدین، دیدار مقتول را با مردی که پلیس هنوز هویت او را نتوانسته فاش کند، تأیید کرده است.

همچنین گفته می‌شود ورود این مرد آمریکایی و «کیم جونگ نام» برادر ناتنی رهبر کره شمالی به مالزی در یک روز بوده است.

کیم جونگ نام در تاریخ ۱۲ فوریه ۲۰۱۷ (۲۴ بهمن ۹۵) به کوالالامپور، پایتخت مالزی بازگشت و با ماده وی‌ایکس (عامل اعصاب) در فرودگاه بین المللی کوالالامپور به قتل رسید.

یک زن تبعه اندونزی و یک زن ویتنامی از متهمین اصلی قتل کیم جونگ نام هستند و چهار مرد دیگر نیز به اتهام همکاری در این قتل دستگیر شده اند.

از آن‌جا که «جونگ نام در مالزی به قتل رسیده، این کشور مسئول رسیدگی به این پرونده است و تحقیقاتی را در مورد نقش احتمالی «کره شمالی» در این قتل انجام می‌دهد.

اما کره شمالی بارها هر گونه دست داشتن در قتل «کیم جونگ نام» را رد کرده است.

وی پسر ارشد «کیم جونگ ایل» رهبر سابق کره شمالی بود که تا سال ۲۰۰۱ به عنوان وارث پدر و رهبر بعدی این کشور شناخته می‌شد. او در آن سال به سبب ورود غیرقانونی به ژاپن، ظاهرا به جهت بازدید از شهربازی دیزنی‌لند توکیو، جایگاه خود را نزد پدر از دست داد.

کیم جونگ نام همچنین در سال‌های گذشته انتقاداتی را علیه نظام سیاسی کره شمالی مطرح کرده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    0 0
    بردار!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس