کد خبر 826400
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
حزب الله

سران رژیم صهیونیستی از رویارویی قریب الوقوع با حزب الله لبنان ابراز نگرانی کردند.

به گزارش مشرق، ارزیابی سرویس های امنیتی و نظامی اسرائیل در مورد تحولات سال جدید حاکی از احتمال تنش جدی در جبهه شمالی به ویژه با حزب الله لبنان است. سرویس های امنیتی و نظامی اسرائیل با در نظر گرفتن مجموعه ای از تحولات از جمله لحن تند دبیر کل حزب الله لبنان و قریب الوقوع بودن پایان جنگ در سوریه پیش بینی کرده اند که سال جدید با تنش جدی در جبهه شمالی به ویژه با حزب الله لبنان روبه رو شوند.

در گزارش امنیتی و نظامی اسرائیل به شدت گرفتن لحن تند سید «حسن نصرالله»  و نیز قدرت گرفتن بسیار زیاد این حزب از نظر نظامی و تاکتیکی استناد شده است و در کنار آن به موضوع نهایی شدن آشکار  جنگ در سوریه اشاره شد و نتیجه نهایی اینکه همه این مسائل می تواند موجب تشدید تنش در طول نقاط مرزی با لبنان شود.

همچنین در اسرائیل این باور قوت گرفته است که در پرتو پیروزی های بشار و متحدانش در جنگ سوریه، انتظار می رود سال آینده شاهد کاهش حضور نظامی حزب الله در این کشور  و بازگشت آن به لبنان و در نتیجه متمرکز شدن آن  بر اوضاع جاری کشورش باشیم.

اسرائیل دشمن اصلی حزب الله

بر اساس این ارزیابی ها، حزب الله نیز اسرائیل را دشمن اصلی خود می داند و چه بسا بر همین اساس به تقویت توانمندی های خود اقدام کند.

در گزارش سرویس امنیتی اسرائیل فقط به شدت گرفتن لحن سید حسن نصرالله علیه اسرائیل اشاره نشده بلکه به مراحل قدرت گرفتن این حزب و آمادگی روزافزون آن برای مقابله احتمالی با اسرائیل در صورت بروز جنگ با آن نیز پرداخته است.

همچنین ارزیابی های اسرائیل حاکی از این است که با توجه به روابط ایران و حزب الله ، تلاش آنان برای  توسعه تسلیحاتی از طریق تولید داخلی افزایش یابد  و این وضعیت در مورد حماس و جهاد اسلامی حتی  در سطح بسیار محدود نیز صادق است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    2 0
    نگران باشید و از نگرانی بمیرید جنایتکاران پست فطرت عوضی ملعون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس