کد خبر 826240
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
پورشیب

کاپیتان تیم ملی کاراته گفت: در سه دوره گذشته حضورم در کارته وان پاریس موفق به کسب یک طلا، نقره و برنز شده بودم اما این چهارمین مدالم ارزش و لذت دیگری داشت.

به گزارش مشرق، ذبیح‌الله پورشیب در خصوص نتایج تیم ملی در کاراته وان پاریس اظهار داشت: ابتدا باید خدا را شاکر باشم که تیم ما در مسابقات پاریس نتایج قابل قبولی را کسب کرد و با 2 طلا و سه برنز در بخش مردان به مقام قهرمانی دست یافت.

وی تاکید کرد: نتایج تیم ملی کاراته در پاریس، پتانسیل بالای کاراته ایران را نشان داد. بچه‌های تیم ملی ثابت کردند همیشه انگیزه دارند و کادرفنی نیز واقعا در این مدت زحمات زیادی را متحمل شد. امیدوارم کاراته ایران این روند خوب را سالیان سال به خصوص در سال‌های منتهی به المپیک توکیو ادامه بدهد. برای ما بسیار مهم بود در پاریس و در حضور بهترین‌های دنیا استارت خوبی برای سال 2018 داشته باشیم.

کاپیتان تیم ملی کاراته در خصوص عملکرد خود گفت: خدا را شکر توانستم در چهارمین حضور پیاپی در مسابقات پاریس یک مدال طلای خوشرنگ دیگر کسب کنم. در سه دوره گذشته حضورم موفق به کسب یک طلا، نقره و برنز شده بودم اما این چهارمین مدالم ارزش و لذت دیگری داشت.

پورشیب در خصوص رقبای خود تصریح کرد: حریفان سرسختی در این مسابقات داشتم. در دو گام ابتدایی با کاراته‌کاهایی از فرانسه و چین تایپه پیکار کردم که هر دو بدقلق بودند و برای خراب کردن مبارزه حاضر شده بودند. از مرحله سوم به خودم آمدم و ابتدا نماینده کرواسی که در میان 10 نفر برتر رنکینگ قرار دارد را با اقتدار شکست دادم.

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

پورشیب با شکست رقیب سنتی به فینال رفت

وی خاطرنشان کرد: در دور چهارم با آکتاش ترکیه‌ای پیکار کردم که دو دوره پیاپی قهرمان اروپا شده بود. کاراته‌کا ترک حریف جوان و بزرگی است که در جایگاه پنجم رنکینگ قرار دارد اما او را نیز سه بر صفر مغلوب کردم. در دور پنجم به مصاف آراگا بزرگ و رقیب دیرینه خود رفتم که خدا را شکر او را نیز شکست دادم.
 

دارنده نشان برنز جهان در پاسخ به این سوال که بعد از بردن آراگا در مسابقات ورلدگیم راه پیروزی مقابل او را پیدا کرده است، گفت: دقیقا این مسئله است. قبل از مسابقات ورلدگیمز 7 یا 8 مغلوب او شده بودم اما خدا را شکر بعد از پیروزی در آن مسابقات مجددا در پاریس نیز او را شکست دادم تا در فینال به مصاف حریف مصری خود بروم.

پورشیب در خصوص دیدارنهایی خود عنوان کرد: حریف مصری دو ماه پیش با اقتدار قهرمان امیدهای جهان شد و در این مسابقات نیز تا قبل از فینال تمام رقبای خود را با اختلاف بالا شکست داده بود اما من انگیزه زیادی برای پیروزی و کسب مدال طلا داشتم. مبارزه خوبی مقابل او انجام دادم و در حالی که با قانون سنشو نیز برنده مسابقه بودم او را از تاتامی خارج کردم تا بازی به نفع من تمام شود.

کاپیتان با تجربه تیم ملی در خصوص استارت خوب خود در ابتدای سال 2018 خاطر نشان کرد: همیشه خدا به من لطف داشته است و در کنار آن واقعا کادرفنی تمرینات خوبی برای من و کل تیم در نظر گرفته بود. نتیجه تمرینات خوب ما نیز عملکرد خوب در پاریس بود.

وی در پایان گفت:در مجموع امسال سال خوبی برای من بود و توانستم در مسابقات معتبر ورلد گیمز و قهرمانی آسیا قهرمان شوم. در سال جدید میلادی نیز مسابقات پاریس برای من بسیار مهم بود و عملکردم نیز به گونه‌ای بود که به قول استاد رهنما انگار تولدی دوباره در کاراته داشتم. امیدوارم روندم در ادامه سال 2018 نیز همینگونه باشد و با تمرینات و زندگی حرفه‌ای این روند را تداوم بدهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس