لوپتگی

خولن لوپتگی می گوید: اگر قرار به پیش بینی باشد اسپانیا و ایران را شانس‌های صعود از گروه می‌دانم. پرتغال البته تیم بزرگی است اما نه به خاطر رونالدو بلکه به خاطر انگیزه بالای بازیکنان تکنیکی آن.

سرویس ورزش مشرق​ - خولن لوپتگی سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا با حضور در استودیو کادناسر اسپانیا از آخرین تغییر و تحولات تیمش گفت و در بخش مهمی از سخنانش فوتبال ایران را برای چندمین بار غیر قابل پیش بینی توصیف کرد.

لوپتگی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد اسپانیا به عنوان تیم اول از گروهش صعود نکند گفت:

در فوتبال هرچیزی امکان دارد. آیا فراموش کرده اید که در گروه ما ایران، مراکش و پرتغال حضور دارند؟ یکی قهرمان اروپا است و دیگری بهترین تیم آسیا و آخری پدیده و مدعی قاره همیشه شگفتی ساز آفریقا.

وی درباره ماجرای خروج اسپانیا از جام جهانی نیز گفت: این شوخی بی مزه معلوم نیست تا چه زمانی قرار است ادامه پیدا کند، سیاست هیچ راهی در فوتبال ندارد و فیفا به جای فشار فرمایشی بر اسپانیا بهتر است به مقامات فوتبال ما پاداش بدهد. بیشترین شفافیت و مسئولیت پذیری با کمیته انضباطی و مقامات امنیتی طرف فیفا از سوی اسپانیا به ثبت رسیده است.

وی درباره پرتغال نیز گفت:

شاید تصور می‌کنید که این تیم مهمترین حریف ما در مرحله گروهی است اما شناخت من از پرتغال نسبت به ایران ۱۰۰ به یک است. اگر قرار به پیش بینی باشد اسپانیا و ایران را شانس‌های صعود از گروه می‌دانم. پرتغال البته تیم بزرگی است اما نه به خاطر رونالدو بلکه به خاطر انگیزه بالای بازیکنان تکنیکی آن.

خولن لوپتگی سرمربی تیم ملی اسپانیا

سرمربی تیم ملی اسپانیا در ادامه در خصوص مراکش خاطرنشان کرد:

تیم‌های شمال آفریقا همیشه شگفتی ساز بوده اند و ثابت کرده‌اند که نباید دستکم گرفته شوند. مراکش واقعا یک تیم است، در این خصوص یک تیم مجهز تحلیل و بررسی تشکیل شده و گزارشات اخیر این تیم تا حدودی خیال من را راحت کرده است.

وی درباره بازی دوستانه با حریفان آفریقایی گفت: مراکش بهترین تیم آفریقا است و به نظر من هیچ تیمی در آفریقا وجود ندارد که با ما بازی کند و در سطح مراکش باشد اما باید به شبیه سازی ها رضایت بدهیم، در برنامه کاری فدراسیون هست که با چندین تیم ملی آفریقایی خوب و آماده مذاکره کند، یکی از 3 پیروزی بزرگ ما در مرحله گروهی باید پیروزی برابر مراکش باشد و هیچ بهانه ای برای عدم پیروزی پذیرفته نخواهد شد، دوستانم به من می گویند که مدام وعده ندهم اما این وعده نیست بلکه مرور شرح وظایف است، ما باید با 3 پیروزی بزرگ و قاطعانه از گروه خود صعود کنیم و این وظیفه ما است در قبال مردمی که انتظار قهرمانی در جام جهانی را دارند.

خولن لوپتگی سرمربی تیم ملی اسپانیا

لوپتگی درباره احتمال حضور داوید ویا در تیم ملی گفت: داوید بازیکن بسیار خوبی است و انگیزه بالایی برای حضور در تیم ملی دارد اما تیم ملی جای تعارف و در عمل انجام شده قرار گرفتن نیست، من باید مقابل مردم کشورم، پاسخگو باشم و این که یک بازیکن از دست من دلخور باشد در قبال دلخوری یک ملت هیچ اهمیتی ندارد، داوید ویا را دوست دارم و برای چندمین بار اعلام می کنم که احتمال حضور او در تیم ملی همان قدر است که احتمال خط خوردنش.

خولن در پایان به این نکته مهم اشاره کرد  که هر سه تیم ایران، مراکش و پرتغال مثل هم هستند و باید مراقب همه آنها باشیم، ایران بسیار قوی است و برای صعود از گروهش چیزی برای از دست دادن ندارد و مراکش برای شاد کردن مردمش کوه انگیزه و امید است و البته پرتغال یک حریف قابل احترام و جدی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ES ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    17 0
    ان شاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس