حسن روحانی

این روزها همه به دنبال درآمدهای گمشده رئیس‌جمهور روحانی و شمردن صفرهای جلوی اعداد آن هستند...

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

قالیباف دوباره شهردار می‌شود!؟

برف سنگینی که از شنبه شب گذشته در تهران باریدن گرفت، مشکلاتی را در سطح شهر و جاده‌های پیرامونی تهران پدید آورد که اگرچه بخشی از آنها نظیر ترافیک در ساعات اولیه آغاز بارش و درراه‌ماندگی برخی خودروها طبیعی محسوب می‌شد اما غافلگیری مدیریت شهری و دولتی تهران بزرگ نیز امری مشهود بود.

در همین زمینه، «مجید فراهانی» ، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در جلسه علنی روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نحوه خدمات رسانی شهرداری در زمان بارش برف مطلوب نبود گفت: علیرغم پیش‌بینی‌های انجام شده در خصوص برف‌روبی، مدیریت شهری غافلگیر شده به خصوص در مناطق جنوبی و مرکزی خدمات مطلوبی ارائه نشد.[۱]

«محمدحسین مقیمی»، استاندار تهران نیز در اظهاراتی که خبرگزاری دولتی ایرنا آنها را منتشر کرد با اشاره به اینکه در شنبه شب گذشته برخی از هموطنان به دلیل بارش سنگین برف و ایجاد ترافیک و راه بندان در معابر به ویژه مسیرهای اصلی برون شهری تهران دچار مشکل شدند، گفت: از تمامی این عزیزان برای بروز مشکلات پیش آمده و تحمل شرایط نامساعد، پوزش طلبیده و عذرخواهی می کنم! [۲]

در همین حال، «محمدرضا عارف» ، رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس شورای اسلامی هم در صحبت‌هایی گفته است: تاسف میخورم از اقدامات شهرداری و استانداری که برای بارش متوسط برف، شهر به این وضع درآمده است.

وی می‌افزاید:

گله جدی داریم که چرا شهرداری آمادگی اولیه را برای ساماندهی معابر و برف‌روبی نداشت و به طور جدی موضوع را از طریق استانداری و شهرداری پیگیری میکنیم تا ببینیم چرا علی‌رغم پیش‌بینی‌های هواشناسی، شهر بعد از بارش برف فلج شد.[۳]

*اگرچه ما هم معتقدیم که بخشی از مشکلات مربوط به بارش شدید و ناگهانی برف می‌تواند طبیعی باشد اما غافلگیر شدن شهرداری تهران و نهادهای مدیریت بحران علیرغم اعلامیه‌های قبلی سازمان هواشناسی، هرگز چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت یا اینکه آنرا طبیعی پنداشت.

جالب آنکه هنوز چند روز بیشتر از ارائه «گزارش ۱۰۰ روزه» شهردار نجفی علیه کارنامه ۱۲ ساله محمدباقر قالیباف نمی‌گذرد و شهردار اصلاح‌طلب تهران در حالی در سرتاسر این گزارش ۵۰۰ صفحه‌ای به انتقاد از عملکردهای قالیباف پرداخته بود که شاید فکرش را هم نمی‌کرد تکذیبیه این گزارش فقط با باریدن یک برف ساده؛ اینچنین در ذهن مردم صادر شود.

چه اینکه تهرانی‌ها به روشنی به یاد دارند که در طول ۱۲ سال گذشته هیچگاه برف و یخبندان و سیل حتی، نتوانسته بود اینچنین مدیریت شهری را غافلگیر کند.

مردم قالیباف را دیده بودند که چه در هنگام سیل و چه در هنگام آتش‌سوزی و برف و باران در کنار مردم و در وسط صحنه حضور دارد و حتی دشمنان او هم به گزینه «غافلگیری» در قبال او و مدیریت جهادی‌اش معتقد نبودند.

جالب آنکه اصلاح‌طلبان برای ملکوک کردن کارنامه قالیباف از عبارت‌هایی مثل جهنم، شهر سوخته و تهرانی که ۱۰۰ سال عقب افتاد، هم استفاده کردند اما تنها با یک بارش ساده برف، اینچنین به جزع و فزع افتاده و خود را در مقابل فشار انبوه آن سیاه‌نمایی‌ها می‌بینند.

گفتنیست برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویر محمدباقر قالیباف با کت و شلوار گلی، تصاویر او در میان آوارهای پلاسکو و غیره به کنایه از این نوشته‌اند که خوب است قالیباف چند روزی دوباره شهردار تهران شود تا معضل بارش برف را نیز به نحو مطلوبی مدیریت کند.

*عکس اپیزود، مربوط به برف‌تکانی محمدباقر قالیباف از یک درخت است که الیاس فرزند وی منتشر کرده است.

***

همه در جستجوی درآمدهای گمشده روحانی...

محمدکاظم انبارلویی، سردبیر روزنامه رسالت، در بخشی از سرمقاله یک‌شنبه گذشته این روزنامه در اشاره به ماجرای گم‌شدن میزانی از درآمدهای دولت نوشته است:

«چهارشنبه گذشته دیوان محاسبات وفق اصل ۵۵ قانون اساسی، تفریغ بودجه سال ۹۵ را تسلیم مجلس کرد. دیوان محاسبات طی ۲۷۰ روز، ۵ هزار گزارش در ۲۸۰ صفحه تهیه کرده تا بگوید وقتی دولت از عمل به بودجه ۹۵ مفارغت یافت، چه کرده است؟

دیوان محاسبات در گزارش خود که توسط رئیس این نهاد نظارتی در مجلس خوانده شد، آورده است:

از ۹۹ تبصره و بند در احکام بودجه سال ۹۵ تنها ۲۰ درصد آن به طور کامل اجرا شده است. ۶۵ درصد یا به طور کامل اجرا نشده یا بخشی از آن اجرا شده است. ۱۹ درصد به طور کامل اجرا نشده است. ۸ درصد آن هم فاقد عملکرد بوده است.

انبارلویی ادامه می‌دهد:

سؤال کلیدی در این باره این است؛ اگر دولت و مجلس سه ماه آخر سال را اختصاص به تدوین و تصویب بودجه می‌دهند و میلیاردها تومان هم در این باره هزینه می‌شود، چرا باید فقط ۲۰ درصد آن اجرا شود؟ این از یک بی‌انضباطی عجیب در عمل به احکام بودجه‌ای که دولت خود به عنوان پیشنهاد آورده، حکایت می کند. دولت نه برنامه‌ای برای طراحی بودجه‌ریزی و بودجه‌بندی دارد، نه برنامه‌ای برای عمل به همین بودجه ‌ای که خود ارائه داده! این رویکرد با توجه به اینکه در گزارشات تفریغ بودجه در دولت اول روحانی از آن روایت شده، یک کژراهه بر سر اقتصاد کشور است که هر سال بدتر از سال گذشته رخ می‌نماید.

سردبیر رسالت همچنین می‌نویسد:

«فهرستی از اقلام درآمدی وجود دارد که در گزارش تفریغ بودجه ۹۵ آمده اما به خزانه کشور واریز نشده است.

۱۱ هزار میلیارد تومان وجوه درآمدی فروش گاز طبیعی

۴ هزار میلیارد تومان بابت فروش خوراک پتروشیمی‌ها

۷ هزار میلیارد تومان شرکت ملی پالایش و پخش از بابت خوراک دریافتی از شرکت ملی نفت به پالایشگاه‌ها

۱.۱۷۷.۰۰۰.۰۰۰ دلار به صندوق توسعه ملی واریز نشده است.

انبارلویی تصریح می‌کند:

«دولت همواره از کمبود منابع نالیده است. فریاد نمایندگان مجلس که از عدم اجرای طرح‌های عمرانی همیشه بلند بوده است، پاسخ دولت همواره این بوده که ما کمبود منابع داریم.

سؤال کلیدی این است که وقتی دولت میلیاردها دلار و تومان از درآمد عمومی را برحسب همین گزارش تفریغ بودجه به خزانه واریز نمی‌کند، طبیعی است کسری می‌آورد و جایگاه خزانه کشور و نقش آن در اقتصاد و مدیریت اقتصادی یک نقش بی‌بدیل است که در کشورهای بزرگ برای این سمت، یک وزیر در کابینه است. دولت از خزانه کشور بی‌خبر است، کما اینکه در اولین روزهای صدارت روحانی، وی گفت؛ "خزانه کشور خالی است" حال آن که خالی نبود.

رئیس دولت نباید بر اساس گزارش نیمه خالی لیوان خزانه حرف بزند. نیمه پر لیوان خزانه همین اقلام درآمدی است که همه‌ ساله در گزارش تفریغ می‌آید، باید به خزانه واریز شود که نمی‌شود.»[۴]

*البته مقامات دولتی، نبود این مبالغ را تکذیب کرده و دیوان محاسبات را نیز به تشویش اذهان عمومی و فراهم کردن زمینه سوء استفاده متهم کرده‌اند.

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و بیژن زنگنه وزیر نفت؛ که دو مقام اصلی مدخل در این پرونده هستند توضیحاتی فنی را ارائه کرده‌اند که میزان صحت و سقم آنها هنوز مشخص نیست...

مثلاً بر اساس گزارش روزنامه اعتماد، زنگنه در ارتباط با ۷ میلیون بشکه نفتی که گفته می‌شود درآمد فروش آنها به خزانه واریز نشده، گفته است: «ملاک محاسبه، فروش است، یعنی چقدر صادرات شده است. ما بخشی از نفت را صادر می کنیم و بخشی نیز تحویل پالایشگاه ها است، چیزی که در لوله ها می‌رود و تولیدشده، اما فروش نرفته همین ۷ میلیون بشکه است. زنگنه تاکید کرد: یک سنت هم از درآمد صادرات نفت که به خزانه نرفته باشد، نداریم و به مردم اطمینان می دهم، در دولت یازدهم و دوازدهم و دوره قبلی که من بودم، این مباحث وجود ندارد و گزارش های صادرات و درآمدها را ماهانه به سران قوا و مقامات مربوطه ارسال می کنم و این ۷ میلیون بشکه مربوط به اختلافات موجودی در مخازن و لوله ها است.»[۵]

نوبخت هم در صحبت‌هایی در همین زمینه گفته است: «باید فکر شود که چگونه گزارش بدهند، گزارشی که هنوز به مرحله حسابرسی نرسیده و نظر دولت خواسته نشده، چرا باید اذهان را با این گزارش خراب کنیم. نوبخت همچنین تصریح کرد: گزارش دیوان محاسبات یک گزارش حسابرسی بوده و اگر هم تخلفی رخ داده باشد، باید به دادستانی رفته و مراحل مختلفی را طی کند. باید فکر می شد وقتی قرار است حرفی را علیه دستگاهی بزنیم و بگوییم هزاران میلیارد تومان را پرداخت نکرده است، آن هم وقتی که پرسشی در این باره نشد و ابهامات باقی بود چه عواقبی می تواند به همراه داشته باشد«.[۶]

با این حال اما نمایندگان مجلس در روز یکشنبه گذشته، کلیات لایحه بودجه ۹۷ را تصویب نکردند و حالا کمیسیون تلفیق ۷۲ ساعت زمان دارد تا لایحه را اصلاح کند. [۷]

اینکه فرجام این درآمدهای گمشده چه خواهد شد!؟ سؤالیست که افکار عمومی هم منتظر آن هستند اما بیش از همه به نظر می‌رسد که دولت آقای روحانی تقاص روزهایی را پس می‌دهد که بدون هیچ سند و مدرک قابل اثباتی از این می‌گفت که «در دولت قبلی مبالغ هنگفتی خورده شده، برده شده و تکلیف آن معلوم نیست»!

جالب آنکه مثلاً «سعید لیلاز»، از چهره‌های اقتصادی جریان سیاسی خاص، در همان روزها طی یک مقاله، دولت قبل را با دولت هویدا در دوران طاغوت مقایسه کرده و نوشته بود: «قرارداد پروژه‌های منعقد شده در دولت قبل را تا حد قابل توجهی می‌توان ارزان‌تر منعقد کرد...قطعا بخش قابل توجهی از قراردادهای منعقد شده در دولت گذشته حیف و میل می‌شده که البته بخش میل آن بیشتر از حیف آن است. در تاریخ معاصر ایران دو دوره داشتیم که سهم میل از حیف در اعتبارات اختصاص یافته بیشتر بود که اولین دوره آن به ۵ سال اخر دوره مدیریت هویدا اختصاص می‌یابد و دوره بعدی به سال‌های ریاست جمهوری احمدی‌نژاد«.

وی با بیان اینکه قطعا علت عمده قراردادهای گران پروژه‌ها در دولت گذشته فساد بوده، اظهار می‌کرد: «قطعا وزارت راه و شهرسازی می‌تواند بسیاری از پروژه‌هایی که در دولت گذشته با رقم‌های نجومی منعقد شده را بسیار ارزان‌تر بسازد و یا ارزان‌تر این ارقام به پیمانکار خارجی واگذار کند«.[۸]

و البته لیلاز نیز هیچگاه اسناد ادعای خود را ارائه نکرد و فسادی هم که او گفته بود هرگز اثبات نشد... تا به امروز و ماجرای گم‌شدن درآمدها در دولت آقای روحانی رسیدیم.

***

دختری که «نماز باران» خواند؛ دخترانی که زیر برف رقصیدند

روز گذشته و همزمان با آغاز بارش برف در تهران، خبری منتشر شد که از رقصیدن و پایکوبی تعدادی دختر و پسر در یکی از معابر عمومی حکایت داشت.

در همین حال، طی روزهای اخیر نیز، تصویری از یک دخترک کوچک در رسانه‌ها نشر یافت که در مراسم «نماز استسقاء» (نماز طلب باران) شرکت کرده و مشغول نماز است.

*رفتار خلاف عرف و شرع، غیر متمدنانه و معارض با حقوق شهروندی دختران و پسران اشاره شده موجی از توجه افکار عمومی و کاربران شبکه‌های اجتماعی به تصویر «دختر باران» و نیایش و قنوت او در پیشگاه الهی برای طلب باران را ایجاد کرده است.

قضاوت درباره این دو تصویر را که اولی پیش از نزول رحمت الهی و دومی در هنگام بارش رحمت الهیست! را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم...

دست های دخترک در طلب باران به سوی آسمان

دختران و پسران سرمست از بارش برف!

***

1_mshrgh.ir/825959

2_http://www.irna.ir/fa/News/82811298

3_mshrgh.ir/825966

4_http://www.resalat-news.com/newspaper/item/10170

5_http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3698666

6_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3698666

7_ http://fna.ir/a3tlou

8_ http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931217001648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 65
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    والله قایباف تکرار نمیشود خیابان ها قفل شده نجفی تو تیم حسن روحانی بود هرچی روحانی کارکرد ایشون هم کارمیکند نجفی اگرکارش درست بود برای آموزش پرورش انتخاب میشد مجلس نجفی رورد کرد چراشورای شهرایشون راتایید کرده نمیدونم باید این نکته راهم بگوییم تمام پست ومقام ها توجمهوری اسلامی خریدنی است پول داشته باش فردا رییس جمهوری میشوی
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      99 5
      قرآن کریم: چه کم هستند افرادی که شاکرند...
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      24 83
      البته که تکرار نمی شود اما!!!! همه افتخاراتش را به زیان توسعه تمام کشور و بنفع تهران با دست خودش به باد داد - بترسید از نفرین ملی که حق آنهارا در توسعه متوازن کشور به نا متوازن ها تبدیل کردید
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    95 32
    والله قایباف تکرار نمیشود خیابان ها قفل شده نجفی تو تیم حسن روحانی بود هرچی روحانی کارکرد ایشون هم کارمیکند نجفی اگرکارش درست بود برای آموزش پرورش انتخاب میشد مجلس نجفی رورد کرد چراشورای شهرایشون راتایید کرده نمیدونم باید این نکته راهم بگوییم تمام پست ومقام ها توجمهوری اسلامی خریدنی است پول داشته باش فردا رییس جمهوری میشوی
  • سید IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    طرفداران اصلاح طبان از مرز کثیف بودن هم گذشته اند و .....و رقاصه ها برای همان چاهی که ترامپ سراغ دارد، مورد مصرف دارند!
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      34 87
      پس فترط بی .. و ن ...
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      7 8
      تخمه افتاب گردون
    • محمد IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      47 31
      ۹:۱۲ صفات اجدادی خودت به دیگران نسبت نده
    • بختیاری GB ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      15 41
      حداقل شما که نزاکت گفتاری نداریید اسم خودت را نذار سید چون سیدها حرمت دارند آقای باشعور !
    • مانی IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      26 8
      مخاطب 9:12 خاک بر سرت که فحش دادن هم بلد نیستی بی سواد خنگ !!!
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      13 5
      کل فحشاش غلط املایی بود خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ 9:12
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      15 4
      این است سزای به کسانی رای دادن که عملکرد ندارند
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    مردم تهران خودشون این شورا رو انتخاب کردند و باید در برف بمانند گاهی به خاطر انتخاب غلط تنبیه میشویم و تهران هم باید هوشیار باشد و انتخاب عقلی داشته باشد تا لیستی
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      نه که اون موقعی که قالیباف بود تهران روز برفی هیچ مشکلی نداشت. خبرهای پارسال رو بررسی کنید.
  • بصیرت IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    این قدر این آقای قالیباف را رسانه ای نکنید مشرق نکند باز هم هوای ریاست جمهوری 1400 در سر دارد و شما هم حمایت !!!!! ببینیم این پیام صادقانه را میگذارید یا !!!!!!!!!!
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      95 28
      تو چرا ناراحتی ؟ واقعیت تلخه و برای شما خیلی تلخه
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      49 9
      ببینیم روحانی مچکریم تون میتونه کشور رو سالم به 1400 برسونه یا میخواد سوریه تحویلمون بده بعد راجع به 1400 به بعد صحبت کن عمویی
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      16 5
      من کاری ندارم به جنگ و جدال های شما ولی این رو می دونم 12 سال مردانه خدمت کردن آقای قالیباف
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    52 32
    اونکه رفته دیگه هرگز نمیاد...
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      14 5
      اینجا ایرانه 100 بار اگر کوزه شکست بازا بازااااا
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    79 36
    ایول قالی باف، درورد بر کردها، شیران کوهستان، دوباره حاکم پایتخت شو ....
  • علی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    به شورای شهر جدید تهران پیشنهاد میشود یک مکانی را برای رقصیدن این پسران و دختران جوان در کنار آن مکانی که برای اعلام نارضایتی و اعتراض مردم در نظر گرفتن اضافه کنند شاید انرژی اینها تخلیه شود البته برای کنترل این فضا خود و خانواده شان را هم همراه داشته باشند بهتر نیست !!!! چون از عهده مشکلات این برف سبک مانند زلزله که برای مردم تهران پیش آمد هم برنیامدند چون اهل رزم که نیستند لااقل به اهل بزم بپردازند !!!!
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    خاک توسرشون که برای هر چیزی میرقصند به جای اینکه خدا رو شکر کنند
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    96 13
    روحانی بیاد بگه اون پول کجا رفته ؟ اگر نمایندگان با غیرت ملی و دلسوز داشتیم روحانی رو به مجلس میکشوندند البته اگر لاریجانی بذاره
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    درد و بلای اون کوچولوی نماز خون بخوره تو سر دلقکهای رقاص
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    قالیباف برای تهران زیادی بود . برای مردمی که فقط رقص و قلیون مهمه نجفی بسه
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      11 18
      تو چرا حرص میخوری حالا؟
  • بازنشسته IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    43 77
    مشرق باز سوخته وخوب نمیشه بصیرت درست میگه مشرق مرتب احمدی نژادها و قالیباف ها را سوژه می کند یک پمادسوختگی به روز نیاز دارد ان بالا به اصلاح طلبان کثافت و تهوع اور گفتند ثبت کردید ببینم پمادکه ارام بخش است ثبت میشه
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      50 23
      بصیرت هم یه نادونیه مثل تو
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    قالیباف مرد عمل بود نه حرف و مردم تهران از شعار و حرف خوششون میاد
    • RU ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      64 37
      مرد بود.
  • امير GB ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    تهران را قاليباف و احمدی نژاد به این روز انداختند چون قدیما برف میآمد و مترو و پله برقی ها قطع نمیشد اما االان همش قطع میشود
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    48 25
    بارش برف در تهران و کرج مهم نیست چون مردم همه دزد و فاسد شده اند و این یه ذره هم برای رحم خدا به چند تعداد خوبان است.
  • پری IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    56 28
    بزارید ملت برقصن . نان اشتغال و اقتصاد مهم نیست
  • علی IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    88 37
    شادی خوب است .آن هم شادی معنوی .شادی شیطانی هرکز انسان را شاد نخواهندکرد .صادقانه جواب بدهند ازدرون شادند یانه کسی شاداست که گناه نمی کند..چون می داند شادی راخدا به انسان عطا می کند .نه شیطان
    • هموطن IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      35 9
      واقعا نمیفهمم برای این جمله ی کاملا منطقی ودینی چرا منفی دادن؟؟؟؟؟؟!!!!! یه بار اگه سراغ تاریخ صدر اسلام و زمان اهلبیت بریم میفهمیم الان چه خبره....
    • هموطن IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      23 7
      راه است وچاه و دیده ی بینا وآفتاب/تا آدمی نگاه کند زیر بای خویش/چندین جراغ دارد و بیراهه میرود/ بگذار تا بیفتد و بیند سزای خویش..... (حکایت مردم تهران با رأی دادنشون!!!!!)
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    51 28
    مردم امثال انسانهای شریف و لایقی چون قالیباف را قربانی همین رقص و آوازها و توهمات کردند. گوش و چشم مردم را با این توهمات پر کردند که واقعیت های تلخ و گرانی و بیکاری و رکود و تورم و فساد و حقوق نجومی و اختلاس را نبینند. واقعا جز افسوس چه چیزی باقی میماند..،
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    قالیباف دوزار به درد نخورد و اصلا هیچ کاری برای تهران نکرد
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      44 8
      این پیامو بگمونم نجفی نوشته
  • پلنگ IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    51 17
    اقای قالیباف واقعا تو کارهای اجرایی رو دستش نیست واقعا مدیریت داره به تهران هم خدایی خوب رسید../// دوعا کردن هم که همش به گریه و زاری نیست ،هر کسی رو هم تو گور خودش میخوابونن..مشرق مرد باش تاییدش کن
  • امین IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    40 6
    بیمنه رزق الوری / ما به خاطر وجود امام زمان زنده ایم . و کسانی که به امام اقتدا می کنند جامعه را زنده نگه داشته اند.
  • ناشناس IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    37 17
    خدا نکنه قالیباف دوباره بیاد روی کار،اگه بیاد چه جوری گنده کاریای این مدعیای فاسد رو بفهمیم؟
  • محمد IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    43 1
    جناب زنگنه نفت مخازن و لوله ها همیشه بوده اتفاقا در زمان شروع به کار جنابعالی نفت ذخیره شده در مخازن و حتی روی آب از الان بسیار بیشتر بوده که در زمان جنابعالی فروش رفته و بقول شما قبلا محاسبه نشده پس این دلیل آبکی برای فرار از پاسخگویی در مورد هفت میلیون بشکه نفت بدرد نمی خورد.!!! احتمالا این نفت به شرکت های شما و دوستانتان بدون حساب وکتاب تحویل شده !!!
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    37 3
    از شورای شهری که یارو رو از پارو تمیز نمیده چون هرگز بدست نگرفته چه انتظاری دارید.
  • بختیاری GB ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    40 15
    مشرق خان حتما باید ازیک جناح برعلیه جناح دیگه صحبت کنیم تانظرات ما را چاپ کنید البته حق داریید ....
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    36 25
    هنوز مانده تا مردم تهران نبود قالیباف و مدیریت و جهادی او را از عمق جان حس کنند. "برف" یک مقدمه ساده بیشتر نبود.
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    27 0
    نه از دولت و نه از شورای شهر تهران و شهردار تهران انتظار خدمت نداریم چون اینها سرشتشان جور دیگری است و همانند اشراف فکر می کنند و زندگی میکنند و اشراف هم هر گز کار نمی کنند بلکه سرگرم زندگی خودشان هستند خداوند به داد این ملت برسد و خدا کند این سه سال هم هر چه سریعتر بگذرد تا مردم راحت شوند
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    33 5
    ملت ایران ابتدا باید نحوه رای دادن را بیاموزد بعد به فکر پیشرفت باشد
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    16 24
    همتون سروته یه کرباسید
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      28 13
      الان واقعن قالیباف و نجفی یه کرباسن؟!
  • ناشناس IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    35 7
    امیدوارم سیل بیاد تهران رو آب ببره تا بفهمن به هر کسی رای ندن.هر چی آدم بدرد نخور بوده انتخاب کردن.نمونه اش لیست امید نادان...؟؟؟؟!!!!
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    33 12
    قالیباف را با یک نفر از اینها مقایسه نکنید، با کل مدیران ارشد شهرداری و دولت اینها مقایسه کنید.
  • GB ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    8 12
    تا چشمتون دربیاد
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    8 31
    مشرق اینقدر مردم رو دربرابر هم قرار نده خیر نمی بینی از این کار
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      24 14
      نگفتن ایرادات مسیولین کم کار، خیانت در حق مردمه. باید مطالبه کرد. شوخی که نیست. مردم توی این برف خیلی اذیت شدن.
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    22 6
    اصلاح طلبی= قر اصلاح طلب= قرتی
  • سجاد IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    10 5
    نماز باران رو خوب اومدین ربطی هم به پیش‌بین سازمان هواشناسی نداره :)؛ اصلاً این نماز را قبل از حتی اولین پیش بینی و یا قبل از شروع سامانه های بارشی خوانده شد
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    37 12
    خداوند متعال به حق دستهای کوچک ولی بزرگ منش و باصفای این دختر خردسال که برای طلب باران به درگاه خدا دراز شده، ریشه زنان و دختران ناپاک و رقّاص خدانشناس را بخشکاند!
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    22 14
    قالیباف بود که اول نیروی انتظامی را سر و سامان دادو بعدشهرداری را.درمدت زمانی که نجفی شهردارشده چندتا کار رو این شهردار سر و سامان داده .خداپدرومادر آشغال جمع کن های دستی و وانتی را بیامرزه که حداقل اونا آشغال جمع میکننداگر اینا نبودند تهران قطعا الان زیر زباله دفن شده بود.خسته نباشی شهردار خداقوت راستی یادم نرفت کجایی هوا خوبه
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    9 15
    #قالیباف
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    14 0
    کاری به جیب اطلاح طلبان نداشته باشید. جیب اصلاح طلبان خزانه است.
  • طاهری IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    6 0
    اصلاح طلبها فقط مسئول ازادی تو این کشور هستن باقی چیزها خودش درست میشه اصلاح طلبها مثل زن هستن که هیچکس از اونها انتظارکارکردن نداره
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    10 4
    یه اتاقک رقص درست کنن اینا برن توش هر چی میخوان برقصن! تا میون خیابون و تو برف و رو برج دم ساحل و پشت وانت دم انتخابات و تو جام جهانی و ... مردم از دستشون آسایش داشته باشن اخه بی ذوقا برف اومده به جا برف بازی و درست کردن ادم برفی میرقصید؟!!!!
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    14 0
    شهردار بايد خدمتگذار باشه نه حاكم... نجفی خدمتگزار نشان نمی دهد... اینجا جای حکومت نیست ما به مدیریت شهری نیازمندیم
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      2 0
      به نطرم کلمه ی "مسئول" رو باید به "پاسخگو" تغییر بدهیم، بلکه این فرهنگ عوض بشه، این کارِ پدر و مادر داری هست؛ باقیات صالحات داره گفته باشم! آقایونِ گروه واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، درستش کنید لطفاً.
  • محمد IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    11 0
    ازماست که برماست
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    11 11
    خداییش قالیباف توی هر پستی که بوده خوب کار کرده و جواب داده آدم باید انصاف داشته باشه
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    11 1
    مختصر و مفید : لیاقت تهرانیا همین نجفیه...
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    12 14
    قالیباف اسطوره ی شهرداری بود. نجفی مدیریت پارک هم براش زیاد بود.
  • IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    7 9
    حالا تهرانی ها بازم به اصلاح طلبان رای بدهند
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    5 2
    البته باید دید چقدر گرفتن واسه رقص !. این جماعت رقاص سیاهی لشگر شاباش میگیرن که برقصن
  • ابوذر IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    8 9
    هر موقع نجفی تونست یک بار فقط یک بار جزء ده شهردار برتر جهان بشه بیاد از مدیریت قالیباف انتقاد کنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس