کد خبر 826019
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
مهدی تاج

تیم‌های ایرانی همچنان باید در کشور ثالث میزبان سعودی‌ها باشند و فدراسیون فوتبال هم در گرفتن حق باشگاه‌های ایرانی از AFC ناتوان ظاهر شده است.

به گزارش مشرق، روز گذشته حق به حقدار رسید و قطری‌ها در لیگ قهرمانان آسیا در خانه از تیم‌های عربستانی و اماراتی میزبانی خواهند کرد اما در مقابل همچنان تیم‌های ایرانی از حق مسلم خود محروم هستند و باید در کشور ثالث میزبان سعودی‌ها باشند.

درحالی که حتی تصور می‌شد فدراسیون های فوتبال عربستان و امارات به رای اعلام شده واکنش تندی از خود نشان دهند و با کارشکنی، سعی در کشاندن موضوع به دادگاه تجدید نظر داشته باشند، با بیانیه هایی رسمی موضوع را پذیرفته و از مواضع خود کوتاه آمدند.

با رای صادره روز گذشته، حالا بیش از پیش، ناتوانی مسئولین فدراسیون در دیپلماسی ورزشی عیان و ظلم کنفدراسیون فوتبال آسیا به هواداران ایرانی مشخص شده است. هوادارانی که محق ترین ذی‌نفعان این فوتبال هستند و به راحتی بر حقوق‌شان چشم بسته می‌شود. این درحالیست که سال گذشته دادگاه بین المللی ورزش CAS حق را به فوتبال ایران داده و عربستان را ملزم به پرداخت غرامت نمود.

وقتی فدراسیون قطر می‌تواند از حق خود دفاع کند، یقینا مشکل از ماست که برای سومین سال نمی‌توانیم حق خود را بازپس ستانیم. البته به این مشکلات حقوقی که عادت داریم و اصطلاحا پوستمان کلفت شده است! یک روز مشکل ترجمه نامه فیفا و محرومیت استقلال و تراکتورسازی از پنجره نقل و انتقالاتی و یک روز واگذار کردن قافیه در دادگاه فیفا توسط پرسپولیس، چه در پرونده ژوزه و چه در پرونده ریزه اسپور! یک روز ناغافل با بازی دادن به یک بازیکن محروم، امید تیم ملی امید را نقش بر آب می بینیم و روز دیگر، این چنین در میزبانی از رقبای سعودی در کشور ثالث، هت تریک!

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

AFC آب پاکی را روی دست ایران ریخت؛ بازی نمایندگان ایران و عربستان همچنان در زمین بی‌طرف +سند

یاد روز چهارم آذرماه و مصاحبه دلگرم کننده مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال بخیر! قرار بر این بود که در صورت تکرار ظلم به فوتبال ایران و برگزاری مسابقات با نمایندگان عربستانی در کشوری ثالث، از رقابت ها کنار بکشیم و این‌گونه دربرابر ناحقی محتمل، واکنش نشان دهیم.

هفتم بهمن ماه سپری شد، حق فوتبال ایران در روز روشن خورده شده و تنها عکس العملی که از تاج فوتبال ایران دیدیم، تقدیر و تشکر از عوامل سازنده سریال لیسانسه ها بود! برگزاری دیدار با نمایندگان عربستانی در کشور ثالث یکبار دیگر تمدید گردید و در همان لحظات، رئیس فدراسیون را لبخند بر لب در کنار سروش صحت دیدیم!شاید البته مشکل از خیل فوتبال دوستان ایرانی باشد. تعدد، بی اهمیتی می‌آورد و وقتی حجم هواداران و تماشاگران مستطیل سبز با وجود سیل مشکلات فوتبال، این مقدار زیاد است، به مسئولین حق بدهیم دغدغه ما را نگرانی خود ندانند. وقتی در سرما و گرما، با انواع مشکلات بلیت فروشی، امکانات رفاهی در ورزشگاه، صندلی های نامناسب و از همه مهمتر، ممانعت از حضور نیمی از جامعه در ورزشگاه ها، میانگین حضور به این اندازه بالاست، دلیلی برای برطرف کردن دغدغه فوتبال دوستان باقی نمی‌ماند!

منبع: طرفداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس