کد خبر 825661
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
آل اسحاق

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: عوامل اجتماعی - سیاسی و ذهنیتی که نسبت به روابط خارجی و وضعیت اقتصادی وجود دارد، می‌تواند بر قیمت ارز در بازار تأثیرگذار باشد.

به گزارش مشرق، یحیی آل اسحاق عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه قیمت ارز مانند هر کالای دیگری بستگی به عرضه و تقاضا دارد، گفت: موارد تقاضای ارز شامل تقاضای برای تجارت، سفر و سوداگری است، بنابراین در صورت افزایش یا کاهش قیمت ارز باید بررسی شود که در کدام شاخه تقاضا افزایش یا کاهش یافته است. 

این کارشناس مسائل اقتصادی به شاخه‌های عرضه ارز اشاره کرد و گفت: عرضه ارز توسط بانک مرکزی، ارزی که صادرکنندگان به کشور وارد می‌کنند و ارزی که فروشندگان ارز در صورت پایین آمدن قیمت‌ها به بازار وارد می‌کنند، هم شاخه‌های عرضه ارز را تشکیل می‌دهند. 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: همچنین عوامل اجتماعی - سیاسی و ذهنیتی که نسبت به روابط خارجی و وضعیت اقتصادی وجود دارد، می‌تواند بر قیمت ارز در بازار تأثیرگذار باشد.

آل اسحاق با بیان اینکه بدخواهان داخلی و خارجی با شایعه‌پراکنی هم منجر به افزایش قیمت ارز می‌شوند، گفت: البته نوع مدیریت بانک مرکزی و دولت هم در قیمت ارز در بازار مؤثر است و اگر بانک مرکزی در تنظیم بازار اشتباه کند و به موقع ارز وارد بازار نکند، این مسئله هم می‌تواند بر افزایش قیمت ارز اثرگذار باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق افزود: قیمت ارزی که دولت در بودجه مشخص می‌کند، هم از عوامل تعیین کننده قیمت ارز در بازار است. وی با بیان اینکه افزایش حجم نقدینگی هم می‌تواند بر افزایش قیمت دلار اثرگذار باشد، گفت: حجم نقدینگی هم اکنون به 1400 هزار میلیارد تومان رسیده است. 

آل اسحاق بیان داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و میزان عرضه و تقاضا، قیمت واقعی ارز در حال حاضر باید بین 4000 تا 4200 تومان باشد، اما علل و عوامل غیر واقعی افزایش قیمت دلار را به بیش از 4500 تومان رقم زده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس