کد خبر 825571
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
علیرضا رحیمی

رئیس فدراسیون هندبال زمان و تدارکات کم و نبود هماهنگی بین بازیکنان را عامل عدم موفقیت تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا دانست و گفت: دنبال توجیه و بهانه نیستم.

به گزارش مشرق، هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۸ دی ماه لغایت 8 بهمن ماه در سوآن کره جنوبی برگزار می شود. تیم ایران در این رقابتها در مرحله گروهی با تیم های ژاپن و ازبکستان قرار گرفت و با دو پیروزی به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. در این مرحله با تیم های کره جنوبی، عربستان و عمان در گروه نخست مسابقه داد. هندبالیست ایران در این مرحله با قبول دو شکست برابر کره جنوبی و عربستان و یک برد مقابل عمان به عنوان تیم سوم جدول، از راهیابی به مرحله نیمه نهایی و شانس کسب ایستادن بر روی سکوی آسیا و دریافت مجوز حضور در مسابقات قهرمانی جهان بازماندند. تیم کشورمان در نهایت با برد برابر ژاپن به عنوان پنجم آسیا دست یافت. 

علیرضا رحیمی رئیس فدراسیون هندبال در پایان مسابقات تیم ایران در گفتگویی درباره نتیجه تیم در مسابقات قهرمانی آسیا این طور اظهار نظر کرد. 

* آقای رحیمی آیا از نتیجه تیم ملی رضایت دارید یا خیر؟

- نه اینکه بگویم راضی نیستم، بنده به عنوان مسئول فدراسیون هر جایی را اشکال بگیرم می گویند خودت باید به عنوان رئیس فدراسیون آن را برطرف می کردی و قطعا در پاسخ به هر ابهامی در راس اش باید رحیمی آن را برطرف می کرد. دنبال توجیه نیستم و اینکه بهانه بگیرم که چه کسی مقصر است. مطمئنا اگر نتیجه گرفته می شد همه در آن شریک بودند و حالا که نتیجه نگرفتیم همه در آن شریک هستند. 

فروردین ۹۵ و زمانی که تیم قرار بود در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کند این بازیکنان را در اختیار داشت و الان دوسالی است که این نفرات در کنار هم نبودند. گفتن این مسئله این نیست که بخواهم توجیه کنم اما معتقدم ما باید عربستان و کره را می بردیم و توانایی آن را داشتیم. اشکالی که من می بینم این است که ما نتوانستیم بعد از دو سال بازی نکردن این نفرات کنار هم، آنها را در عرض چند روز به آن هماهنگی لازم برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا برسانیم. عربستان و کره و بسیاری دیگر از کشورها بیش از پنج ، شش ماه و حتی نزدیک به یک سال است که در کنار هم تمرین می کنند. هندبال رشته ای است که باید بازیکنان با هم تمرین کنند تا به هماهنگی لازم برسند اما ما فقط کمتر از یک ماه دو اردوی اسلوونی و قطر را داشتیم. 

* به نظر شما تدارکات کم تیم نیز در کسب این نتیجه تاثیر گذار بود؟ 

- بله قطعا. تدارکات تیم کم و حتی معتقدم بسیار کم بود اما با شرایط فعلی نمی شد بهتر از این باشد. نه اینکه مشکل مالی داشته باشیم بازیکن را در اختیار نداشتیم که بخواهیم اردو بگذاریم. آنها همه در اختیار باشگاه هایشان بودند و فرصتی نبود. با این حال در این فرصت کم بهترین برنامه ریزی را انجام دادیم. 

*  کادر فنی در این موقعیت بیشتر بر روی بازیکنان لژیونر تکیه کرد و کمتر از بازیکنان شاغل در لیگ های داخلی استفاده کرد. این در حالی است که بازیکنان لژیونر مدتهاست در ایران نبوده و هر کدام با شیوه خاص باشگاه هایشان تمرین می کنند و مطمئنا نتوانستند در این مدت به هماهنگی مد نظر برسند. چرا کادر فنی از بازیکنان داخلی بیشتر استفاده نکرد تا فرصت برپایی اردوهای بیشتر را بیابد، آیا این یک ایراد نیست ؟ 

- نه اتفاقا ما از بازیکنان داخلی هم استفاده کردیم و همه تیم متکی بر لژیونرها نبود. در هر صورت اعضای تیم برای حضور در مسابقات نیاز به هماهنگی داشتند یعنی رشته هندبال یک رشته تیمی است و فرصت برای ایجاد هماهنگی بین نفرات کم بود. باز هم می گویم با این اردوهای کم ما باید تیم کره جنوبی را می بردیم و انتظارمان این بود. تیم ما هیچ چیزی از کره جنوبی کم نداشت و این بازی، بازی خوبی نبود.  البته عربستان تیم خوبی بود و مدتهاست که در حال سرمایه گذاری در این رشته است. 

* قرارداد «ماچک» تا پایان مسابقات قهرمانی آسیا بود آیا قصد ادامه همکاری با وی را دارید ؟ 

- بله قراردادش تمام شد. اگر بخواهیم بماند باید در آینده بیاید و با هم صحبت کنیم و هیچ تعهدی در حال حاضر با وی نداریم. البته در حال حاضر اردویی در پیش نداریم که بخواهیم بماند. هنوز در مورد اینکه وی در آینده با تیم ملی همکاری کند یا خیر تصمیم نگرفته ایم. 

* برنامه هایتان برای حضور هندبال در بازیهای آسیایی جاکارتا چیست؟ 

-  نیاز هست در این خصوص در فدراسیون با همکاران صحبت کنیم و برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم. از آن سو با بازیکنان صحبت کردیم و از آنها خواسته ایم تا در ادامه قراردادهای جدیدشان با باشگاه ها حضور در اردوهای تیم ملی کشورمان را نیز لحاظ کنند تا با این مشکل کمتر روبرو شویم.  

* آیا برای حضور در بازیهای آسیایی جاکارتا دنبال استخدام مربی خارجی خواهید بود؟

- هنوز به این موضوع فکر نکرده ام. 

* همیشه هندبال آسیا شاهد ناداوری ها بوده است آیا از داوری های صورت گرفته در این رقابتها رضایت داشتید؟ 

- داوری ها بد نبود. البته بازیکنان می گفتند که در بازی با عربستان و کره جنوبی داورها، ده، دوازده اشکال داشتند اما به نظر خودم این اشکالات از عمد نبوده و در هر بازی طبیعی است. 

* و صحبت آخر ... 

- باز هم می گویم من دنبال توجیه نیستم و اینکه چه کسی مقصر است، مطمئنا هر جا سوال باشد باید من پاسخگو باشم و حل کنم. باز هم می گویم از نظر من ما در این فرصت کم نتوانستیم آن هماهنگی لازم را میان بازیکنان ایجاد کنیم. برای این هماهنگی نیزا به اردوهای بیشتر بود که در این زمان امکان پذیر نبود و همین عاملی شد تا در این رقابتها موفق نباشیم. 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس