کد خبر 825113
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
پاول رایان

رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه باید فشارهای اقتصادی به ایران را افزایش داد، از اروپایی‌ها خواست تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع کنند.

به گزارش مشرق، «پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه در نشستی در امارات بار دیگر اظهاراتی علیه ایران مطرح کرد و گفت اروپا هم باید مانند آمریکا تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع کند.

رایان که همراه با «یوسف العتیبه» سفیر امارات متحده عربی در آمریکا در آکادمی دیپلماتیک امارات در ابوظبی صبحت می‌کرد، درباره راهبرد ترامپ در قبال برجام گفت: «راهبرد جامع ترامپ در قبال ایران به دنبال مسئول نگه داشتن این رژیم برای مجموعه‌ای از فعالیت‌های مخرب این کشور و برداشتن گام‌هایی منسجم برای پس زدن توسعه‌طلبی ایران است.»

وی افزود: «راهبرد [دونالد] ترامپ [رئیس‌جمهور آمریکا] در قبال ایران به مفهوم متوقف کردن تلاش سپاه برای استقرار سازمان‌های تروریستی شبیه به حزب‌الله در منطقه است. این به مفهوم آن است که ما از تشکیل پل زمینی میان تهران تا بیروت جلوگیری می‌کنیم. مهم‌ترین بخش منافع آمریکا در خاورمیانه، انرژی نیست بلکه صلح و امنیت است... تهدید داعش و پل زمینی نگرانی اصلی آمریکا در سوریه است.»

رایان گفت: «ما می‌بایست روابط اقتصادی خود را برای اعمال فشار به رژیم تهران افزایش دهیم و اوضاع را برای تأمین منابع مالی این فعالیت‌ها برای آنها دشوار کنیم».

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه اروپایی‌ها را به اعمال تحریم علیه ایران فراخواند. او گفت: «به نقض [قطعنامه] توسط آن‌ها توسط آزمایش موشکی نگاه کنید، به عملکرد آن‌ها در منطقه تگاه کنید، به عملکرد آن‌ها در سوریه نگاه کنید، به عملکرد آن‌ها در یمن نگاه کنید.»

وی افزود: «ما از جنبه اقتصادی می‌توانیم کارهای بیشتری انجام دهیم. ما ابزارهایی داریم که می‌توانیم همراه با متحدانمان آن‌ها را به کار گیریم... این بحثی است که درباره تشدید تحریم‌ها داریم و تلاش می‌کنیم تا اروپایی‌ها را نیز در آن شریک کنیم.»

رایان در بخش دیگری از اظهاراتش، گفت: «ما همچنین باید اطمینان یابیم که از اینکه ایران نه فقط منطقه بلکه جهان را بی‌ثبات کند، جلوگیری کرده‌ایم.»

در ادامه این نشست، عتیبه هم به صحبت درباره ایران پرداخت و درباره برجام، گفت: «اگر شما در امارات متحده عربی زندگی کنید، بزرگترین مشکل، توافق هسته‌ای نیست، بلکه حمایت ایران از نایبان تروریستی و برنامه موشکی این کشور و تضعیف دولت‌ها و کشورها توسط این کشور است.».

وی در خصوص همکاری امارات و واشنگتن برای مقابله با ایران اینگونه گفت: «امارات متحده عربی و آمریکا در قبال چالش‌هایی که ایران برای منطقه به همراه دارد، با یکدیگر در هماهنگی کامل هستند. آمریکا و امارات کم و بیش به جهان به یک شیوه می‌نگرند. امارات و آمریکا درک کاملی از تهدید افراط‌گرایی دارند. روابط میان امارات و آمریکا ورای شاخه اجرایی و کاخ سفید است».

رایان هم در این خصوص گفت: «من برای اولین بار شاهد هماهنگی کامل منافع امارات و آمریکا هستم».

سفیر امارات ادعای ارسال موشک ایران به انصارالله را تکرار کرد و گفت: «غیرقابل توجیه است که کشوری موشک‌ به الحوثی‌های یمن که آن را به سوی عربستان در نزدیکی مراکز پرجمعیت پرتاب کند، ارسال کند و تنبیه نشود. هم‌اکنون عربستان سعودی هدف قرار گرفته است، امارات بعدی خواهد بود و خدا می‌داند بعد از کجا می‌رود».

این مقام اماراتی ادامه داد: «تحریم‌هایی باید علیه تهدید موشکی تهران و تأمین منابع مالی تروریست‌ها وجود داشته باشد که این قضیه جدا از برجام است».

العتیبه گفت: «مهم است که همپیمانان کلیدی آمریکا در منطقه همچون عربستان، امارات، مصر، اردن و بحرین، اهمیت تعامل در خاورمیانه را برای منافع آمریکا مطرح کنند».

وی گفت: «تغییراتی که در عربستان در حال رخ دادن است، عامل تغییر بازی در خاورمیانه و مهیج‌ترین چیزی است که در حال حاضر در حال رخ دادن است و تأثیر مهمی بر نگرش جهان به اسلام دارد».

«پل رایان» نیز گفت: «در راستای امنیت ملی ما است که اطمینان حاصل کنیم که یک اسلام صلح آمیز داریم که از افراطی‌گری زدوده شده است.

ترامپ ماه گذشته هرچند تعلیق تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای ایران را برای ۱۲۰ روز دیگر تمدید کرد، اما به کشورهای اروپایی هشدار داد که اگر «نواقص» برجام رفع نشود، آمریکا از این توافق خارج می‌شود. زمان‌دار بودن محدودیت‌های هسته‌ای ایران و در بر نگرفتن فعالیت‌های موشکی ایران، از جمله مسائلی است که موجب مخالفت ترامپ با این توافق شده است.

مقامات آمریکایی می‌گویند در حال رایزنی با اروپا هستند تا این منطقه را به «اصلاح» توافق هسته‌ای مجاب کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
    15 0
    من بعید میدونم همچین اتفاقی بیوفته ! آخه اروپایی ها به اصلاح طلبان قول دادن این کار رو انجام ندن ! چون به روح برجام آسیب جدی وارد خواهد شد !
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
    17 0
    مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس