طالبان نمایه

روزنامه آمریکایی درباره استراتژی ترامپ در افغانستان نوشت که این استراتژی قوانین بازی را تغییر نداده است، طالبان نسبت به عدم توانایی واشنگتن برای پیروزی در جنگ این کشور اطمینان دارد.

به گزارش مشرق به نقل از واشنگتن پست، استراتژی جدید ترامپ برای افغانستان قرار بود قوانین بازی در این کشور را تغییر دهد و با توجه به «وابسته به شرایط» بودن این راهبرد، آمریکایی‌ها تاکید می‌کردند که تا برقراری ثبات در افغانستان حضور خواهند داشت.

با این حال، قوانین بازی در این کشور تغییری نکرد و شمار تلفات نظامیان آمریکایی رو به افزایش است، میلیاردها دلار در این کشور هزینه شد اما سرمایه استراتژیک آمریکا در محاصره روسیه و چین قرار دارد و طالبان نیز منتظر خروج نظامیان خارجی از این کشور هستند.

طالبان منتظرند زیرا می‌دانند که سیاستگذاران آمریکایی در نهایت به این نتیجه خواهند رسید که هیچ هدف استراتژیک ارزشمندی برای ادامه حضور نظامی در افغانستان به مدت نامشخصی وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، طالبان همچنین می‌دانند که آمریکا با وجود تمام تلاش‌هایش در ایجاد یک نظام دموکراتیک کارآمد در افغانستان موفق نبوده است.

واشنگتن پست نوشت: آن‌ها منتظرند چون به گفته «بارنت روبین» عضو ارشد «مرکز همکاری‌های بین‌الملل» طالبان نمی‌تواند کشور خود را ترک کند، اما آمریکا می‌تواند از این کشور خارج شود و در نهایت نیز منجر به همین اقدام می‌شود.

ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو نیز اخیرا درباره شکست سال‌ها تلاش برای کشاندن طالبان بر سر میز مذاکره گفته بود که این گروه به پیروزی باور دارد در حالی که ما اراده خود را از دست داده‌ایم.

از سوی دیگر نیز به گزارش «لانگ وار ژورنال»، طالبان ۴۵ درصد از مناطق افغانستان را تحت کنترل و یا نفوذ خود دارد.

کارشناسان نیز می‌گویند که گروه طالبان با توجه به دستاوردهای اخیرش، تمایلی برای مصالحه و یا امتیاز دادن به آمریکا را ندارد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز ماه گذشته در واکنش به درخواست وزیر خارجه چین مبنی بر پیوستن این گروه به روند صلح اعلام کرد که صلح در افغانستان فقط با خروج نیروهای خارجی به وجود می‌آید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس