یادواره سردار شهید حسن باقری

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ گفت: علاوه بر اینکه شهید باقری از فرماندهان به نام تهران بودند در سطح سپاه هم یکی از فرماندهان برجسته دفاع مقدس محسوب می‌شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در نشست خبری یادواره «سردار شهید حسن باقری» گفت: این یادواره در روز  چهارشنبه ۴ بهمن  بعد از نماز مغرب در سالن وزارت کشور برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول (ص) ادامه داد: در این مراسم سردار محسن رضایی سخنرانی می‌کند و همچنین از تندیس شهید حسن باقری  رونمایی می‌شود  و قرار است در یکی از میادین  شهر تهران نصب شود.

سردار یزدی افزود: رونمایی از طرح شهید باقری  و پخش نماهنگی از زندگی او، از دیگر برنامه‌های این یادواره است.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله با اشاره به شخصیت شهید حسن باقری بیان کرد: ایشان از نوابغ دفاع مقدس محسوب می‌شود تا جایی که مقام معظم رهبری در باره ایشان فرمودند که شهید باقری در مدت زمان کوتاهی توانست به استراتژیست جنگ معروف شود. او یک استراتژیست نظامی بود.

وی گفت: شهید باقری طراح عملیات بیت المقدس، فتح‌المبین، ثامن الائمه، رمضان و ...بود. او علاوه براینکه استراتژی جنگ را تغییر و برای دشمن پیچیده کرد از عقلانیت بالایی در عملکرد برخوردار بود.

سردار یزدی با اشاره به خلاقیت شهید حسن باقری گفت: ابتکاراتی که در تغییر استراتژی جنگ به کار برد، ایشان را به یک متفکر جنگ در منطقه تبدیل کرد و الگوی فکری‌اش او را در بین فرماندهان شاخص کرده بود.

این فرمانده ارشد سپاه اظهار کرد: علاوه بر اینکه شهید باقری  از فرماندهان به نام تهران بودند  اما در سطح سپاه هم یکی از فرماندهان برجسته دفاع مقدس محسوب می‌شد. از این رو در این یادواره به دنبال این هستیم تا جوانانی را معرفی کنیم که الگوی تفکر اسلامی هستند.

منبع: خبرگزاری بسیج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس