کد خبر 823551
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
گلخانه هیدروپونیک

فاز اول بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور در استان مرکزی افتتاح شد؛ از ویژگی های بارز این گلخانه صرفه جویی ٩٠ درصدی مصرف آب است.

به گزارش مشرق،فاز اول بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور به مساحت ١٥هکتار در شهرستان زرند استان مرکزی افتتاح شد؛ گستردگی این گلخانه ٥٠ هکتار و فازهای بعدی در دست احداث است.

تاکنون ٢ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این زمینه انجام شده و برآورد می شود سالانه ٢٠ هزارتن انواع محصولات کشاورزی در این گلخانه تولید شود.

ایجاد این گلخانه منجر به اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم برای ٢٠٠٠ نفر می شود؛ از نکات مهمی که می توان به آن اشاره کرد کاهش شدید مصرف آب در این گلخانه است به طوری که در گلخانه مذکور شاهد صرفه جویی ٩٠درصدی در بخش آب هستیم و بهره وری در این بخش تا ١٠ برابر افزایش پیدا می کند.

در همین زمینه فرخی، معاون استاندار استان مرکزی نیز در این مراسم اظهارداشت: با توجه به وضعیت خشکسالی و بحران آب در کشور، تنها راه برون رفت ازاین شرایط توسعه گلخانه هاست تا بتوانند به صورت اقتصادی مثمر ثمر باشند و زمینه اشتغال و امنیت غذایی را فراهم نمایند.

 وی با اشاره به آغاز کار بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور در این شهرستان زرندیه استان مرکزی، گفت: این گلخانه می تواند ارز آوری و اشتغال زایی زیادی برای استان داشته باشد که از ستاد اجرایی فرمان امام رضوان الله بخاطر احداث این گلخانه تشکر می کنم.

فرخی با بیان اینکه سرمایه گذاری در این زمینه بسیار هوشمندانه بوده است، گفت: طرح های اشتغال زایی زیادی را آماده کرده ایم که خوشحال می شویم ستاد اجرایی فرمان امام در  زمینه عملیاتی شدن آنها نیز ما را یاری کند.

همچنین محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ر) با تاکید بر اینکه یکی از مسائل اساسی که در کشور باید مورد توجه قرار بگیرد، بحث اشتغال است، افزود: اشتغال با دولت حل نمی شود، اشتباه می کنیم که می خواهیم همه کارها را بر دوش دولت قرار دهیم، اشتغال به دست مردم حل می شود.

وی با اشاره به اینکه ٢٠ میلیارد دلار پول  در خانه های مردم است، گفت: باید از منابع مردم در زمینه استفاده شود. 

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ر) ادامه داد: ایجاد یاس بین مردم ضد انقلابی ترین کاری است که می توان انجام داد؛ باید مردم را به کار بگیریم، منابع مردم را به کار بگیریم و در آنان ایجاد انگیزه کنیم.

مخبر گفت: ما از حدود ٦الی٧ سال گذشته تمام تمرکز خود را روی این موضوع قرار داده ایم و کارهایی را که منطبق با اقتصاد مقاومتی نباشد انجام نمی دهیم.

وی با اشاره به افتتاح گلخانه هیدروپونیک در استان مرکزی، افزود: عمده کره کشور نیز وارد می شود ما قرار است یک کارخانه لبنی احداث کنیم که بدین ترتیب جلوی واردات ١٠درصد از کره به کشور را می گیریم.

وی تصریح کرد: هر کس مایل باشد ما آماده واگذاری این واحدها هستیم و افراد می توانند به این منظور اقدام کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس