کد خبر 823312
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
تظاهرات زنان آمریکایی

رئیس‎جمهوری آمریکا نخستین سالگرد زمامداری خود را در حالی جشن می‎گیرد که مردم این کشور در اعتراض به تعرض و تبعیض جنسیتی علیه زنان، به خیابان‎ها آمدند.

به گزارش مشرق، صدها هزار زن و مرد آمریکایی در اولین سالگرد ریاست جمهوری دونالد ترامپ به خیابان‌های واشنگتن، لس‌آنجلس، شیکاگو و ۲۵۰ شهر دیگر آمریکا آمدند تا از سیاست‌های زن ستیزانه وی انتقاد کنند.

آنها همچنین خواهان مشارکت گسترده مردم در انتخابات کنگره آمریکا بودند که قرار است نوامبر سال میلادی جاری (۲۰۱۸) برگزار شود چرا که این تنها راه برای مقابله با ترامپ است.

این درحالی است که رئیس جمهوری آمریکا در دفاع از عملکرد خود به مزایایی اشاره کرد که در یک سال گذشته نصیب زنان آمریکایی شده است و برای اثبات این ادعا به آماری استناد کرد که کاهش نرخ بیکاری زنان در ۱۸ سال گذشته را بی‌سابقه عنوان می‌کند.   

گفتنی است سال گذشته به دلیل افشای رسوایی‌های جنسی در هالیوود، واشنگتن و دیگر بخشهای آمریکا، نقطه عطفی در احیاء حقوق زنان این سرزمین تلقی می‌شود- مسئله‌ای که به تم اصلی تظاهرات امسال تبدیل شده است.

ادعای ترامپ در خصوص کاهش سطح بیکاری زنان درحالی مطرح می‌شود که سناتور «تیم کین» نامزد پست معاونت ریاست‌جمهوری در انتخابات ۲۰۱۶،  می‌گوید: رتبه آمریکا از نظر میزان حضور زنان در مناصب دولتی کمتر از متوسط جهانی و پایینتر از کشورهایی مثل عراق و افغانستان است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    7 5
    کار بسیار خوبی هم کرده؛تا یه مرد بیکار هست؛اصلا صحبت از اشتغال زنان مسخره ترین حرفه....!تازه اونجا واقعا مساواته ,نه مثل کشور ما که قوانینش عدالت محورم هست واینجور تز میدن..
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    3 2
    ببین اون کشورهای عقب مانده وتازه روشنفکر چقدر بیچاره اند که از خود آمریکاهم تو بحث ورود زنان به مناصب دولتی جلوترند!مثل عراق وافغانستان؛ههههههه؛بیخود نیست که زنای آمریکایی رسیدگی به خانواده رو ترجیح میدن به هر چیز دیگه ای.
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    3 2
    کار بسیار عاقلانه ایه؛اگر نکنه مرد ستیز وخانواده ستیزه.!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس