مجتبی شاکری

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: بنده بعد ازطرح موضوعات شهردار درخصوص عملکرد مدیریت شهری گذشته به این نتیجه رسیدم که اتفاقا ایشان تیر خلاصی به اصلاح طلبان شورای سوم شورای چهارم زد.

به گزارش مشرق، مجتبی شاکری با اشاره به گزارش سیاه نجفی از شهرداری تهران گفت: آقای نجفی شما ودوستان اصلاح طلب چند سال زمان نیاز داشتید تا متوجه سوء مدیریت قالیباف شوید؟ آیا شش سال برای شما و چهار سال برای 13 اصلاح طلب شورای چهارم زمان زیادی نبود؟ مسلما شهردار تهران باید پاسخگوی عدم کارآمدی خود ودوستانش در شوراهای شهر پیشین باشد.

وی با انتقاد از شهردار تهران در اظهار نظرهای عنوان شده با بیان اینکه ایشان باید پاسخگوی دادخواست شان در برابر مردم باشند به دوران حضور آقای نجفی در شورای شهر اشاره کرده، خاطر نشان شد: اظهارات آقای نجفی فرار رو به جلو برای عدم پاسخگویی در حوزه کاری خود در مجموعه مدیریت شهری است. شهردار تهران همان رفتاری را انجام داد که آقای روحانی در  پنج سال گذشته تکرار کرده است, بار تمامی ناکارآمدیها وعدم پاسخگویی ها به مطالبات مردم را بر گردن مسوولین قبلی انداختن مهمترین راهبرد وراهکار آقایان در مواجهه با شدائد و مشکلات جامعه است.

شاکری ادامه داد:‌هر چند که آقای نجفی نیز وامدار پیاده کردن مدل و الگوی آقای روحانی در عیب جویی و انداختن تقصیر به گردن سایرین است اما توجه به این نکته برای ایشان و سایر دوستان شهرداری وشورای شهر ضروری است که رابطه شهرداری وشورای شهر رابطه ای متقابل و همانند برخورداری از دو بال برای به پرواز درآمدن و حرکت کردن است. شهردار دراین رابطه موظف به عمل کردن به مصوبات شوراست از این رو به صورت بسیار ساده می توان گفت آقای نجفی خود باید اولین نفر درپاسخگویی به دادخواست خود تنظیم کرده اشان باشند! چرا ایشان به عنوان عضو شورای سوم به شهردار رای می دهند و دوستان اصلاح طلب ایشان در این سالها کوچکترین تذکر؛ سوال یا استیضاحی از مدیریت  قالیباف نداشته اند؟

وی در ادامه افزود: بر فرض آقای نجفی سال اول متوجه سوء مدیریت قالیباف نشدندکل شش سال همچنان متوجه نبودند؟ چرا در آن سال ها یقه شهردار را نگرفتید و الان مدعی شدید؟ به یاد دارم در آخرین جلسات شورای سوم همه اعضای شورا عملکرد سال 91 شهرداری را مورد تایید قرار دادند.در آن جلسه  که با حضور حسابرس شورا و حسابرس شهرداری برگزار شد در رای گیری همه عملکرد را تایید کردند. آیا آقای مسجد جامعی در شورای سوم و چهارم حضور نداشت؟ آیا آقای سالاری در شورای  چهارم ودوازده دوست اصلاح طلب ایشان دراین شورا امکان اظهار نظر نداشتند؟ آیا این دوستان هیچ مدرکی دال بر تایید طومار آقای نجفی ندیدند که آن روزها علیه سوء مدیریت شهردار عنوان کنند؟ 

مجتبی شاکری با بیان  اینکه دادخواست اقای نجفی دامن شورا را می گیرد؛ خاطر نشان کرد: با قاطعیت عرض می کنم در طول شورای چهارم تنها دو نفر  قناعتی که سوالی درباره ساختمانی داشت و حافظی که در خصوص اختیارات شهرداری پرسش داشت اظهار نظر کردند، چگونه می شود در طی این سالها با حجم مدیریت اشتباه شهردار تهران به زعم آقای نجفی! یک نفر از اصلاح طلبان اعتراضی نکند. شاید دوستان به این نکته واقف نیستند که دادخواست شهردار تهران پیش از آنکه دامن شهردار را بگیرد دامن شورا را می گیرد، چرا که شهردار تنها موظف به اجرای مصوبات شوراست و شورا به اندازه ای اختیار دارد که می تواند شهردار را در حد استیضاح پیش ببرد, لذا رویکرد سیاسی آقایان علیه مدیریت شهری گذشته بسیار روشن ومحرز است چرا که اگر انتقادی بود اصلاح طلبان حاضر در شورای شهر در ده سال گذشته امکان اعتراض داشته اند.

وی با تیر خلاص خواندن اظهارات شهردار تهران به شورای سوم ، چهارم ومتحیر کردن شورای پنحم تصریح نمود: بنده بعد ازطرح موضوعات آقای نجفی درخصوص عملکرد مدیریت شهری قالیباف به این نتیجه رسیدم که اتفاقا ایشان تیر خلاصی به  اصلاح طلبان شورای سوم  شورای چهارم زد تا مدیریت شهری  قالیباف!! و از سوی دیگر شورای پنجم را در تحیری قرارداد.

 شاکری درپایان  با انتقاد از شیوه انتقادی  نجفی ایشان را مسوول پاسخگویی به عملکرد نامطلوب خود ودوستان اصلاح طلب در شوراهای سابق شهر خوانده عنوان نمود: بنده از اظهار نظرهای آقای نجفی بسیار متعجب شدم که چرا باب چنین موضوعاتی را باز می کنند در حالی که خود قادر به پاسخگویی وتوضیح درباره آن نیستند! بر کسی پوشیده نیست که اقای قالیباف در شورای سوم با رای قاطع اصلاح طلبان برگزیده شد؛ حتی اگر بگوییم آقای قالیباف با رای قاطع اصولگرایان در شورای چهارم شهردار شده اند آیا این موضوع می تواند مانع انجام وظیفه سیزده نماینده اصلاح طلب شورای شهر در انجام وظیفه قانونی اشان شود؟

وی ادامه داد: مگر می توان گفت که همسو بودن سیاسی شورای چهارم با آقای قالیباف مانع سخن گویی واظهار نظر سیزده نماینده اصلاح طلب بوده است؟؟ بی شک همسو بودن با شهردار مانع از سوال واستیضاح ان 13 نفردر برابر دکتر قالیباف نبوده است. پر واضح است شبهات مطرح شده از سوی آقای نجفی بهانه ای برای پوشاندن ناکارآمدی ایشان و انداختن توپ به زمین دیگران است چرا که استدلال های سست ایشان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست هر چند که آقای نجفی واعضای شورای پنجم باید پاسخگوی همفکران خود ومردم باشند که چرا در دوران مسوولیت قالیباف دربرابر شبهات مطرح شده موضع گیری نکرده اند؟

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هادی IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    0 5
    لطفا پیام مرا بزارید و از غرض ورزی سیاسی دست بردارید شما دلتان برای مردم نسوخته است چرا که در چند مطلب اقدام به عدم ثبت مطلب اینجانب نموده اید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس