کد خبر 822729
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵

به گزارش مشرق، «سعدالله زارعی» در کانال تلگرامی خود نوشت:


درگیری ترکیه و کردهای سوریه و در ادامه درگیری ترکیه با نیروهای امریکایی خیلی مهم است و در متن خود تهدیدات و فرصت هایی دارد که فرصت هایش بیش از تهدید آن است.

وجه مشترک ترکیه ، کردهای سوریه و امریکا مخالفت با دولت سوریه است و طبعا تضعیف این سه برای دولت سوریه مطلوب است . میدان در گیری این سه هم مناطقی در شمال است که از سیطره دولت خارج است . از سوی دیگر درگیری این سه امکان عملیاتی را برای جبهه مقاومت در ادلب که اولویت عملیاتی ارتش سوریه و خاتمه دادن به پرونده استقرار النصره در جغرافیای سوریه است فراهم می کند .

این وضعیت مخاطراتی هم دارد که افزایش نیروی نظامی ترکیه در سوریه است که باید راهی برای مهار آن پیدا کرد.

اینکه امریکایی ها مدعی سازمان دادن به سی هزار نیروی جدید سوری شده اند بلوف به نظر می اید تجربه انان در عملیاتی کردن جیش الحر و ارتش نوین که تجربه ای شکست خورده است به ما می گوید امریکا قادر به سازماندهی نیروی موثر که صحنه عملیاتی را به نفع او تغییر دهد نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    23 22
    به نظر من تقویت کردها خطرناک تر از حضور ترکیه هست چون ترکیه مجبوره به مرزهای بین المللی برگرده ولی کردها سر اغاز تجزیه منطقه خواهند بود
    • NL ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      22 4
      نه عزیزم فرقی بین تروریستها نیست! ترکیه و تروریستهاش هیچ فرقی با تروریستهای YPG ندارن ، اما درگیری فعلیشون اگر باعث بشه تعداد بیشتری از تروریستهای دو طرف کشته بشن عالیه! و به نفع همه به خصوص ملت سوریه است
  • مدیون خمینی IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    16 3
    ان شا الله به مدد دعای حضرت زهرا (س) پازل طرفهای نبرد قرقیسیا در حال شکلگیریه . آماده باش کامل به تمام نیروهای انقلابی جهت برخورد با فتنه اکبر .
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    31 8
    به سرعت ادلب سوریه و بگیرید از ترکیه وحشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس