آیت الله خاتمی

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان در فتنه اخیر می‌خواستند نقشه‌های بر باد رفته سال 88 را به نتیجه برسانند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید احمد خاتمی صبح امروز در جمع مردم این شهرستان در آستانه سالروز افتخارآفرینی مردم آمل و حماسه اسلامی ششم بهمن سال 1360، اظهار کرد: آمل شهر بزرگ در عرصه‌های مختلف شهادت‌طلبی، دشمن‌ستیزی، فقاهت، اندیشه، سیاست و دیانت است و نه تنها شهر هزار سنگر بلکه شهر هزاران سنگر است.

وی افزود: مردم آمل خالق حماسه بزرگ و ماندگار سال 1360 هستند که در حماسه اسلامی جنگل با بصیرت اقدام به موقع داشتند.

امام جمعه موقت تهران با اعلام اینکه در سال 1360 کمونیست‌های ضد خلق در آمل به نتیجه‌ای رسیدند که غیرقابل انکار است، تصریح کرد: مردم آمل خودجوش در حالی آتش به اختیار عمل کردند که رهبر انقلاب اسلامی این روزها به آن تأکید فراوان دارند.

این مسؤول با اشاره به عمل ماندگار و تاریخی آملی‌ها در حماسه اسلامی، بیان کرد: فیلم‌ها و مستندهای فراوانی باید در راه معرفی این حماسه به همه مردم و نسل‌های آینده ساخته شود.

خاتمی ادامه داد: افتخارآفرینان این حماسه دهنه سلاح دشمن را به دهان گرفتند ولی اهانت به امام راحل را نپذیرفتند و زیر بار آن نرفتند تا با بدترین شکل به شهادت رسیدند.

وی با اعلام اینکه این اقدام بزرگ به زبان آسان است ولی در عمل دل دریایی می‌خواهد، بیان کرد: به دهان گرفتن نوک سلاح اجانب و به رگبار بسته شدن اوج فداکاری و گذشت است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مردم شهیدپرور این دیار پس از 40 سال گذشت و تحمل مشکلات فراوان سرو قامت ایستادند و پای انقلاب جان خود را می‎دهند، ادامه داد: مسؤولان کشور خود را خدمتگزار مردم بدانند هر چند مردم کشورمان هم علاقمند خادمان خود هستند و به آنها وفادارند.

این مسؤول با اعلام اینکه از 13 بهمن تا 17 بهمن امسال رادیو و تلویزیون بیگانه به همراه شبکه‌های مجازی بدترین اخبار و شایع‌ترین خبرها را مخابره کردند، بیان کرد: ولی مردم کشورمان بدون هیچ فراخوان همانند حماسه اسلامی 9 دی سال 1388 راهپیمایی گسترده‌ای در راه دفاع از نظام و ولایت داشتند.

خاتمی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی برای نخستین بار پس از وقایع اخیر فرمایش کردند که هزار بار از مردم تشکر می‌کنم.

وی با اعلام اینکه مسؤولان کشور باید بدانند سال اقتصاد مقاومتی در حال پایان است و خودشان را بسنجند تا بدانند دست به چه کارهایی زدند، گفت: مردم بیشتر از داشتن زندگی آبرومندانه چیز دیگری نمی‌خواهند البته وضع زندگی و معیشتی مردم خوب نیست و برخی کارگران هم چندین ماه حقوق ماه‌های گذشته خود را دریافت نکردند.

امام جمعه موقت تهران با اعلام بیانات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه مگس بر روی زخم باز می‌نشیند و نباید بگذاریم زخم ایجاد شود، اظهار کرد: همه مردم می‌دانند که دولت دچار مشکلات است و دولتمردان تحریم‌های نامردانه، مشکلات خارجی و داخلی را پشت سر می‎گذارند.

این مسؤول با اشاره به اینکه مردم کشورمان مهربان هستند هر چند باید مهربانی‌ها دوطرفه باشد، ادامه داد: مردم حق دارند که از مسؤولان انتظار کار بیشتر داشته باشند و گره‌های آنها وا شود.

خاتمی با اعلام اینکه مردم کشورمان قانع بوده و افرادی حریص نیستند، افزود: مردمان همیشه مایه افتخار و مباهات هستند.

وی با بیان اینکه ملت‌مان در طول 40 سال گذشته کلکسیونی از انواع توطئه‌ها هستند، یادآور شد: هر چه که بخواهید کشورهای غربی و استکبار تاکنون به سر کشورمان آوردند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دهه نخست بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دهه جنگ علیه نظام بوده و در کنار آن جنگ قومیتی ایجاد شد، گفت: کودتاهای زیادی علیه مردم در آن زمان ایجاد شد و با حمایت مردم و عوامل نظامی حتی برخی کودتاها یک ربع قبلِ انجام خنثی می‌شد.

خاتمی با اعلام اینکه از دهه دوم انقلاب اسلامی جنگ نرم آغاز شده و همه امید دشمنان مبنی بر نتیجه دادن آن بود، بیان کرد: در فتنه دهه 70 به ملت‎مان ضربه زیادی وارد شد هر چند در فتنه 88 کودتای مخملی و جنگ نرم برای براندازی نظام روی داد و به مدت هشت ماه کشورمان در آشوب بود.

وی با اشاره اینکه در فتنه 88 استکبار می‌خواست تا مردم از نظام روی برگردانند، خاطرنشان کرد: حماسه 9 دی همه توطئه‌ها را خنثی کرده است.

امام جمعه موقت تهران با اعلام اینکه فتنه امسال بسیار عمیق بوده و حریم‌های فراوانی را شکست، بیان کرد: آنها در فتنه اخیر می‌خواستند نقشه‌های بر باد رفته سال 1378 و سال 1388 را به نتیجه برسانند و طراحان آن سرویس‌های جاسوسی استکبار و غرب بودند.

این مسؤول با اعلام اینکه غربی‌ها می‌خواستند با ایجاد فتنه تا 22 بهمن اقدامات جدیدی را در ایران انجام دهند، یادآور شد: افکار و خیالات باطل آنها از بین رفته و تیر آنها به سنگ خورد.

خاتمی با اعلام اینکه در فتنه امسال مردم آمل از شهرهای شاخص و انقلابی بودند که در روزهای نخست آنها را خفه کرده و افتخارآفرینی داشتند، بیان کرد: باید به نکته مهمی در جریانات اخیر اشاره کنم که حساب معترضان از حساب اغتشاش‌گران جدا است زیرا فتنه‌گران خائنان به ملت هستند ولی معترضان حق خود را می‌خواهند و نمی‌گذارند ضد انقلاب‌ها با سوءاستفاده موج‌سواری کنند.

وی با بیان اینکه در برخی شهرها عوامل ضد انقلاب موج‌سواری داشتند و این بار هم قصه آنها اصل نظام بود، یادآور شد: وزیر امور خارجه آمریکا به صراحت اعلام کرده که مشکل کشورمان نظام اسلامی و انقلابی ایران است ولی تا ابد این آرزوی خود را به گور بردند.

امام جمعه موقت تهران با اعلام از بین رفتن جریانات نفاق و منافقان در کشور، گفت: هر ایرانی خود را در کشور پاسدار ایران می‌بیند هر چند باید بدانیم منافقان داعشی‌های ایران هستند و 17 هزار نفر از اقشار مختلف مردم را وحشیانه‌ترین از بین بردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس