آتش سوزی منزل مسکونی در تهران

سازمان دیده بان حقوق بشر، رژیم سعودی را ناقض قانون بین‌المللی حقوق بشر در یمن دانست و اعلام کرد ائتلاف عربستان در یمن 87 بار حمله «غیر قانونی» داشته و نزدیک به 1000 غیر نظامی یمنی را کشته است.

به گزارش مشرق، سازمان دیده بان حقوق بشر عربستان را ناقض قانون بین المللی حقوق بشر در یمن معرفی کرد.

این سازمان در گزارش جهانی سال 2018 خود که اقدامات مربوط به حقوق بشر را در بیش از 90 کشور بررسی میکند، گفت که ائتلاف عربستان در یمن 87 بار حمله «غیر قانونی» داشته است که سبب شده حدود 1000 غیر نظامی یمنی کشته شوند؛ مسئله ای که این ائتلاف آن را تکذیب می‎کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از این سازمان گزارش داد که 12 فعال عربستانی به خاطر فعالیتهای مسالمت آمیز خود، با اتهامات نامشخص، محکوم و مجازاتهای سنگین زندان را متحمل شده اند.

«ساره لیا ویستن» مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان حقوق بشر تأکید کرد، به خاطر فاجعه انسانی در یمن و تعداد فعالان و معارضان سیاسی عربستانی که به اتهامات واهی در زندان هستند، تصویر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان که به عنوان یک مرد اصلاح طلب ارائه می‎شود و در این زمینه هزینه‎های زیادی نیز صرف شده است، مخدوش می‌شود.

ویستن خاطر نشان کرد که «اصلاحات اندک مربوط به حقوق زنان، تجاوزات هدفمند عربستان سعودی را پوشش نمی‎دهد».

به گزارش رویترز، زمانی که با دفتر ارتباطی دولت عربستان در خصوص این گزارش تماس گرفته شده، هیچ پاسخی دریافت نشد.

دفتر هماهنگی امور کمک‎های بشردوستانه سازمان ملل روز سه شنبه هفته جاری اعلام کرد که 22.2 میلیون یمنی (76 درصد از کل جمعیت یمن) نیاز به امدادرسانی دارند.

گزارش جدید نشان می‌دهد که خطر گرسنگی رو به افزایش است و این تعداد طی شش ماه اخیر از 6.8 میلیون نفر به 8.4 نفر افزایش پیدا کرده است.

بیش از 1500 مدرسه در یمن به دلیل حملات ائتلاف سعودی دچار آسیب یا کامل ویران شده است.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، بیش از دو سال و نیم است که ادامه دارد و طی این مدت هزاران نفر از مردم یمن کشته و زخمی شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس