کد خبر 82219
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱

دولت چين قصد دارد پخش پيام‌هاي بازرگاني ميان سريال‌هاي تلويزيوني را ممنوع اعلام كند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از ايسنا، كشور چين براي جذب هرچه بيشتر مخاطب و افزايش كيفيت برنامه‌ها،‌ قصد دارد تلويزيون‌هاي اين كشور را از پخش پيام‌هاي بازرگاني در ميان سريال‌هاي تلويزيوني منع كند.

اين ممنوعيت قرار است از يكم ژانويه اجرا شود و طبق آن هيچ پيام بازرگاني ميان سريال‌هاي 45 دقيقه‌اي و بيشتر، به روي آنتن نخواهد رفت. اين حركت توسط حزب غالب كمونيسم اجرا مي‌شود تا كنترل بيشتري روي تلويزيون داشته باشد و در شرايطي كه ابزارهاي جايگزين آنلاين در حال رشد هستند، مخاطب بيشتري را جذب اين رسانه كند.

چين با بيش از 500 ميليون كاربر،‌ بيشترين جمعيت مخاطبان آنلاين را دارد. براساس تحقيقات آماري كه در ماه آگوست انجام شد، ‌26 درصد چيني‌ها ديگر تلويزيون تماشا نمي‌كنند و تنها 43 درصد مردم اين كشور مانند گذشته به تماشاي اين رسانه‌ي تصويري مي‌پردازند.

اين در حالي است كه با وجود كاهش استقبال از تلويزيون و سانسورهاي شديد در اين كشور، سريال‌هاي تلويزيوني از محبوبيت بالايي برخوردار هستند و اعلام ممنوعيت پخش پيام‌هاي بازرگاني با استقبال شديد مردم چين روبرو شده است.

«بي يانتائو» مدير بخش تبليغات دانشگاه هانيان چين در اين‌باره گفت:‌ دولت اين چنين عمل كرد زيرا ميزان پيام‌هاي بازرگاني در ميان سريال‌هاي تلويزيوني واقعا غيرقابل تحمل شده بود. جوكي هست كه مي‌گويد وقتي تو داري پيام بازرگاني نگاه مي‌كني‌، ناگهان يك سريال پخش مي‌شود. چنين شرايطي بر تلويزيون چين حاكم شده بود.

وي همچنين گفت: طبق پيش‌بيني‌هاي انجام شده،‌ اين حركت حداقل 20 ميليارد يوان (يك ميليارد و 900 ميليون پوند) كاهش درآمد تبليغاتي تلويزيون را به همراه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس