کد خبر 821290
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۵
حوادث نمایه

پسر ۱۹‌ساله افغان که با کمین در یکی از ایستگاه‌های مترو دختر نوجوانی را مورد تعرض قرار داده بود، به اعدام، زندان و شلاق محکوم شد.

به گزارش مشرق، پسر ۱۹‌ساله افغان که با کمین در یکی از ایستگاه‌های مترو دختر نوجوانی را مورد تعرض قرار داده بود، به اعدام، زندان و شلاق محکوم شد. 

 پانزدهم مردادماه امسال، مرد میانسالی همراه دختر ۱۶ساله‌اش به نام نگار با مراجعه به اداره پلیس از پسری افغان به اتهام سرقت و تعرض به دخترش شکایت کرد. دختر نوجوان در توضیح ماجرا گفت: «روز گذشته از متروی شهید باقری پیاده شدم تا به خانه‌مان بروم که ناگهان پسر جوانی با موتور سد راهم شد. او مرا داخل جوی آبی هل داد و بعد از اذیت و آزار گوشی تلفن همراهم را سرقت کرد و گریخت.‌»

با طرح این شکایت کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای ردیابی و دستگیری پسر افغان آغاز کرده بودند تا اینکه بعد از گذشت چند روز پدر نگار با پلیس تماس گرفت و گفت فرد مظنون را پیدا کرده است. او به مأموران گفت: «چند روزی حوالی متروی شهید باقری کمین ‌کرده بودم تا شاید پسر جوان را پیدا کنم تا اینکه به جوانی مشکوک شدم که با موتور پرسه می‌زد.

تعقیبش کردم و متوجه شدم مزاحم زن جوانی شده و سعی دارد او را به داخل جوی آب بیندازد، اما موفق نشد. بعد از آن بود که به یکی از دفاتر شهرداری رفت و احتمال می‌دهم همانی باشد که دخترم را آزار داده است.‌»

با ثبت این اطلاعات از سوی پدر شاکی، مأموران بلافاصله به آدرس دفتر شهرداری رفتند و پسر ۱۹‌ساله افغان به نام فؤاد را بازداشت کردند. او ابتدا جرمش را انکار کرد، اما بعد از مواجهه حضوری با دختر نوجوان به جرمش اقرار کرد و پرونده برای تحقیقات اولیه به شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.  در حالیکه تحقیقات در این زمینه ادامه داشت و پرونده با تأیید نظریه پزشکی قانونی مبنی بر تجاوز به عنف تکمیل شد، دو شاکی دیگر در دادگاه حاضر شدند و به اتهام سرقت و اذیت و آزار از پسر ۱۹‌ساله شکایت کردند.

یکی از آنها که دختر ۱۷‌ساله‌ای بود در طرح شکایتش گفت: «روزی متهم سد راهم شد و مرا به داخل جوی آب انداخت. او مرا تهدید می‌کرد، اما اعتنایی نکردم و فریاد می‌زدم تا شاید کسی مرا کمک کند تا اینکه متوجه شدم متهم چند تی‌شرت اضافه تن کرده است. او برای اینکه مرا ساکت کند یکی از آن تی‌شرت‌ها را درآورد و سعی داشت مرا خفه کند. وقتی از کشتن من ناامید شد تهدید کرد تا زمانی که سوت نزده از جوی آب بیرون نیایم. ترسیده بودم و قبول کردم تا اینکه با صدای سوت او رها شدم.‌» 

او در ادامه گفت: «به خاطر آبرویم شکایتی نکردم، اما وقتی متوجه شدم او را دستگیر کردند تصمیم گرفتم شکایتم را مطرح کنم.‌» شاکی دیگر که او نیز دختر نوجوانی بود با تأیید این توضیحات گفت متهم او را نیز به همین شیوه مورد اذیت و آزار قرار داده است و سپس پول وگوشی او را سرقت کرده است.  بعد از ثبت توضیحات دو شاکی دیگر پرونده، هیئت قضایی آنها را برای کامل شدن تحقیقات، به پزشکی قانونی فرستاد، اما اتهام تجاوز به دلیل گذشت زمان در خصوص دو شاکی تأیید نشد.  به این ترتیب متهم صبح دیروز در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی متین راسخ پشت درهای بسته به صورت غیر علنی محاکمه شد.

بعد از اعلام رسمیت جلسه، دختر ۱۶ساله در حالی که اشک می‌ریخت، گفت: «این ماجرا مرا دچار افسردگی کرده و از ترس آبرویم خانواده‌ام اجازه ندادند کسی از این حادثه تلخ باخبر شود. آنها هزینه زیادی را متحمل شدند تا بتوانم روحیه‌ام را به دست آورم و به زندگی عادی برگردم. باور کنید وقتی می‌خواهم از خانه بیرون بروم هنوز وحشت دارم به همین خاطر برای متهم درخواست اعدام دارم.‌»

سپس متهم به دستور ریاست دادگاه در جایگاه قرار گرفت و خلاف اظهاراتش جرمش را انکار کرد و گفت: «سرقت را قبول دارم، اما شاکی را آزار نداده‌ام.‌» در ادامه متهم وقتی با ادله کافی جهت اثبات جرمش از سوی هیئت قضایی همچنین اصرار خانواده شاکی برای اعدام روبه‌رو شد به گریه افتاد سپس از جایش بلند شد و به پای خانواده شاکی افتاد تا او را ببخشند. در پایان، هیئت قضایی بعد از شور، پسر افغان را به اعدام، ۱۰سال حبس و ۷۴ضربه شلاق محکوم کرد. 

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمود IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    10 0
    چه شده که همچین بیگانه ای جرات کرده به دختران این کشور تجاوز کنه؟همچین ابلیسی باید سنگسار بشه تا برای بقیه عبرت بشه
    • آقای دبیر US ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      23 1
      بابا بحث آشنا و بیگانه نیست ! فاجعه تر از اقدام این پسر فرهنگ داغون ما آقایون هست که باید ببنیم چه نگاهی داریم به شاکیان از تجاوز که می ترسند از ترس آبروشون اقدام کنند ... خواهر من دختر من تلاش برای گرفتن حق و برقراری عدالت افتخاره ، آبرومندتر از شما وجود نداره که برای پایان جرم تلاش می کنید ... کدوم ترس از آبرو ، هرکس توی کلانتری و دادسرزا با شما برخورد بدی داشت باید اون رو هم سنگسار کنند تا این اتمسفر از بین بره که قربانی رو به جای متهم نشونند
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    11 14
    آخی گناه داره، افغانی ها تاج سر ما هستند، مدافع حرم هستند اعدامشان نکنید... بگذارید در سایه رافت جمهوری اسلامی به اقدامات خود ادامه بدهند.
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      5 3
      کنایه قشنگی گفتی . بدبختی اینجاست اینها بقدری بعضیهاشون پررو و بی مهابا شدن که نگو . کل مشاغل نون و آبدار ساختمونی هم شده قبضه افاغنه غیرمجاز . راه میرن مثل آب خوردن آدم میکشن و تجاوز به عنف و سرقت انجام میدن
    • رضا IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      30 5
      شما هم به خاطر اراجیفی که گفتی و به مدافعان حرم کنایه زدی تقصیر نداری چون مثل همکیشان و دوستان داعشیت دچار عارضه مغز فندقی و کوچکی مغز و کوتاهی فکر و شعور هستی.
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    8 1
    توی جوی آب! انسان نما ها پست تر از حیوانات شده اند ، گستاخی این حرام زاده ها به حدی شده که دیگر معابر و سطح شهر هم امنیت ندارد...
  • AE ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    18 23
    شوهر خواهر من افغانی هست کارش کلاه گذاشتن سر ایرانیان هست و ثروت هنگفتی هم به دست اورده ولی جوانان ایرانی بیکار هستند . چرا ایران این افاغنه کثیف و خبیث را اخراج نمیکند؟
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    21 0
    همانطور که اون مرتیکه عراقی جرات کرده بود زن ایرانی14 سال کوچکتر از خودش را به بهانه جشن تولد دست وپایش را ببندد وبعدش خفه کند و بعد مثله کند و در کارتن قرار دهد... چون فقط این حرامزاده فکر میکرده زن ایرانی مهدور الدم بوده....تمام اینکارها را در یک کشور بیگانه انجام داده... ویارو تو ایران غریب بوده.....شما ببینید جسارت اینهارو تو یه مملکت غریب!!!!. اما حتی اعدام هم نشده.. و چهار سال حبس کشیده فقط.. . الان هم تقاضا کرده آزاد شه تا در ایران شغل پیدا کنه وششصد سال کار کنه و دیه را قسطی بده..چون بیچاره.. توان دیه دادن رو نداره!!!دادگاه ایران هم پیشنهاد این کثافت رو جدی گرفته وبه مشورت نشسته.... وای برما...والله من تبعه ایران هستم تو یه شهر غریب بشدت حتی مواظب حرف زدنم هستم.....از وقتی این خبر را شنیدم سرم داره سوت میکشه....من به نوبه خودم همه جا این خبر رو بازگویی میکنم حتی در نشریات...حتی اگر خیلی ها بدشان بیاید...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس