کد خبر 821155
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
محمدحسین مقیمی

استاندار تهران با اشاره به طرح ایجاد ۹۷۵ هزار شغل در کشور تا پایان سال گفت: سهم استان تهران ایجاد ۱۲۶ هزار شغل است.

به گزارش مشرق، محمدحسین مقیمی، استاندار تهران در جلسه تخصصی کارگروه اشتغال استان تهران که با حضور محمد امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، حاتم شاه کرمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و جمعی از مدیران دستگاه های مسئول در حوزه اشتغال استان و اعضای کارگروه برگزار شد، افزود: از ابتدای سال 96 تا پایان سال حدود 975 هزار شغل در کشور ایجاد خواهد شد که سهم استان تهران ایجاد 126 هزار شغل است.  

وی با بیان اینکه وظایف هریک از دستگاه ها در هر شهرستان برای تحقق آن باید مشخص شود، تاکید کرد: 17 هزار واحد صنعتی در استان تهران فعال است و اجرای طرح کارورزی تا 5 هزار نفر در این واحدها می تواند در اشتغالزایی بخش صنعت بسیار موثر باشد.

مقیمی با بیان اینکه اجرای طرح اشتغالزایی در قالب تعاون روستایی، کارورزی و طرح تکاپو باید مورد توجه و تشویق قرار بگیرد تاکید کرد: برش دستگاهی در همه طرح ها مشخص شده است و مدیران هریک از دستگاه های مسئول باید متعهد به اجرای آن باشند.  

استاندار تهران تصریح کرد: اگر بزرگترین مشکل را موضوع اشتغال می دانیم باید در جهت رفع آن تلاش کنیم  و در این راستا  لازم است موانع بر سر راه برداشته شود.  

وی آموزش را یکی از مهمترین اقدامات در جهت اشتغالزایی دانست و گفت: آموزش در حوزه های مختلف از طریق مراکز فنی و حرفه ای یکی از اولویت ها در اشتغالزایی است به طوریکه آشنایی کارگران در تحقق اهداف طرح کارورزی اثر گذار است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس