کد خبر 821084
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
ترامپ نمایه

ترامپ بار دیگر در صدد تجمیع پیاده نظام سیاسی خود بر آمده است؛ ترامپ به خوبی می داند که نژادپرستان جهت ادامه حمایت از وی، نیاز به انگیزه دارند.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در اظهاراتی وقیحانه، مهاجرین آفریقایی تبار در کشورش را مورد تمسخر قرار داد و بدترین توهین ممکن را علیه آنها بیان کرد.

مقامات کاخ سفید و خصوصا دونالد ترامپ پس از این اظهارات، در صدد لاپوشانی آن بر آمده و از عذرخواهی نسبت به توهینی که به رنگین پوستان روا داشته اجتناب کردند. سوال اصلی اینجاست که چرا ترامپ در ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی و در حالی که تنها چند روز از آغاز سال نو گذشته است، چنین اظهاراتی را بیان کرده است؟ آیا وی هدف خاصی را در این خصوص دنبال می کند؟

پاسخ این سوال کاملا مثبت است. دونالد ترامپ سال ۲۰۱۷ میلادی را در حالی به پایان برد که محبوبیت وی در سرتاسر آمریکا به حدود ۳۲ درصد رسیده بود. این محبوبیت اندک علاوه بر آنکه امکان و دورنمای حضور دوباره ترامپ در کاخ سفید و پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ را تیره و تار می سازد، بلکه زمینه ساز بروز اختلافات مزمن و دامنه دار میان کنگره و کاخ سفید می باشد.

نتایج نظرسنجی های صورت گرفته نشان می دهد که دموکراتها در انتخابات میان دوره ای کنگره امسال به راحتی می توانند جمهوریخواهان را شکست داده و  اکثریت مجلس سنا و حتی مجلس نمایندگان را در دست گیرند.

در چنین شرایطی رئیس جمهور آمریکا برای فرار از این وضعیت دست به نوعی انتحار سیاسی زده است. این انتحار سیاسی با هدف تجمیع دوباره توان نژادپرستان و ناسیونالیست های آمریکایی در انتخابات میان دوره ای کنگره صورت گرفته است. در جریان ناآرامی های سال گذشته در آمریکا نیز ترامپ اظهاراتی را در حمایت از نژادپرستان بیان کرده بود که مورد استقبال گروههای افراطی قرار گرفت.

واقعیت امر این است که ترامپ نسبت به نژادپرستان و گروههای ملی گرای افراطی در ایالات متحده آمریکا به عنوان سرمایه سیاسی و اجتماعی خود می نگرد. در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی، ترامپ توانست در برخی ایالات کلیدی مانند «فلوریدا» با کشاندن این افراد در انتخابات و به گردش در آوردن آرای آنها به سود خود، آرای الکترال را از آن خود کرده و در نهایت «هیلاری کلینتون» از حزب دموکرات را شکست دهد.

به عبارت بهتر، ترامپ آرای نژادپرستان که اکثرا آرای خاموش بود را با تاکید بر کلید واژه «احیای قدرت آمریکا» به صحنه سیاسی آورد. در حال حاضر رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در صدد است تجربه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ را در انتخابات میاندوره ای کنگره نیز تکرار کند. ترامپ دریافته است که شکست جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره، مقدمه ای برای تحقق شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری آتی و خروج وی از کاخ سفید خواهد بود.

هم اکنون ترامپ بار دیگر در صدد تجمیع پیاده نظام سیاسی خود بر آمده است. ترامپ به خوبی می داند که نژادپرستان جهت ادامه حمایت از وی، نیاز به انگیزه دارند. از این رو ترامپ سعی دارد هر از گاهی با بیانات وقیحانه و توهین آمیز خود علیه رنگین پوستان، نیاز هواداران خاص خود را بر آورده سازد.

در هر حال، اظهارات دونالد ترامپ در خصوص مهاجرین آفریقایی تبار در آمریکا، نه تنها تصادفی بیان نشده است، بلکه به صورتی کاملا هدفمند و با انگیزه ای مشخص صورت گرفته است. انگیزه ای که بار دیگر پرده از چهره رئیس جمهور نژادپرست آمریکا و حامیان وی برداشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس