سوریه

نیروهای مقاومت در تلاش هستند مناطق جنوبی، شمال غربی و غربی شهرک « تل الضمان» را به کنترل خود در بیاورند تا مسیر ارتباطی « حلب - تل الضمان» بازگشایی شود.

به گزارش مشرق، نیروهای جبهه مقاومت روز  شنبه با تغییر محورهای عملیات و غافل گیر کردن عناصر تروریستی موفق شدند مساحت 700 کیلومتر مربع را در جنوب غرب استان حلب به کنترل خود درآورند.

یگان های مهندسی نیروهای جبهه مقاومت از صبح امروز هم عملیات پاکسازی مناطق تازه آزاد شده را از تله های انفجاری کار گذاشته شده و هسته های خاموش گروه های تروریستی آغاز کردند و پس از 12 ساعت توانستند امنیت 45 شهرک را در این محور تامین کنند. ( مناطق آبی رنگ در محدود خط زرد در حومه شهرک خناصر)

برای دیدن عکس در اندازه اصلی بر روی آن کلیک کنید

شهرک های پاکسازی شده در حد فاصل  شهرک خناصر - ارتفاعات الاربعین و شهرک تل الضمان قرار دارند و در جریان عملیات روز گذشته نیروهای جبهه مقاومت از اشغال عناصر تروریستی خارج شدند تا آرامش به 700 کیلومتر مساحت آلوده جنوب غرب استان بازگردد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: با پاکسازی های صورت گرفته، نیروهای مقاومت در تلاش هستند مناطق جنوبی، شمال غربی و غربی شهرک « تل الضمان» را هم به کنترل خود در بیاورند تا مسیر ارتباطی « حلب - تل الضمان» بازگشایی شود.

شهرک «تل الضمان»، شاهرگ حیاتی و نقطه تلاقی مسیر ارتباطی «شهر حلب، فرودگاه ابوظهور و شهرک خناصر» است و همین مسئله اهمیت شهرک «تل الضمان» را چند برابر کرده است.

به گزارش مشرق، اگر این مسیر ارتباطی مهم و حساس باز شود فاصله نیروهای مقاومت از مرکز استان حماه به مرکز استان حلب 150 کیلومتر کاهش پیدا می کند؛ در سال های گذشته مسیر انتقال نیرو و تجهیزات از استان حماه به حلب از مسیر ارتباطی « اثریا - خناصر» عبور می کرد.

در حال حاضر، نیروهای جبهه مقاومت درصدد هستند با آزادسازی فرودگاه ابوظهور به پیشروی ها در محور شمال ادامه دهند ( مسیر شماره 3 در نقشه میدانی) و خود را به مناطق « تل ابورویل و تل المقبره» برسانند و تروریست ها را در مساحتی بیش از 2 هزار کیلومتر در جنوب و جنوب غرب استان حلب محاصره کنند.

از جنوب استان ادلب هم خبر می رسد، عناصر تروریستی جبهه النصره، حزب الترکستانی و جیش العزه پس از درگیری های سنگین 48 ساعته توانستند شهرک های « عطشان،تل مرق،تل اغبر،خوین الکبیر،ارض زرزور،ام خلاخیل،مشیرفه شمالی» را دوباره به اشغال خود دربیاورند.

برای دیدن عکس در اندازه اصلی بر روی آن کلیک کنید

در حال حاضر، درگیری ها در شهرک های « شم الهوی،النیحه،لوبیده، سلومیه، جدوعیه، ابوعمر» در جریان است و عناصر تروریستی درصدد هستند با رساندن خود به شهرک ابودالی، ارتباط نیروهای مقاومت را از جنوب استان ادلب با حومه فرودگاه ابوظهور قطع کنند.

آخرین خبرها از شمال شرق استان حماه هم حاکیست، نیروهای جبهه مقاومت در حومه شهرک های « ابوالغر و شخیتر»، توانستند عناصر تروریستی را عقب برانند و شهرک « التفاحه» و ارتفاعات حومه را بازپس بگیرند.

از سویی دیگر، عناصر تروریستی هم با ادامه حملات علیه مواضع عناصر تروریستی جبهه النصره در شمال شرق حماه توانستند شهرک های « ابوکهف،رسم التینه،رسم العنز،تلیل احمر و قصر بن وردان» را به اشغال خود در بیاورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    28 0
    الحمدلله رب العالمین
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    17 0
    واقعا دشمنان مقاومت با وجود تعداد بسیار بیشتر ، دسترسی به امکانات بسیار بیشتر و خرپول بودن ، بسیار بسیار احمق هستند مثالش همین درگیری اخیر ؛ اگر مقاومت فرودگاه ابوظهور را بگیرد و به خناصر و الخاضر برسد داعش و النصره در شمال شرق حما یکجا گیم اور می شن مغز می گه لااقل فعلا بهم حمله نکنید نیروهای مقاومتو از دو سمت ابودالی قیچی کنید اما خوب اینا خشک مغزن خداروشکر .
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    29 2
    بر پدر اردوغان منافق لعنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس