موسسات مالی‌ و اعتباری

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار گفت: بانک مرکزی موسسات مالی‌ و اعتباری را ساماندهی می‌کند.

به گزارش مشرق، محمدرضا تابش عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار با بیان اینکه سیستم بانکی کشور نقش مهمی در فرآیند اقتصاد کشور دارد، گفت: مهم‌ترین اقدامی که امروز باید در قبال بانک‌ها انجام شود این است که سیستم بانکی کشور با روش‌های صحیح تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر عارضه‌ای جدی با تشکیل برخی از موسسات مالی و اعتباری در سیستم بانکی کشور ایجاد شد، ادامه داد: این موسسات مالی یا از وزارت تعاون، کار و رفاه و امور اجتماعی مجوز گرفته‌اند یا بانک مرکزی نظارت مناسبی بر تشکیل آنها نداشته است.

نماینده مردم اردکان در مجلس با تاکید بر اینکه موسسات مالی و اعتباری گاهاً ضوابط بانکی کشور را مراعات نکرده‌اند، افزود: این عدم رعایت ضوابط منجر به ورشکستگی برخی از موسسات مالی شد که مشکلاتی را برای سپرده‌گذاران ایجاد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: بانک مرکزی اعلام کرده در حال ساماندهی موسسات مالی است که باید هرچه سریعتر این اتفاق رخ دهد.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار با بیان اینکه باید فضا را به سمتی ببریم که اعتماد به فضای بانکی کشور بازگردد، اظهار داشت: اقدام بانک مرکزی در ساماندهی موسسات مالی و اعتباری قابل تقدیر است، اما به ثمر رسیدن ساماندهی این موسسات منوط به حمایت کل حاکمیت است.

تابش با اعلام اینکه روند حل مشکل سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری رو به پیشرفت است، گفت: یکی از محورهای گفت‌وگوی سران سه‌قوه در جلسات اخیر  حل مشکل سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری بوده و با تصمیماتی که در این جلسات اتخاذ شده در آینده‌ای نزدیک مشکلات سپرده گذاران در این موسسات به طور کلی برطرف می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس