کد خبر 82020
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵

وقتی از فعالان بازار مسکن دلیل افزایش 30 درصدی قیمت در سال جاری را می پرسی، می گویند: داغ بودن بحث بازار طلا، سکه و ارز از ابتدای سال جاری باعث شد تا همگان به ویژه مسئولان از روند صعودی قیمت مسکن در سال 90 غافل شوند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، بازار مسکن امسال یکی از سالهای استثنایی خود را در حالی سپری می‌کند که به گفته آگاهان بازار و کارشناسان مسکن هر چه به سال 92 نزدیکتر می‌شویم قیمت مسکن در بازار به شرایط حساس خود از لحاظ اوج تقاضا نزدیک می‌شود.
بنابراین گزارش، یکی دیگر از نکاتی که شاید مسئولان ذیربط از آن غافل مانده و باعث شده تا قیمت مسکن بدون هیچ سر و صدایی در سال جاری افزایش یابد علاوه بر تمرکز دولت برای سامان دادن به بازار طلا و ارز، آماده نشدن واحدهای مسکونی مهر بود.
آماده نشدن واحدهای مسکونی مهر از یک سو و رها شدن بازار مسکن از سوی دیگر در چند ماه گذشته باعث شد تا قیمت مسکن بدون هیچ سر و صدایی افزایش یابد.
گروه اقتصادی خبرگزاری فارس گزارش قیمت مسکن را در شرایطی که وارد ماه محرم شده‌ایم بهترین فرصت از باب اینکه قیمت‌ها حداقل تا دو ماه تغییر آنچنانی نخواهد داشت تهیه کرده تا شاید مسئولان را بر این نکته آگاه سازد که تمرکز بر بازار سکه، طلا و ارز نباید باعث شود تا بازار مسکن رها شود چرا که اگر در ابتدای سال آینده باز هم شاهد افزایش 30 تا 40 درصدی قیمت مسکن باشیم قدرت خرید متقاضیان مسکن باز هم بیش از پیش کاهش می باید.

* شهر زیبا؛‌رشد کاذب قیمت از سوی فروشندگان و هجوم خریداران

محمدیان یکی از بنگاه‌‌داران منطقه زیباشهر تهران در خصوص وضعیت بازار مسکن و قیمت‌ها می گوید: قیمت مسکن از ابتدای سال جاری نشانه‌هایی از بالا رفتن را به خود گرفت به طوریکه پس از اینکه بازار طلا و ارز به شدت متشنج شد و قیمت‌ها دائم در حال بالا رفتن بود برخی فروشنده‌ها نیز از فرصت استفاده کرده و قیمت‌های پیشنهادی خود را بالا بردند.
وی ادامه داد: خوشبختانه‌ ذهن مردم این روزها از کامپیوتر بهتر کار می‌کند و زمانی که می‌بینند بازار مهمی مثل بازار ارز دچار تنش و رشد قیمت‌ها شده سریعا دست به کار شده و اقدام به خرید و فروش طلا، سکه و ارز می‌کنند.
وی ادامه داد: از همان ابتدای سال افرادی که به مشاور املاک مراجعه می‌کردند به خوبی از مسایل بازار ارز و طلا آگاهی داشتند و همچنان عنوان می‌کردند که حال که بازار ارز و طلا دچار رشد قیمت‌ها شده بهترین فرصت برای خرید ملک و سپس فروش آن است.
محمدیان ادامه داد: هجوم برای خرید مسکن باعث شده تا بسیاری از فروشندگان ناخودآگاه قیمت‌های پیشنهادی را بالا ببرند اما چون خرید و فروش طلا ، سکه و ارز در اوج بود هیچ کس این رشد کاذب قیمت‌ها را متوجه نشد.
وی گفت: حال که وارد ماه محرم شده‌ایم مطمئنا بسیاری از مردم بخاطر اعتقادات مذهبی خود در این ماه و ماه صفر اقدامی برای خرید یا فروش ملک نمی‌کنند بنابراین قیمت مسکن در این دو ماه تغییری نخواهد داشت.
وی تأکید کرد: روند صعودی قیمت مسکن به خصوص خانه‌های کلنگی از اردیبهشت ماه آغاز شد و ما هم دلیل این را هنوز نفهمیدیم.
به گفته وی،‌قیمت آپارتمان نوساز در اندیشه شمالی به سمت دهکده از 2 میلیون تومان تا دو میلیون و 200 هزار تومان است.
بخشی از شهر زیبا یعنی قسمت آلاله شرقی که بافت قدیمی محسوب می‌شود قیمت‌ها بالاتر از دو میلیون و 300 هزار تومان تا دو میلیون و 700 هزار تومان است.
به گفته مشاوران املاک منطقه شهر زیبا قیمت‌ها از ابتدای امسال متری 500 تا 700 هزار تومان گران‌‌تر شده است.
قیمت خانه‌های کلنگی در منطقه آلاله متری 4 میلیون تا چهار میلیون و 200 هزار تومان است.

* مشاوران املاک منطقه آزادی: حریص شدن در زمان گران شدن قیمت ملک یک موضوع عادی است

رحمانی یکی از بنگاه‌داران فعال در منطقه خیابان آزادی است که در خصوص وضعیت بازار مسکن معتقد است هر زمان که قیمت ملک در بازار گران می‌شود متقاضیان برای خرید حریص‌تر می‌شوند.
وی افزود: قیمت آپارتمان‌ نوساز در خیابان‌ آزادی از ابتدای امسال 300 هزار تومان تا  500 هزار تومان در هر متر افزایش یافته و به دو میلیون و  400 هزار تومان رسیده است.
وی گفت: متأسفانه زمانی که قیمت ملک در بازار مسکن افزایش می‌یابد متقاضیان برای خرید حریص‌تر می‌شوند.
وی ادامه داد: امسال بر عکس سال گذشته که بسیاری از سازندگان در این منطقه سعی می‌کردند در طول سال تنها یک پروژه را آغاز و به اتمام برسانند اما امسال وضعیت فرق کرده و اقدام به ساخت چندین واحد مسکونی به طور همزمان کرده‌اند.

* امیر‌آباد: قیمت مسکن بالا رفته است اما ماه محرم خبری نیست

بنگاه‌داران منطقه امیرآباد نیز وضعیت بازار مسکن را از ابتدای امسال بازاری بسیار مشکوک توصیف می‌کنند و می‌گویند که با توجه به اینکه هیچ دلیلی برای رشد قیمت‌ها وجود نداشته نمی‌‌دانیم چرا قیمت ملک امسال افزایش یافت.
سعیدپور یکی از بنگاه‌ داران می‌گوید: حال که وارد ماه محرم شده‌ایم مطمئن باشید که قیمت ملک در این ماه و بخصوص ماه صفر هیچ افزایشی نخواهد داشت چرا که در این دو ماه بنگاه داران مسکن رنگ هیچ متقاضی خرید مسکن را هم نمی‌بینند.
وی ادامه داد: بازار مسکن در ماه محرم با رکود مواجه می‌شود و بسیاری از فروشنده‌ها حتی از آمدن به بنگاه نیز خودداری می‌کنند چه برسد به اینکه بخواهند درخواست فایل هم داشته باشند.
وی گفت: قیمت ملک در سال جاری یک روند صعودی به خود گرفت به طوریکه در منطقه امیرآباد قیمت ملک با 300 تا 400 هزار تومان افزایش در هر متر به دو میلیون و 800 هزار تومان رسیده است.

* رشد بیش از 30 درصدی قیمت ملک در منطقه امیریه

اکبری یکی از بنگاه‌داران مسکن در خصوص دلایل رشد قیمت مسکن در سال جاری گفت: قیمت آپارتمان نوساز در منطقه امیریه که سال گذشته متری یک میلیون و 200 هزار تومان بود امسال به یک میلیون و 600 هزار تومان افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه قبل از ماه محرم خرید و فروش ملک در این منطقه رونق داشت گفت: مطمئنا قیمت ملک در دو ماه آینده تغییری نخواهد کرد اما قطعا بدانید که هر چه به پایان سال نزدیک تر شویم قیمت مسکن باز هم افزایش خواهد یافت.
اکبری افزود:‌ وقتی تا چند ماه پیش دستمزد کارگر ساده ساختمانی 12 هزار تومان بود و الان به 25 هزار تومان و دستمزد بنای ایرانی به 60 هزار تومان و بنای افغانی به 50 هزار تومان رسیده نباید انتظار ثبات قیمت مسکن را داشته باشیم.
وی ادامه داد: هزینه‌ خاکبرداری نیز که از ابتدای امسال 25 هزار تومان بود در حال حاضر به 35 هزار تومان برسد.

* هجوم سازندگان برای خرید ملک‌های دو طبقه و سه طبقه

اکبری گفت: موضوعی که در منطقه امیریه جلب توجه می‌کند هجوم سازندگان برای خرید ملک‌های دو طبقه و سه طبقه برای ساخت آپارتمان‌های نوساز است.
وی افزود: این موضوع باعث شده که ملک‌های کلنگی در این منطقه نایاب شود.

* نایاب شدن ملک‌های کلنگی در منطقه خانی‌آبادنو

موسوی یکی از بنگاه‌داران منطقه خانی‌آبادنو با بیان اینکه قیمت آپارتمان نوساز در این منطقه متری 200 تا 300 هزار تومان از ابتدای امسال افزایش یافته است گفت: قیمت آپارتمان نوساز در این منطقه در سال گذشته یک میلیون و 500 هزار تومان بود که امسال به یک میلیون و 750 هزار تومان تا یک میلیون و 800 هزار تومان هم رسیده است.
وی افزود: یک بحثی که در خانی‌آباد‌نو این روزها به شدت در ساخت و ساز به چشم می‌خورد بحث تجمیع است که اتفاقا همین موضوع باعث شده تا قیمت خانه‌های کلنگی به شکل قابل توجهی کمیاب و گران شود.
وی افزود: یک واحد کلنگی 120 متری در محله خانی‌آبادنو سال گذشته 170 میلیون تومان بود اما همین الان همان واحد کلنگی به 250 میلیون تومان رسیده است.
موسوی ادامه داد: واحدهای کلنگی جنوبی نیز نسبت به واحدهای کلنگی شمالی گران‌تر و کمیاب‌تر هستند.
وی گفت: چند هفته ای است که شهرداری منطقه 19 یک تغییراتی در آئین‌نامه‌های خود داده و همین تغییر باعث شده تا قیمت ملک برای ساخت و ساز گران‌تر از قبل شود.

قیمت آپارتمان در برخی از مناطق شهری تهران براساس مرکز و عمر بنا به این شرح است:

قیمت هر متر مربع آپارتمان نوساز در منطقه تهرانسر یک میلیون و 150 هزار تومان، قیمت هر متر آپارتمان نوساز در نارمک یک میلیون و 700 هزار تومان، قیمت هر متر مربع آپارتمان نوساز در شهرری یک میلیون و 600 هزار تومان و قیمت هر متر آپارتمان نوساز در منطقه نازی‌آباد یک میلیون و 900 هزار تومان تا دو میلیون تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس