دیدار تیم‌های پرسپولیس و فولاد خوزستان

تیم پرسپولیس به لحاظ امتیازی در شرایطی به هفته های پایانی لیگ هفدهم نزدیک می شود که در صورت ادامه همین روند امتیازگیری می تواند به رکورد قبلی امتیازی لیگ حمله کرده و آن را بشکند.

سرویس ورزش مشرق – تیم پرسپولیس با اختلاف ۱۱ امتیازی نسبت به تیم دوم و ۱۶ امتیازی نسبت به رقیب دیرینه‌اش استقلال در جدول مسابقات هفدهمین دوره لیگ برتر یکه تازی می کند در شرایطی قرار  گرفته که می تواند به رکورد قبلی میانگین امتیازی در یک فصل و حداکثر امتیاز در یک لیگ دست پیدا کند.

*حمله به رکورد اختلاف امتیاز

با بررسی میانگین امتیاز تیم های قهرمان در ادوار گذشته لیگ برتر طی این ۱۶ دوره مشخص می شود در حال حاضر بیشترین اختلاف امتیازی بین تیم قهرمان و نایب قهرمان در اختیار همین تیم پرسپولیس است. تیمی که در پایان فصل شانزدهم با کسب ۶۶ امتیاز نسبت به تیم دوم که استقلال ۵۷ امتیازی بود با ۹ امتیاز اختلاف، بیشترین اختلاف در همه ادوار گذشته را به خود اختصاص داد.

پس از این تیم فعلا سپاهان با قهرمانی در دومین دوره لیگ برتر دارای بهترین اختلاف امتیاز با تیم دوم است. سپاهان در  فصل دوم با ۵۲ امتیاز قهرمان لیگ ۱۴ تیمی شد و۷ امتیاز بیشتر از پاس تهران کسب کرد. پرسپولیس همین حالا هم با ۱۱ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم رکورد خودش را شکسته و بیشترین اختلاف امتیازی با تیم دوم در همه ادوار لیگ را دارد. قطعا با ادامه این روند این تیم بار دیگر می تواند از این حیث رکوردی جدید به نام خود ثبت کند.

*حمله به رکورد میانگین امتیاز

رکورد دیگری که پرسپولیس باز هم آن را در اختیار دارد میانگین تعداد امتیاز در یک دوره مسابقات لیگ برتر است. رکوردی که تا پیش از پرسپولیس در اختیار تیم فولاد بود. فولادی که در لیگ چهارم ۶۴ امتیاز در لیگ شانزده تیمی کسب کرد و میانگین ۲.۱۳ امتیاز در هر بازی را داشت ولی فصل قبل پرسپولیس با ۶۶ امتیاز در لیگی با همین تعداد تیم رکورد ۲.۲ امتیاز از هر بازی را به خود اختصاص داد. حالا باز هم این اتفاق می تواند برای پرسپولیس تکرار شود. این تیم اگر از ۱۱ بازی باقی مانده و ۳۳ امتیاز موجود بتواند ۲۳ امتیاز دیگر بدست بیاورد در پایان لیگ ۶۷ امتیازی شده و می تواند میانگین ۲.۲۳ امتیاز در هر مسابقه را از آن خود کند و رکورد خودش را ارتقا دهد.

*ایجاد رکوردهای جدید

با توجه به این که تیم پرسپولیس طی یکی دو فصل اخیر برخی رکوردهای تاریخ ۱۶ ساله لیگ برتر را جابجا کرده است می توان انتظار داشت که در پایان این فصل بار دیگر به رکوردهایی از این دست برسد. این تیم با روندی که در این فصل در بسته نگه داشتن دروازه اش(تعداد گل خورده) داشته قطعا در ماه های آتی و برگزاری مسابقات بیشتر می تواند رکوردهایی از این دست را بوجود آورده و به نام خود ثبت کند که به وقت مقتضی و در صورت تحقق به آن پرداخته خواهد شد.

جدول امتیازات تیم های قهرمان و نایب قهرمان در ۱۶ دوره لیگ برتر فوتبال

دوره لیگ

تیم قهرمان و امتیاز

نایب قهرمان و امتیاز

تفاضل امتیاز

توضیحات

لیگ اول

پرسپولیس/ ۴۹

استقلال/ ۴۸

۱+

 

لیگ دوم

سپاهان/ ۵۲

پاس/ ۴۵

۷+

 

لیگ سوم

پاس/ ۵۳

استقلال/ ۵۱

۲+

 

لیگ چهارم

فولاد/ ۶۴

ذوب آهن/ ۵۸

۶+

میانگین ۲.۱۳ امتیاز در هر بازی

لیگ پنجم

استقلال/ ۵۹

پاس/ ۵۸

۱+

 

لیگ ششم

سایپا/ ۵۶

استقلال اهواز/ ۵۴

۲+

 

لیگ هفتم

پرسپولیس/ ۵۹

سپاهان/ ۵۸

۱+

به ترتیب ۶ و ۳ امتیاز از هر دو تیم کسر شده بود

لیگ هشتم

استقلال/ ۶۶

ذوب آهن/ ۶۶

۰

قهرمانی با تفاضل ۲۰+ گل

لیگ نهم

سپاهان/ ۶۷

ذوب آهن/ ۶۱

۶+

 

لیگ دهم

سپاهان/ ۶۶

استقلال/ ۶۵

۱+

 

لیگ یازدهم

سپاهان/ ۶۷

تراکتورسازی/ ۶۶

۱+

 

لیگ دوازدهم

استقلال/ ۶۷

تراکتورسازی/ ۶۵

۲+

 

لیگ سیزدهم

فولاد/ ۵۷

پرسپولیس/ ۵۵

۲+

با کسر یک امتیاز از پرسپولیس

لیگ چهاردهم

سپاهان/ ۵۹

تراکتورسازی/ ۵۷

۲+

 

لیگ پانزدهم

استقلال خوزستان/ ۵۷

پرسپولیس/ ۵۷

۰

قهرمانی با تفاضل ۳+ گل

لیگ شانزدهم

پرسپولیس/ ۶۶

استقلال/ ۵۷

۹+

میانگین ۲.۲ امتیاز در هر بازی

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IT ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    2 4
    دیگه بعد 9 سال یا 10 سال یکی دوبار قهرمان نشن خوبیت نداره، البته بماند که فدراسیون هم با روح و روان تیما دیگه تا تونست بازی کرد تا پرسپولیس به یه نوایی برسه
  • علیرضا IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    2 0
    سلام، عزیز دل پرسپولیس 44 امتیاز داره که با 33 امتیاز باقیمانده میشه 77 نه 67 و میانگین 2.56 نه 2.23 حتما اشتباه لپی بوده.
  • علیرضا IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    0 2
    حتما اشتباه لپی بوده.
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    3 0
    واقعا برانکو بعد از محرومیت طارمی و قبلتر اخراج رامین و رفتن سروش و اول فصل گذشته عالیشاه و نورالهی کار بزرگی کرد که این تیم رو با امثال ربیع خواه در خط هافبک و نداشتن یه دفاع راست کلاسیک در حد رامین و محروم بودن از مهاجم نوکی مثل طارمی تونست عملا غیر رسمی قهرمان کنه....قطعا پرسپولیس اگر محرومیت پایان فصل اون لغو بشه در سه پست نیاز به تقویت جدی داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس