نیروهای مقاومت

شکست های عناصر تروریستی تا اندازه‌ای سنگین و مهلک بود که نیروهای جبهه مقاومت وفق شدند فاصله خود را با ابوظهور، مهم‌ترین فرودگاه نظامی استان ادلب به کمتر از ۵۰۰ متر کاهش دهند.

به گزارش مشرق، روز گذشته، تحولات میدانی شرق استان ادلب با پیروزی های جبهه مقاومت به سمتی پیش رفت که همه رسانه ها در انتظار شنیدن خبر آزادی فرودگاه ابوظهور بودند و حتی برخی از آنان از آزادی این فرودگاه خبر دادند که البته پس از مدت کوتاهی این خبر از روی خروجی ها حذف شد.

روز گذشته، شکست های عناصر تروریستی تا اندازه ای سنگین و مهلک بود که نیروهای جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی و یگان موشکی موفق شدند فاصله خود را با ابوظهور، مهم‌ترین فرودگاه نظامی استان ادلب به کمتر از ۵۰۰ متر کاهش دهند.

چهارشنبه شب درگیری ها حتی به باند شرقی فرودگاه ابوظهور رسید و با فرار عناصر تروریستی به شهرک ابوظهور این انتظار وجود داشت که تا صبح امروز (پنج شنبه) نیروهای مقاومت بتوانند تسلط خود را در این محور کامل کنند.

** برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید**

برخی کارشناسان اعلام کردند، پیشروی های سریع  در جنوب و شرق استان ادلب نتیجه شروع بازی خطرناک تروریست ها یعنی همان هدف قرار دادن پایگاه های روسی بود و همین مسئله باعث شد نیروهای مقاومت و متحد واکنش قاطع تری را در میدان نبرد نشان دهند.

اما گروهی دیگر از کارشناسان منطقه ای نظری دیگری دارند و می گویند تا برگزاری نشست سوچی زمان زیادی باقی نمانده و طرفین درصدد هستند با پیروزی های میدانی، امتیاز بیشتری را در میز مذاکرات بگیرند.

اگر از شکست های متوالی تروریست ها در ۳۷ روز گذشته عبور کنیم روز گذشته دولت ترکیه به صراحت از روند تحولات میدانی در شرق ادلب انتقاد کرد و نوک پیکان حمله را به سمت تهران و مسکو نشانه رفت.

نیروهای جبهه مقاومت

دولت ترکیه با شکست های روز گذشته دیگر تحمل خود را از دست داد و به صورت غیر مستقیم اما واضح عواقب ادامه پیشروی ها را به گردن روسیه و ایران انداخت و به صورت تلویحی از نجات تروریست ها در ادلب خبر داد.

شب گذشته با انتشار بیانیه تروریست ها مبنی بر تشکیل اتاق عملیات مشترک برای مقابله با نیروهای مقاومت در شرق ادلب این موضوع به اثبات رسید که ترکیه به صورت مستقیم برای جلوگیری از شکست ها وارد عمل شده است.

در ابتدا گروه تروریستی حزب الترکستانی با صدور بیانیه ای اعلام کرد با شعار «ان الله علی نصرهم لقدیر» علیه نیروهای مقاومت به میدان می آید و پس از مدتی کوتاه هم گروه های تروریستی «فیلق الشام، جیش النصر، جیش ادلب حر، جیش النخبه و جیش الثانی» در قالب بیانیه ای دیگر از عزم مشترک خود برای متوقف کردن پیشروی های نیروهای متحد خبر دادند.

گروه های تروریستی در بیانیه های خود اعلام کردند که به پیشروی ها نیروهای مقاومت پایان می دهند و مناطق جنوبی، جنوب شرقی و شرقی ادلب را دوباره تصرف می کنند و پس از مدت کوتاهی ضد حملات خود را برای اشغال منطقه آغاز کردند.

عناصر تروریستی حملات گسترده خود را با چند خودروی انتحاری از سه محور علیه مواضع نیروهای جبهه مقاومت در شهرک های «عطشان، خوین الکبیر، زرزور، ام خلاخیل، تل مرق، ایستگاه النداف و الهلیل» شروع کردند.

نیروهای جبهه مقاومت که در آماده باش کامل قرار داشتند توانستند چند انتحاری تروریست ها را قبل از رسیدن به مواضع خود منهدم کنند؛ تروریست‌ها در گام نخست تلاش کردند از سمت شهرک و ارتفاع «سکیک» به سوی شهرک «عطشان» پیشروی کنند.

گروه های تروریستی از شهرک های «ام جلال، سکیات» و ارتفاع «الشیخ» هم به سوی شهرک های «خوین الکبیر و زرزور» هجوم آوردند و در برخی محورها موفق شدند نیروهای متحد را عقب برانند و پیشروی کنند.

درگیری ها تا ظهر امروز به شدت در جریان بود و این خطر وجود داشت با اشغال برخی مناطق، نیروهای متحد در شرق استان ادلب و نزدیکی فرودگاه ابوظهور قیچی و محاصره شوند؛ متاسفانه در جریان ضد حملات تروریست ها حدود ۴۰ تن از نیروهای ارتش سوریه به اسارت تروریست ها درآمدند. تروریست فیلمی که در ادامه می‌بینید را از اسرای ارتش سوریه منتشر کرده‌اند.

 اما در نهایت نیروهای مقاومت پس از درگیری های نفس گیر توانستند ثبات را به منطقه باز گردانند و مناطق تازه اشغال شده را بازپس بگیرند؛ در حال حاضر، درگیری ها در حومه شهرک های «عطشان، زرزور و الخوین الکبیر» در جریان است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از هلاکت دهها تن از عناصر تروریستی در جریان درگیری های امروز خبر داد و افزود: در کمین دقیق نیروهای مقاومت در حومه شهرک عطشان حدود ۶۳ تن از عناصر تروریستی احرارالشام به هلاکت رسیدند. در میان کشته شدگان نام های دو تن از فرماندهان (ابوسیف کفرعوید و ابراهیم العلیان ابوربیع) دیده می شوند.

جسد دو فرمانده میدانی تروریست ها

وی با بیان این که تروریست های جبهه النصره هم در حومه فرودگاه ابوظهور متحمل خسارت های سنگینی شدند، گفت: ۲۱ تن از تروریست های جبهه النصره از جمله چند فرمانده میدانی (ابویوسف، حسن ابوخدیجه، قسوه الغالی و خطاب) به هلاکت رسیدند.

به گزارش مشرق، در جریان درگیری های امروز، عناصر تروریستی به شکل گسترده از سوی دولت ترکیه مورد حمایت قرار گرفتند و در حملات خود علیه نیروهای مقاومت از خودروهای زرهی اهدایی ترکیه استفاده کردند. رسانه های گروه های تروریستی هم با انتشار تصاویر خودروهای زرهی ترکیه این موضوع را تایید کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، امروز نیروهای مقاومت همچنین موفق شدند در جریان درگیری ها، تجهیزات نظامی و سلاح هایی را از تروریست ها به غنیمت بگیرند که متعلق به ترکیه بود و همین مسئله خشم آنکارا را از تحولات میدانی اثبات کرد.

اگرچه گروه های تروریستی و دولت ترکیه امروز تلاش فراوانی کردند که نیروهای جبهه مقاومت را در شرق استان ادلب قیچی کنند و مانع از آزادی فرودگاه ابوظهور شوند اما تحولات میدانی در حومه جنوب شهرک خناصر به سود نیروهای مقاومت ادامه یافت.

آخرین خبرها حاکیست، نیروهای جبهه مقاومت امروز پیشروی های خود را از مزارع «تل صبحه» ادامه دادند و با پاکسازی شهرک های «ام العمد قبلی، علف، ام غراف، ام غبار، صبیحه، عطیه، ام سنابل و ام خان» خود را به ۵ کیلومتری منطقه «عقله البویدر» در جنوب فرودگاه ابوظهور برسانند.

به گزارش مشرق، اگر نیروهای جبهه مقاومت بتوانند این مساحت ۵ کیلومتری را هم به کنترل خود در بیاروند، عناصر تروریستی در جنوب استان های ادلب، حلب و شمال شرق حماه در مساحتی حدود هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع محاصره می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    10 43
    مگه آتش بس نبود؟چی به چیه اینجا؟
    • UA ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
      70 4
      آتش بس تا زمانی بود که تروریستهای تکفیری قلاده پاره نکرده بودن! وقتی تکفیری ها حمله رو شروع کردند حالا چنان مجازاتی بشن که دیگه کسی هوس نکنه تروریست بفرسته توی منطقه
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
      2 20
      باید تمام استان ادلب بجز مناطقی که ترکیه از آمریکایی ها پس گرفته اند پاکسازی بشود
    • IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
      0 0
      باید تمام خاک سوریه پس گرفته شود؛ چه بخشهایی که دست تروریستهای ypg نوکر آمریکاست و چه بخشهای که دست عردوغان و تروریستهاشه؛ هچ استثنائی وجود ندارد چون هیچ فرقی بین عردوغان و تروریستهاش با آمریکا و نوچه هاش نیست
  • اذربایجانی IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    55 7
    واقعا سیاست خارجی کشور ترکیه مشخص نیست و سردر گمی در روابط بین المللی این کشور کاملا مشهوده
  • US ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    44 5
    اندکی صبر سحر نزدیک است رزمندگان سوری خدا قوت فقط کمی مقاومت
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    35 3
    درود بر مقاومت و همه آزاد مردان عالم
  • IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    36 3
    خدایا نیروهای جبهه مقاومت را یاری کن
  • اسوار IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    61 3
    سگ تو روح تروریست ها و حامیان آنها
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    51 3
    دیشب توی اخبار رادیو ایران هم خبر آزادی ابو الظهور داد ، إن شاء الله مقاومت بتواند هر چه زودتر کار رو یکسره کنه
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    57 8
    هرگز نباید به ترکیه اطمینان کرد
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    36 5
    هرگز نباید به ترکیه اطمینان کرد
  • محمد IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    39 4
    آفرین درود بر مقاومت
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    101 7
    مشخصه این ترکیه حرومزاده از تروریستهای دست پرورده خودش اینجوری حمایت میکنه اما ما هم نشون میدیم عاقبت تروریستهای تکفیری و حامیانشون فقط جهنمه! فقط یک راه دارن اونم به طرف جهنم!
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    36 5
    الحمد لله رب العالمین. ان شاءالله بزودی زود خبر آزادی فوعه و کفریا را بشنویم
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    38 5
    الحمد لله رب العالمین. ان شاءالله بزودی زود خبر آزادی فوعه و کفریا را بشنویم
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    41 8
    تورکیه مجبوره کوتاه بیاد وگرنه با کردستان نمی تونه کاری بکنه موقعیت متزلزل ترکها قابل درکه از اینجا روندهه از اونجا مونندده سزای کسیسست که همسایه راا به غربب بفروشه
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    27 4
    اگه روسیه متحدینش را برای امتیازات به غرب نفروشه آمریکارو ازز کل خاووررمییانه شوت میی کننیم
  • وحید IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    68 5
    این ترکیه خیلی دور برداشته..وقتشه مقاومت یه درس حسابی بش بده
    • FR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
      44 4
      ترکیه مثل خر تو گِل گیر کرده دوست عزیز ، وقایع اخیر سوریه این رو اثبات میکنه
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    28 4
    مشرق بسیار ممنون بابت مقاله امیدوارم سر اون اسرای ارتش سوریه رو نبرن و مثل یک اسیر جنگی با اون ها رفتار کنند.
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    6 49
    با پوشیدن لباس فرم توسط تروریست‌ها، تنها راه بازشناسی این دوگروه از هم داشتن سیبیل است. تروریستها سیبیل ندارند ولی مقاومت سیبیل دارند.
    • UA ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
      31 3
      مقایست خیلی ظالمانه بود! اولا یونیفرمشون خیلی با هم فرق داره، دوما پرچمشون متفاوته، سوما قیافه شبیه زامبی ترویریستهای تکفیری رو داری با کی مقایسه میکنی؟؟؟؟!!!!
  • محمد DK ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    7 198
    ترکیه اینبار کاری میکند که ایران و مقاومت مجبورند به التماس بیفتند و از چهار تا تروریست تومون گشاد کرد واهمه ای ندارد
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
      181 7
      چه غلطا! ترکیه سگ کی باشه! بجز چهارتا تروریست تکفیری مفلس که عین موش تو تله افتادن و یک مُشت سرباز بوزگوردنشان ترسو چیزی نداره ترکیه
  • AU ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    37 4
    خاک بر سر ترکیه که با اینهمه توطئه هایی که در کشورش شد هنوز حمایت از یک مشت نجاست را می کند. این تحرکات نشاندهنده حماقت آنها در درک درست از توطئه آمریکا-اسرائیل-عربستان است.
  • US ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    14 2
    تکفیری ها به دنبال ایجاد خلافت هستند وترکها به دنبال امپراتوری هردو شون برای بشریت به یک اندازه خطر ناک هستن
    • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
      0 1
      و کردها بدنبال تجزیه کشورها و دوستی با اسرائیل لذا خطر انها از همه بیشتر هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس