بقایی

معلوم نیست این تناقض در رفتار و اظهارات بقایی چگونه توجیه می‌شود، وی از یک سو دستگاه قضا و رئیسش را ظالم می‌داند و از سوی دیگر، برای تجدید نظر در حکم صادر شده به همان قوه اعتراض می‌کند.

سرویس سیاست مشرق - از ابتدای مهرماه سال جاری و به خصوص در دوماه گذشته، جریان انحرافی و حامیان احمدی‌نژاد، انواع تهمت‌ها، دروغ‌ها، اتهامات را به قوه قضائیه، اعم از رئیس و معاونین این قوه روا داشتند.

دراین‌بین، حمید بقایی به دلیل پیگیری موارد اتهامی‌اش و حضورش در دادگاه صالحه، بیش از دیگران قوه قضائیه را مورد توهین و تهمت قرارداد به‌نوعی که اصل و اساس این قوه را زیر سؤال برد و اعلام کرده بود این نهاد، صلاحیت رسیدگی به پرونده ایشان را ندارد.

بقایی در ادامه روند رسیدگی به اتهامات مطروحه، به این دلیل که جلسه دادگاه وی علنی نیست و قاضی رأی بر علنی شدن این دادگاه نمی‌دهد، دستگاه قضا را با انواع اتهامات زیر سؤال برد. بقایی درباره این علنی برگزار نشدن دادگاه خود می‌گوید:

"برگزاری دادگاه غیرعلنی حمید بقایی ناشی از ترس و ضعف قوه قضائیه است یا صدور رأی پیشاپیش؟! و یا هردو؟!" و به این طریق باز هم به قوه قضائیه تهمت میزند و توهین می‌کند.

بقایی با تهمت به رئیس قوه قضائیه مبنی بر ۶۳ حساب شخصی و همچنین تکرار اتهام جاسوسی به نزدیکان آیت‌الله لاریجانی، باز هم به دنبال فرافکنی و شلوغ‌کاری در رسیدگی به پرونده خودش بود.

بقایی برگزاری دادگاهش فرمایشی و غیرقانونی می‌داند و در کانال تلگرامی‌اش می‌نویسد:

طی ماه‌ها و به‌ویژه هفته‌های اخیر، رفتار مسئولان قوه قضائیه در قبال این‌جانب به‌قدری مبتلا به سراسیمگی و عاری از هرگونه منطق بوده که بهت و حیرت توده‌های مردم و همه ناظران را برانگیخته است. بسیاری از مردم به‌محض مواجهه با بنده، ریشه‌ها و علت‌العلل رفتارهای محیرالعقول دستگاه قضایی را جویا می‌شوند.

قوه قضائیه و ضابطان قانون‌شکن آن، پس از ۸ ماه بازداشت غیرقانونی و ایراد انواع افتراها، اتهامات و نشر اکاذیب علیه من و ناکامی دریافتن کوچک‌ترین خطا و قانون‌شکنی در دوران خدمتگزاری این‌جانب، برای توجیه عملکرد غیرقانونی خود به دنبال آن هستند که به هر طریق ممکن با برگزاری یک دادگاه فرمایشی و صدور حکم علیه بنده، جرم آشکار خود را لاپوشانی کنند؛ حتی به قیمت لگدمال و بی‌حیثیت کردن همه روندهای قانونی در روز روشن!

به هر جهت قوه قضائیه با برگزاری داداگاه و بعد از رسیدگی به موارد اتهامی حمید بقایی، دادگاه حکم وی را صادر کرد.

حجت‌الاسلام محسنی‎‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه پیش از این در نشست خبری خود در ۲۵ تیرماه امسال، اتهامات حمید بقایی را تصرف غیرمجاز، اختلاس و تبانی در معاملات دولتی اعلام کرده و گفته بود، حتی در بازجویی اولیه اتهام دیگری مطرح شد که دو میلیون یورو وجه نقد بدون ثبت و ضبط رسمی در اختیار این متهم قرار گرفته و قرار بوده به فرد دیگری بدهد.

بقایی در کانال تلگرامی‌اش و با توهین و تهمت به رئیس دستگاه قضا، درباره حکمش نوشت:

به اطلاع ملت عزیز ایران می‌رساند که آقای صادق لاریجانی رئیس دستگاه قضائی در ادامه برخورد سیاسی، با آشکار کردن منویات شخصی خود، کار را به زیبایی هرچه‌تمام‌تر کامل کرد و این‌جانب را به ۶۳ سال زندان محکوم نمود!

مردم عزیز و شریف به خاطر دارند که پیش‌تر و در اعتراض به روند ظالمانه و غیرقانونی رسیدگی قضایی و به‌ویژه غیرعلنی بودن دادگاه فرمایشی، این‌جانب در دفاع از خود گفته بودم که من ۶۳ حساب بانکی ندارم.

آقای صادق لاریجانی به دلیل گشایش ۶۳ حساب بانکی و تصرف در سود چند ده میلیاردی ماهیانه ناشی از سپرده گذاری چند هزار میلیارد تومانی پول مردم و بیت المال و مصرف آنها بدون ضوابط قانونی و بدون کمترین گزارشی به نهادهای قانونی و مردم، دست به انتقام گیری زده و بدون هیچ مستند قانونی، با طرح اتهامات متعدد واهی و نقض مکرر قانون اساسی، قوانین عادی و آیین دادرسی و به صورت مخفیانه و به دور از چشم مردم، بنده را به ۶۳ سال زندان محکوم نموده است تا همگان بدانند دست قاضی القضات در برخورد با هر کسی که پا در حریم حکومت و اقتدار او و خاندانش بگذارد، بدون محدودیت باز است و هیچ کس نمی‌تواند راه او را در اینگونه ظلم بزرگ و آشکار سد نماید.

بقایی در ادامه با زیر سؤال بردن حکم دستگاه قضا می‌نویسد:

نظر به اقدامات غیرقانونی و زورگویانه، تهدید و دشمنی آشکار، بی توجهی به قوانین و مقررات در صدور رأی ناعادلانه و نامشروع و غیر مستند دادگاه فرمایشی غیرعلنی ۱۰۵۷ کارکنان دولت به میزان ۶۳ سال، برخوردهای تند امنیتی با فعالین رسانه‌ای و هواداران، تلاش برای زندانی نمودن اینجانبان به هر نحو ممکن و عدم پذیرش حکمیت بزرگان توسط دستگاه قضائی، ناچاریم با تاسی از علما و بزرگان و مظلومین تاریخ، در برابر رفتار ظالمانه‌ای که از جانب شخص آقای صادق لاریجانی در مورد ما صورت می‌گیرد، با التجاء به اهل بیت (ع) و بست نشینی مجدد در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ضمن پذیرش خطرات جانی) درخواست احقاق حق نموده و فریاد مظلومیتمان را به گوش همگان برسانیم.

به هرجهت بقایی بوسیله فرافکنی و دروغ و تهمت به نهاد قضایی جمهوری اسلامی ایران و سیاسی خواندن حکم به نوعی نشان داد که هیچ صلاحیتی برای دادگاه و قوه قضائیه به رسمیت نمی شناسد و عملا برایش تفاوتی ندارد چه حکمی برای وی درنظر گرفته شده است اما روز گذشته وکیل بقایی اعلام کرد که وی در آخرین روزها برای درخواست تجدید نظر، نسبت به حکم خود اعتراض کرده است و عملا صلاحیت قوه قضائیه مبنی بر بررسی مجدد پرونده را پذیرفته است.

مهران عبداالله پور وکیل حمید بقایی در گفت و گو با دولت بهار، اظهارکرد: "درآخرین روز مهلت اعتراض، به رأی صادره علیه جناب آقای حمید بقایی اعتراض کردیم.

وی افزود: جناب آقای بقایی به هیچ وجه قصد تجدیدنظرخواهی نداشت و اعتقاد داشت که در این پرونده در زمان بازداشت، بازجویی و رسیدگی، قانون ملاک نبوده و قرار هم نیست در آینده رسیدگی قانونی و عادلانه‌ای صورت بگیرد، لذا مصرانه خواهان عدم اعتراض بود ولی با توجه به اصرار دوستان و در نظر گرفتن لزوم حفظ آرامش جامعه، نهایتاً متقاعد شدند که تا حد ممکن از ظرفیت‌های قانونی جهت اثبات بیگناهی ایشان استفاده کنیم.

وی اظهارداشت: می‌توان گفت عین کیفرخواست دادستانی تهران علیه ایشان بدون هیچگونه مستندات و ادله قانونی و توجه به لوایح، در دادگاه تأیید شده و نهایتاٌ منجر به صدور حکم ۶۳ سال حبس شده است.

عبدالله پور افزود: موکل این‌جانب قصد دارد به زودی با انتشار حکم صادره به تشریح تخلفات و اقدامات خلاف قانون صورت گرفته در این پرونده بپردازد و افکار عمومی را بیش از پیش در جریان تخلفات صورت گرفته قرار دهد.

وکیل حمید بقایی خاطرنشان کرد: تمام دادخواهی موکل بنده به همین منظور صورت گرفت که افکار عمومی و مردم از واقعیت‌ها آگاه شوند. به نظر بنده اگر دادگاه علنی بود شاید اصلاً چنین اتهاماتی علیه موکل بنده مطرح نمی‌شد و یقیناً رأی محکومیت برای ایشان صادر نمی‌شد. بنده به عنوان یک حقوقدان عرض می‌کنم تنها احساسی که از مطالعه رأی به من دست می‌دهد، این است که به موکلم ظلم فراوانی شده و هر بار که مفاد رأی را می‌خوانم بیشتر به پاکدستی و بیگناهی موکلم ایمان می‌آورم.

حال معلوم نیست این تناقض در رفتار و اظهارات بقایی چگونه توجیه می‌شود، بقایی از یک سو دستگاه قضا و رئیسش را به نوعی ظالم می‌داند و از سوی دیگر، برای تجدید نظر در حکم صادر شده توسط همین دستگاه قضا، به همان قوه قضائیه شکایت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 76
  • حسین IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    50 14
    ببخشید شما ؟ مشرق شما قاضی هستی ؟ اگر از همه چی خبر داری چرا روی خروجی قرار نمیدی ؟!
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    44 85
    هیچ مجرمی در مقابل قانون خودش را گناهکار نمی داند
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
      40 12
      شما نمیخوای نظرات مخالفین رو منتشر کنی بهتره اظهار نظر نکنی یا اون 45 تا رو هم تایید کنی .ظلم از همین جاها شرو میشه و بقایی هم نظرشو گفته ک نمیخواد اعتراض کنه اطرافیانش اصرار کردن ب اینکار هر چند نتیجش از الان معلومه...
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    11 35
    مشرق جان مثل روز برام روشنه كه نظرمو نمي چاپي. ولي اين بنده خدا معاون همونيه كه 8سال تمام سنگشو به سينتون مي زديد و مملكتو گل و بلبل نشون مردم مي داديد
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
      9 3
      یک دهم خدمات آن بنده خدا، از مجموع خدمات دولتهای دیگر خیلی بیشتر بود. این را همه می دانیم. هر چقدر تکرار کنید ماست سیاه است، ماست ولی سفید می ماند.
  • امام مستضعفین(عج) IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    95 15
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه
  • حمیدرضا NL ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    66 25
    درود بر احمدی نژاد
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    امیدواریم رییس قوه قضاییه با برادران رییس جمهور و آقای جهانگیری هم همینطور برخورد کنند اقافریدون با 50 میلیارد وثیقه آزاد است بعد با اییس جمهور به سازمان ملل می رود این مسائل باعث می شود احساس کنیم برخی صحبتهای بقایی شاید صحیح باشد
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
      8 21
      دقیقا کدوم برخورد؟؟؟؟ یه جوری صحبت میکنی انگار با زنبیل به دستا برخورد شده
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
      10 20
      حتما مدرکی وجود نداشته وگرنه آزاد نمیشدند
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    16 88
    امیدوارم آنهایی که شعله فتنه 96 را شروع کردند سریعتر مجازات در خور بشوند پولهایی را هم که در زمان ریاست دزدیده اند از آنها باز پس گرفته بشود.
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
      5 50
      احسنت
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
      32 1
      معاویه هم امیدوار بود مردم باور کنند علی علیه السلام قاتل عمار است.
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
      27 1
      اخه نادان یه کم چشمهایت را باز کن ببین چه کسانی بیشترین نفع را در اغتشاشات بردند؟ ج : دولت به اقای بقایی و ... چه ربطی دارد؟ اصلا مگر شما نمی گویید انها پایگاه اجتماعی ندارند؟
    • IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
      23 1
      استفاده از ظرفیت قانونی تجدید نظر دلالت بر اعتماد بر قوانین جمهوری اسلامی دارد که قوه قضائیه ملزم به اجرای آن می باشد ولی این امر با اعتقاد آفای بقائی مبنی بر عدم الزام رئیس قوه به اجرای عادلانه قوانین نظام منافاتی ندارد به عبارت دیگر ایشان می گوید سلیقه رئیس قوه جایگزین قانون شده است
    • علی IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
      2 0
      هروقت با خائنان و فتنه گران سال 88 برخوردکردند با عوامل فتنه 96 نیز برخورد خواهند نمود !! کجای کاری بابا !!!!!
  • sbu IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    74 1
    اگه نمی گرد که یه سری نامسلمون که تقوا ندارن می گفتند اگه اعتراض می کردند رسیدگی میشد خوب!!!حتما یه ریگی به کفششون بوده که اعتراض به رای نکردن.... والعاقبه للمتقین
  • سید مهدی مصباحی IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    136 3
    من که هیچ دلخوشی از اون و رئیسش ندارم اما مگه مرجع دیگری غیر از خود قوه ی قضائیه وجود دارد که برود و تظلم خواهی کند!؟ مجبوره! می فهمی! مجبوره!؟!؟
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
      1 14
      مجبوره که خودشو به نفهمی بزنه
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
      11 1
      درود بر انسانیت و روشن فکری بدون تعصب شما . کاش تمام مردم ایران بدون تعصب سیاسی و حق طلب بودند تا کشور بدینجا نمی رسید
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    9 69
    بر جریان کثیف انحرافی لعنت
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
      49 2
      بر افکار منجمدت لعنت/ برو نظر شهید بهشتی رو درباره انتقاد از والیان بخون تا یخ مغزت واشه و کمی فهم کنی
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
      47 1
      انحراف را حداقل مشخص و مصداقش را معین کن!
  • محمد IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    13 75
    این شخص تعادل روانی و رفتاری ندارد و سعی می کند با جنجال آفرینی اولا از مجازات فرار کند و ثانیا مطرح و دیده شود. بهترین کار عدم توجه به اوست چون اساسا ارزش توجه ندارد.
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
      16 1
      حیف که اسمت محمد است.
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
      37 1
      لیاقت شما همون شعبان بی مخ هاست .احمدی نژاد قربانی تکبر و غرور بیجا و ساختگی امثال شماست .که یه عدشون مثل توکلی ها کنار زده شدند وبقیه در صف اند
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
      4 4
      شما روانکاو هستید مستر ؟
    • علی IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      0 0
      جنابعالی بفرمایید ایشان بجز دستگیر شدن و قبل از آن چه اقدامی برای دیده شدن کرده بود؟
  • علی IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    24 39
    چند کلمه ای هم از اسفندیار رحیم مشایی صحبت کنید که مدام ویدیو کلیپهای تهدید آمیز علیه قوه قضاییه منتشر میکند و اژه ای را تهدید کرده و به وی میگوید با دم شیر بازی میکنی . مشایی رسما خود را شیر مینامد وسکوت معنا دار قوه قضاییه در مقابل نامبرده آدم را به فکر وا میدارد شاید دست مشایی پر است و اسرار مگوی فراوانی دارد
  • محمد جعفر باقری US ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    30 2
    امروز مردم گرسنه اند وبی تدبیری جمعی مسئولان انقلاب وعدم بینش درست جهت تغییر واصلاح ساختار های کلی نظام ناکارامد کار همه ما را به ناکجا اباد می برد . تجربه کشور های اسکاندیناوی ونیوزلند روسیه که موفق به مهار مشکلاتشان شدند می شود راهگشا باشد
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    41 1
    بقایی در مورد تمامی بندهای کیفرخواست یکی یکی پاسخ داده و در مجموعه فایلهای ویدیویی به نام «دادگاه علنی» مجموعه پاسخهای ایشان موجود است. آیا در ددادگاه غیر علنی اجازه داده شد که این صحبتها بشود و او در برابر اتهامات پاسخهای خود را بدهد؟ آیا مسوولین قضایی توجهی به پاسخهای او داشتند؟ به چه دلیل او را با حداکثر مجازات محکوم کردند؟
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    30 0
    چاره دیگری هم دارد؟
  • امید IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    23 0
    مشرق برات متاسفم، با این سانسور کردن نظرات دیگران خودت داری آتش فتنه گری و اغتشاش روشن میکنی چرا سوال منو نمیذاری و جواب نمیدی
  • مسعود IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    25 0
    اینکه بقائی مجرمه یا خیر، باید توسط دادگاه صالحه مشخص بشه ،اما عجیب اینه که علیرغم درخواست صریح بقائی مبنی بر برگزاری علنی دادگاهش ، چرا مسئولین این قوه مخالفت میکنند و حاضر به برگزاری علنی دادگاه این متهم نیستند؟؟؟؟؟؟!!!!!!
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    11 1
    مرگ بر بانک
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    29 0
    فارغ از صحت و سقم حرف‌هاي بقايي: مگر انقلابيون داگاه‌هاي زمان شاه را قبول داشتند كه تجديدنظرخواهي مي‌كردند.
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
      0 0
      این هم یک سوالیه. حالا کی جواب میده؟
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    0 13
    ماجرای هم از توبره میخوره و هم از آخور ! ایشان مامور است و معذور !!
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    15 1
    اون کارچاق کنه چی شد ؟
  • DE ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    0 11
    منحرف دست راستی داره غش میکنه .
  • محمد IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    39 0
    چرا سایت مشرق نیوز قبل از اینکه حکمی درباره کسی اثبات شود خود رای صادر می کند سردبیر محترم مشرق نیوز شما تا قبل از ریاست جمهوری احمدی نژاد جرات حرف زدن از انقلاب رو نداشتین حالا به احمدی نژاد فحش میدین. دکتر از صد تا مثل شما پاک تره
  • SE ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    19 1
    درود بر 45 نظر غیر قابل انتشار تا این لحظه
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    34 1
    بنظرمن بقایی کاملا قوه قضاییه راقبول دارد وازبچه های انقلاب است اماعصبانی است چون احساس میکندبه اوظلم شده است . ای کاش نظرآیت الله امامی کاشانی پذیرفته میشد . اماماقاضی خوب وبدداریم ومطلق گرایی هم خوب نیست . هرگونه تفرقه دراین شرایط که دشمنان شمشیرراازروبسته اند خلاف شرع است امااوقطعا بهتراز فتنه گران وچشم امیدبستگان به دشمن است . امیدوارم آقای احمدی نژاد مثل گذشته سرباز ولایت مطلقه فقیه باشد وکشورومردم دربرابردشمنان ازوجوداومحروم نمانند. شخصادوست دارم بیشتربه مقام معظم رهبری نزدیک شوند .
  • مهر ماندگار US ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    5 1
    مرگ بر مشرق دروغگو
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    1 7
    احمدی نژاد و دور و اطرافش اقتصاد بلد نیستند کارهایشان سم بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس